“Koşmak Dizlere Zararlı mıdır?” Sorusunu Detaylı Bir Şekilde Cevapladık

Koşmanın dizlere olan zararı, çok yaygınlaşmış ve dillere destan olmuş bir konudur. Herkes koşunun dizlere verdiği zarardan, koşu sonrası yaşadığı menisküs ağrısından bahseder durur. Peki cidden dizlerin zarar görmesinin tek sorumlusu koşu mudur? Yoksa böyle bir genelleme yapmak yanlış mıdır? İşte bugün bu soruları detaylı bir şekilde irdeleyeceğiz.

Koşan Herkes Diz Sorunu Yaşamak Zorunda mıdır?

Image result for running knee pain

Koşunun dizlere olan zararıyla ilgili basmakalıp söylemler, yalnızca söylem olmanın ötesine geçememektedir. Çünkü bilimsel veri, koşunun dizlere zararlı olacağı ile ilgili bir kanıya varmamıştır. Dizlere zararlı olmayacağını da net olarak belirtmez. Bu noktada koşarken kişinin attığı adımın şekli, diz ekleminin dayanıklılığı, anatomisi ve pek çok diğer faktör etkilidir.

Koşmak dizlere zarar verebilirken, dizlerde sakatlık yaşanması ihtimalini azaltabilir de. Çünkü koşmanın dizleri ve quadriceps kaslarını güçlendirdiği net bir bilimsel gerçekliktir. Şunu vurgulamak gerekir ki, bilinçsizce yapılan her egzersiz gibi, koşmak da bilinçsiz yapıldığında sakatlayabilir.

Uzun Mesafeli Koşularda Risk Fazladır

Image result for marathon

Gün içerisinde 30 dakikalık kardiyolar ile maratonları bir tutmamak gerekir. Doğru şekilde gelişim sergilenmezse, vücut da bahsettiğimiz faktörlerden dolayı dizlerde hasar oluşmasına müsait bir genetiğe sahipse sakatlık gerçekleşebilir.

Çok uzun süre boyunca, sürekli olarak diz ekleminizi yormanız tabii ki dizleriniz için risklidir. Dolayısıyla maraton gibi koşular için, doğru şekilde çalıştığınızdan ve doğru antrenmanları uyguladığınızdan emin olmalısınız.

Hareket Kabiliyetiniz Zayıfsa Her Şey Dizinize Zarar Verebilir

Image result for poor movement patterns

Eğer hareket edişinizde dengesizlik söz konusu ise; bisiklet, ağırlık antrenmanı, kürek antrenmanı, dövüş sporu ve daha birçok spor dizlerinize zarar verebilir. Dolayısıyla dizlerinizin hasar görmesi ihtimalinden korkuyorsanız, bir fizyoterapist ile postür ve hareket analizi yapmanız en risksiz seçenek olacaktır. Bunu bir profesyonele danışmadan, kendiniz analiz ederek bulamayabilirsiniz.

Kalça Güçlendirmek Diz Sakatlıklarını Azaltabiliyor

Image result for muscleandfitness hip thrust

Kalçanın önemi yine karşımıza çıkıyor… En güçlü ve en büyük kas grubunu güçlendirmeyi ihmal etmemelisiniz!

Kalça kası, güçlü olduğu durumda dizlere ve bileğe binen yükün bir kısmını alacaktır ve bu da sakatlık riskini azaltacaktır. Bu risk azalışı her insan için geçerli olmasa da, kalça güçlendirmek daima faydalı bir seçenektir. Bu nedenle hip thrust, step up gibi kalça egzersizlerini antrenmanınıza dahil edebilirsiniz.

Dizlerinizin Ağrıması, Antrenmanlara Ara Vermeniz İçin Bir İşarettir

Diz ağrısı asla ihmal edilmemelidir. Bu tip ağrılarda mutlaka bir profesyonelden yardım alınmalıdır. Çünkü bu tip ağrıların sebebi, pek çok farklı sebepten kaynaklanabilir. Sebebi bulmak, ağrıların tekrarlamaması için büyük önem taşır.

Profesyonel sporcuysanız veya profesyonel olmayı hedefliyorsanız, dinlenme lüksünüz olmayacaktır ve kesinlikle bir yardım almanız gerekecektir. Fakat hobi olarak spor yapıyorsanız, diz ağrısı durumunda biraz dinlenmek iyi gelebilir.

 

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 Yorum

  1. Geri bildirim: "Koşmak Dizlere Zararlı mıdır?" Sorusunu Detaylı Bir Şekilde Cevapladık | Antrenman.org

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla