Kortizol Azalması

Besin Takviyesi: Kromiyum

1990’lı yılların ortalarında kromiyum, insülin duyarlılığını arttırmak için kullanılan ilk takviyelerden biriydi; böylece, günümüzde hâlâ sözü geçen bir kategori doğmuş oldu. Kromiyum, insülinin alıcılarına bağlanmasını sağlayarak devreye giriyor; alıcılar açlığı kontrol edip vücuttaki yağları azaltmaya yardım ediyor.

Bilim insanları bugünlerde hormonsal optimizasyon özelliklerinden dolayı bu takviyeye bir kez daha göz atıyorlar; ancak bu kez odaklandıkları nokta, kortizol. Bağışıklığın azalması ve devamında gelen hastalıklardan sorumlu olan ve aşırı antrenmanla ortaya çıkabilen bir stres hormonu olan kortizol, ayrıca doğrudan katabolik; yani bin bir zahmete girerek oluşturduğunuz kasları yiyip bitirmeye bayılıyor.

Bunu engelleme potansiyeline sahip maddelerden biri de kromiyum. Araştırmalar, kromiyum pikolinat almanın kortizolü kontrol altına almanıza yardım edebileceğini gösteriyor; kromiyum ayrıca sadece kas gelişimini değil, yağ kaybını da arttırıyor.

EKSTRA PUAN
Kromiyumla kortizolu denetim altına alabilirseniz, sağlıklı bir bağışıklık sistemini korumanız ve spor salonunda boşa geçen zamanı azaltmanız çok daha kolay olacaktır.

DOZ
Sabahları ve antrenman öncesinde yemekle birlikte 200-400 mg, dinlenme günlerinizde sabahları yemekle birlikte 200-400 mg alınabilir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla