Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıSağlıklı Bir Şekilde Kilo Aldıran Yiyecekler

Sağlıklı Bir Şekilde Kilo Aldıran Yiyecekler

Bazı insanlar için kilo almak veya kas para kazanmak kadar zor olabilir. Bununla birlikte beslenme programınıza bazı yiyecekleri ekleyerek sağlıklı bir şekilde kilo almanıza destek olabilir.

İçindekiler

  1. Süt
  2. Pirinç
  3. Kuruyemişler ve Fıstık Ezmesi
  4. Kırmızı Et
  5. Patates ve Nişasta
  6. Somon ve Diğer Yağlı Balıklar
  7. Protein Takviyeleri
  8. Kurutulmuş Meyveler
  9. Tam Tahıllı Ekmek
  10. Bitter Çikolata
  11. Bütün Yumurta
  12. Tam Yağlı Yoğurt

İşte kilo almanıza ve kas yapım kazanmanıza yardımcı olacak en iyi 12 gıda:

1. Süt

Süt, uzun yıllardır kilo aldırıcı ya da kas yapım kazanmaya yardımcı bir besin olarak kullanılmaktadır. Süt iyi bir protein, yağ ve karbonhidrat dengesi sağlar. Aynı zamanda iyi bir kalsiyum kaynağı olduğu kadar çeşitli vitamin ve mineralleri içerir. Kilo alma programı uygularken daha fazla kas geliştirme çalışmaları için kazein ve peynir altı suyu proteini mükemmel bir protein kaynağıdır. Yaptığımız araştırma ağırlık antrenmanları gerçekleştirirken sütün, kas kazanmanıza yardımcı olabilir. Yemek egzersiz veya egzersiz öncesi ve sonrası süt tüketebilirsiniz.

Eğer proteinli sütleri tüketmek istiyorsanız “Proteinli Süt Kullanımının Kas Yapma Üzerine Etkisi” yazımızı okuyabilirsiniz.

2. Pirinç

Pirinc

Pirinç, kilo almanıza yardımcı olacak düşük maliyetli bir karbonhidrat kaynağıdır. Sadece bir tabak (yaklaşık 165 gram) pişmiş pirinç, 190 kalori, 43 gram karbonhidrat ve çok az yağ içerir, dolayısıyla kalorisi yüksek besinler listesinde yer almaktadır. Tek bir porsiyon pirinçten kolayca yüksek miktarda karbonhidrat ve kalori elde edebilirsiniz. Bu, özellikle iştahınız zayıfsa ve çabuk doyuyorsanız daha fazla besin tüketmenize yardımcı olur. Çok fazla zamana sahip değilseniz kolayca hazırlayabileceğiniz bir pilav ve yanında tüketeceğiniz diğer protein kaynaklarıyla kilo almak için yeterli miktarda kalori sağlayabilirsiniz.(1) Bununla birlikte, aşırı miktarda pirinç tüketimi potansiyel arsenik ve fitik asit içerikleri nedeniyle çok akıllıca olmayabilir. Çünkü arsenik toksisiteye neden olabilir ve fitik asit çinko ve demir emilimini azaltabilir.

Kilo almaya çalışırken yağlanmanızı engelleyecek ve kas gelişiminizi destekleyecek vücut geliştirme antrenmanlarını mutlaka yapmalısınız. Daha Hacimli Bir Vücut için Uygulayabileceğiniz Teknikler Neler? yazımızda  antrenman yaparken dikkat etmeniz gereken teknikleri sizlerle paylaştık.

3. Kuruyemişler ve Fıstık Ezmesi

Kilo almak için kuruyemiş ve fıstık ezmesi tüketmek mükemmel bir seçimdir. Sadece bir avuç badem, 7 gram protein ve 18 gram sağlıklı yağ içerir. Çok kalorili olduklarından, günde sadece iki avuç tüketmek veya atıştırmalık olarak kuruyemiş yemek size ihtiyaç duyduğunuz kalori miktarını sağlar. Fıstık ezmesi ise çok çeşitli şekilde tüketilebilir; yoğurt, smoothie ya da farklı yemeklere eklenebilir ve atıştırmalık olarak beslenme programınızda yer alabilir. Bununla birlikte, ilave şeker ya da ekstra yağ içermeyen %100 fıstık ezmesi seçtiğinizden emin olmanız gerekir.

Kilo alma sürecinizde size yardımcı olacak, yoğun kalori içeren fıstık ezmesi satın almak için hemen bu linke tıklayabilirsiniz.

4. Kırmızı Et

kirmizi-et-kilo-alma

Kırmızı et, muhtemelen en iyi kas yapıcı ve kilo aldırıcı yiyeceklerden biridir. Örneğin, 170 gram biftek yaklaşık 3 gram lösin içerir. Lösin, kas protein sentezini uyarmak ve yeni kas dokusu eklemek için vücudunuzun ihtiyaç duyduğu temel amino asittir. Buna ek olarak, kırmızı et muhtemelen dünyanın en iyi kas yapıcı takviyesi olan kreatininin en doğal kaynaklarından biridir. Yağsız etlerden ziyade daha yağlı etleri tüketerek daha fazla kalori alabilirsiniz.

5. Patates ve Nişasta

Sağlıklı kilo alma amacındaysanız patates ve diğer nişastalı gıdalar ekstra kalori almak için pratik ve uygun maliyetli bir seçenektir. Aşağıdaki sağlıklı nişastalı karbonhidrat kaynaklarını beslenme programınıza ekleyebilirsiniz:

  • Kinoa
  • Yulaf
  • Mısır
  • Karabuğday
  • Patates
  • Kabak
  • Fasulye ve baklagiller

Patates ve diğer nişasta içeren gıdalar kilo almanıza yardımcı olmak için ekstra karbonhidrat ve kalori sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kas glikojen depolarınızı da arttırırlar. Glikojen, çoğu spor ve aktivite için baskın bir şekilde yakıt kaynağı olarak kullanılır. Bu karbonhidrat kaynaklarının birçoğu, bağırsak bakterilerinizin beslenmesine yardımcı olabilecek dirençli nişastaların yanı sıra lif ve önemli besin maddeleri de sağlar.

Kinoa son yılların en popüler karbonhidrat kaynaklarından biri. Hem proteinli hem kilo aldırıcı hem sağlıklı bir öğün için “Kinoalı Sebzeli Pilav ile Sağlıklı ve Yüksek Proteinli Bir Öğün Hazırlayın” yazımızda bulunan tarifimizi mutlaka denemelisiniz.

6. Somon ve Diğer Yağlı Balıklar

somon-ve-yağlı-balıklar

Kırmızı et gibi, somon ve yağlı balıklar mükemmel protein kaynaklarıdır ve sağlıklı yağlar içerirler. Omega 3 yağ asitleri, somon ve yağlı balıkların sağladığı tüm besin maddeleri arasında en önemlisidir ve iyi bilinenler arasındadır. Bu yağ asitleri hastalıklarla savaşmanıza destek olur ve sağlığınıza önemli katkı sağlar. Sadece 170 gram somon filetosu 350 kalori ve 4 gram omega 3 yağ asidi içerir. Aynı zamanda 34 gram yüksek kaliteli protein sağlayarak kas inşa etmenize ve kilo almanıza yardımcı olur.

Omega 3 ve Balık Yağları Hakkında Daha Detaylı Bilgi Almak İçin Tıklayın

7. Protein Takviyeleri

Protein takviyeleri kullanmak, kilo almak isteyen sporcular ve vücut geliştiriciler için ortak bir stratejidir. Whey protein tozu takviyeleri ve kilo aldırıcı toz ya da diğer adıyla karbonhidrat tozu, özellikle kuvvet antrenmanları ile kombine edildiğinde, kilo almak için çok pratik ve uygun maliyetli bir yol olabilir.(2) Bazı insanlar whey proteininin sağlıksız veya doğal olmadığını düşünmekte, fakat durum böyle değildir. Whey protein süt ürünlerinden üretilir. Bu nedenle sağlık üzerinde olumlu etkileri olduğu gösterilmiştir. Eğer düzenli olarak antrenman yapıyorsanız protein ihtiyacınız daha da artar. Bu noktada protein takviyeleri sizin için daha da önemli olabilir. Günlük protein gereksinimleriniz arttıkça da antrenman yapıyorsanız daha da önemli olabilir. Et ve diğer hayvansal ürünler gibi, whey proteini de kas büyümesini uyarmak için gerekli olan tüm temel amino asitleri içerir. Egzersizden önce veya sonra ya da gün içinde protein takviyelerini tüketmeniz mümkündür.

Kilo almanıza ve kas kütlesi kazanmanıza destek verecek, sizin için seçtiğimiz protein tozunu satın almak için buraya tıklayabilirsiniz.

8. Kurutulmuş Meyveler

kurutulmus-meyveler

Kurutulmuş meyveler antioksidan ve çeşitli mikrobesinler sağlayan yüksek kalorili bir aperatiftir. Bununla birlikte, çok yüksek şeker içeriğine sahiptirler ve kilo alma diyetleri için oldukça ideal görünmektedir. Çok farklı türde kuru meyve bulunmaktadır. Pek çok kişi meyvelerin kurutulduğunda içeriğindeki besin maddelerinin çoğunu kaybettiğini düşünür fakat gerçek tam olarak böyle değildir. Kuru meyveler oldukça iyi lif kaynaklarıdır ve aynı zamanda çoğu vitamin ve mineralleri içermeye devam ederler.(1) Bazı kurutulmuş meyveleri, whey proteini gibi bir protein kaynağı ile birleştirmeyi deneyebilirsiniz. Ayrıca kilo aldıran besinler listesinde bulunan kurutulmuş meyveleri sağlıklı yağlar, protein ve diğer önemli besinlerin bir karışımını elde etmek için, kuruyemişlere ve doğal yoğurtlara ekleyerek tüketebilirsiniz.

Kuruyemişlerin faydalarını öğrenmek için Kuruyemişin Faydaları Nelerdir? yazımızı okuyabilirsiniz.

9. Tam Tahıllı Ekmek

Tam tahıllı ekmekler, kilo almanıza yardımcı olacak iyi bir karbonhidrat kaynağıdır. Tam tahıllı ekmekleri yumurta, et ve peynir gibi protein kaynakları ile birleştirerek çok pratik, yüksek kalorili ve dengeli öğünler yaratabilirsiniz. Bu yüzden ekmek satın alırken, doğal tam tahıl ve tohumlu ekmekleri hedefleyin.

10. Bitter Çikolata

kakao-ve-bitter-cikolata

Yüksek kaliteli bitter çikolata, yüksek oranda antioksidan içerir ve sağlığınız üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Fakat kakao içeriği en az % 70 olan bitter çikolata tüketmeniz bu noktada oldukça önemlidir. Diğer yüksek yağlı gıdalar gibi, bitter çikolata da çok yüksek kalori yoğunluğuna sahiptir ve bitter çikolata tüketerek pratik bir şekilde kalori fazlası yaratmak mümkündür. Her 100 gramlık bar, 600 kaloriye sahiptir ve lif, magnezyum ve antioksidanlar da dahil olmak üzere çeşitli mikrobesinler ve sağlığı geliştiren bileşenlerde doludur.

11. Bütün Yumurta

Yumurta, gezegendeki en sağlıklı kas yapıcı yiyeceklerden biridir. Yüksek kaliteli protein ve sağlıklı yağların mükemmel bir kombinasyonunu sağlar. Yumurtayı bütün bir şekilde tüketmek oldukça önemlidir. Aslında yumurtadaki faydalı besin maddelerinin neredeyse tamamı yumurta sarısında bulunur.(2) Yumurtalara karşı intoleransınız olmadığı sürece yumurta tüketiminizi sınırlandırmanıza gerek yoktur fakat günde üç yumurta tüketmek en ideal seçenek gibi görünmektedir. Aslında, birçok sporcu veya vücut geliştiricisi, günde altı veya daha fazla yumurta tüketmektedir.

12.Tam Yağlı Yoğurt

tam-yagli-yoğurt

Tam yağlı yoğurt, bir diğer sağlıklı ve pratik besindir. Protein, karbonhidrat ve yağın iyi dengelenmiş bir karışımını içeren harika bir içeriğe sahiptir. Tam yağlı yoğurt kullanarak yapabileceğiniz ve sağlıklı kilo almak için size yardımcı olabilecek sayısız aperatif ve tarif bulunmaktadır. Bunlardan bazıları aşağıda bulunmaktadır:

  • Yoğurt ve meyve: 1–2 kase yoğurt ile taze veya kuru meyveleri birleştirin. İçerisine ekstra kuruyemiş, bal ve toz hindistan cevizi ekleyebilirsiniz.
  • Fıstık ezmeli ve çikolatalı puding: 1–2 kase yoğurdun içerisine % 100 kakao tozu, fıstık ezmesi ve stevia gibi bir tatlandırıcı ekleyin ve karıştırın. Daha fazla protein için bir ölçek whey proteini de ekleyebilirsiniz.
  • Yoğurtlu parfe: 1–2 kase yoğurt ile granola ve karışık meyveleri birleştirerek lezzetli, dengeli ve sağlıklı bir atıştırmalık yaratabilirsiniz.

YÜKSEK PROTEİN DEĞERLERİNE SAHİP SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR İÇİN TIKLAYIN!

21 YORUMLAR

  1. Süper 👍🏻 ve gerçektende kilo alıyoruz ama bir tek çikolataya. Şaşırdım 👍🏻👍🏻🥛🍫🍫🍇🍖🍖🍗🍗🥖🥖🥩🥩

  2. Ya ben kilo almak istiyorum ancak alamıyorum çabuk çabuk. Ama basit bir hastalığım olunca da çok veriyorum. Ne yesem kilo yapmıyor aynı kalıyorum. Bunları da sürekli tüketmeye özen göstermem lazım. Ha bir de kırmızı et sevmiyorum ve yumurta yiyemiyorum. Çok sıkıntılı ya 😐

  3. BENCE DE BENDE KİLO ALAMIYORUM ETİDE SEVMİYOM SPORDA YAPIYORUM BOYUM UZASIN DİYE AMA NE FAYDA NE KİLO ALIYORUM NE BOY NEYSE YİNE DE TEŞEKKÜR EDİYORUM.

  4. ÇOK TEŞEKKÜRLER AMA BENDE NE KİLO VAR NE BOY YAŞITLARIMI GÖRÜNCE UTANIYORUM… 🙁

  5. Ben yerim yemesinede yemek yerken yarida tikaniyorum migdem bulaniyor devami gelmiyor bende

  6. Öncelıkle 1 günde almanız gereken kalori miktarına bakıp üstüne 1000 kalori ekleyip bir program yaparsanız 1-2 ayda istediğiniz hedefe çok yaklaşırsınız

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!