Kazeinin Çeşitleri

Fransız araştırmacılar kazein üzerine iki araştırma yapmışlardır. İlkinde, deneklere bir kazein proteini içeceği (yaklaşık 30 gram), bolca karbonhidrat ve biraz da yağ verdiler. Bir grup normal kazein alırken diğerleri de hidrolize formunu almışlar, kazeinin bu formu, önceden sindirilerek daha kısa amino asit zincirleri haline getirilen bir proteindir ve bu sayede misel ya da kazeinat gibi normal kazeinlerden daha hızlı sindirilir. Araştırmaya göre, normal kazein tüketenlerde kas protein sentezinin (kas büyümesiyle sonlanan süreç) seviyesi daha yüksek olurken, hidrolize kazein tüketenler bunun daha fazla bölümünü yakıt olarak yakmışlardır. İkinci bir araştırmada bilim insanları, iki kazeini karbonhidrat ve yağla birlikte tüketilmeden kıyaslamışlardır. Bu sefer tam tersi yaşanmış ve hidrolize protein tüketenlerde kas protein sentezi daha fazla olmuştur.

Doğru kullanın: Kullanacağınız kazein türünü hedefinize göre seçmelisiniz. Eğer vücut yağlarından kurtulmak istiyor ve antrenmanlardan sonra az miktarda karbonhidrat tüketiyorsanız whey protein içeceğinize hidrolize kazein eklemek yapacağınız en uygun şey olacaktır. Eğer kas kütlenizi arttırmak istiyor ve antrenmandan sonra karbonhidrat ve yağ tüketiyorsanız bu durumda misel kazein ya da kazeinattan şaşmayın.

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla