Kas Mineralleri

Kreatin, BCAA, beta-alanine ve whey proteini gibi temel takviyelerin yanında, çinko, magnezyum ve B6 vitamini gibi mikrobesinlerin sağladığı kas yapıcı faydalar çoğu zaman ağırlık çalışan sporcular tarafından görmezden gelinir. Oysaki bu üç takviyeyi ZMA ürünü şeklinde bir arada kullanmak hedeflerinize erişmede büyük fark yaratabilir, çünkü çinko ve magnezyum birlikte alındıkları zaman birbirlerinin sindirilmesine minimum şekilde müdahale ederler. Bir araştırmada, ZMA alan futbol oyuncularının testosteron ve insülin benzeri büyüme faktörü-1 (IGF-1) seviyeleri artarken plasebo (etkisiz madde) kullananlarda bu iki seviyenin de düştüğü görülmüştür. ZMA alan sporcularda plasebo grubuna kıyasla güç ve dayanıklılıkta çok daha fazla artış görülmüştür. İşte her bir mikro besine ve size sağlayacakları faydalara dair detaylar:

ÇİNKO: Bu antioksidan ve temel mineral vücutta pek çok biyokimyasal reaksiyonda hayati rol üstlenen birçok enzimi harekete geçirir. Çinkonun kas büyümesini sağlayan moleküler mekanizma olan protein sentezinde de kritik bir görev üstlendiği görülmüştür. 2007 tarihli bir araştırmada, dört hafta boyunca çinko takviyesi kullanan erkeklerin dinlenme zamanı ve antrenman sonrası testosteron seviyelerinin arttığı görülmüştür. Aynı araştırmada çinkonun profesyonel güreşçilerde de benzer bir testosteron artışına neden olduğu tespit edilmiştir.

Kullanım:
Yatmadan 30-60 dakika önce bir doz ZMA alın. Her dozda 30 mg çinko bulunur.

MAGNEZYUM: Vücuttaki pek çok reaksiyonda pay sahibi temel bir mineral olan magnezyum, kardiyovasküler sağlık, metabolizma ve kemik sağlığı için önemlidir. Bir araştırmaya göre, magnezyum takviyesi kullanmak kas kuvvetini büyük ölçüde artırmaktadır. Bunun nedeni, Türk bilim insanlarının kısa süre once keşfettikleri gibi magnezyumun testosteron seviyesini artırma kabiliyeti olabilir. Magnezyum ayrıca safha 3 ve safha 4 yavaş dalga uyku sürelerini uzatarak uyku kalitesini de artırır.

Kullanım: Bir doz ZMA’da 450 mg magnezyum bulunur.

B6 VİTAMİNİ: Bu suda çözünen vitamin vücuttaki pek çok tepkimenin eş çarpanıdır. Çinko ve magnezyumun sindirilmesine yardımcı olur, histamin ve hemoglobin nörotransmitter’lerinin sentezinde de pay sahibidir. B6, kasların antrenmanlar sırasında yakıt olarak kullanacakları glikojenin (karbonhidratın depolanmış hali) kaslara gönderilmesinde de büyük rol oynar. Vücuttaki B6 seviyesinin yüksek olması kortizol (kas parçalayan bir hormon) seviyesini de düşük tutar.

Kullanım:
Bir doz ZMA’da 10-11 mg B6 vitamini bulunur.

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla