Kas Kaybı Olmadan Diyet Yapın

BCAA’LAR & KREATİN

Diyet yapan pekçok kişi, diyetleri devam ettikçe kas kütlelerinin azalmaya başladığını fark eder…

Bu durumla başa çıkabilmek için, BCAA ve kreatin takviyesi almaya çalışın. BCAA’lar, özellikle lysine, güçlü antikatabolik etkilere sahiptirler.
Bunlar, protein sentezinin canlandırılmasına ve pozitif protein dengesine yardımcı olabilirler. Kreatin, düşük kalori alımı sırasında, performans ve kas hücresi korunmasına yardımcı olabilir. Her ikisi de ayrıca yağ kaybına yardımcı olur. Bu takviyeler, sıkı bir diyet sırasında kas kaybının engellenmesine yardımcı olabilir.

Bu kombinasyon; kasın, proteini kısa sürede ve glikojeni de yeniden sentezlemesine yardımcı olacaktır. Bu yemeklerden ilki BCAA’lı whey protein karışımından oluşmalıdır ve antrenmandan sonra 30 dakika içerisinde alınmalıdır. Bu süre zarfında, beyaz ekmek veya meyve gibi bazı hızlı sindirilen karbonhidratları da alabilirsiniz (20-40 gram). Bundan 1,5-2 saat sonra da protein bakımından zengin ve yavaş sindirilen karbonhidratlar açısından orta düzeyde olan bir öğün yiyin (patates, esmer pirinç ya da fasulye).

En iyi strateji, 5–10 gram BCAA’yı, kahvaltılarla, antrenman öncesi ve sonrasındaki karışımlarla ve günün geç saatlerindeki bir yemekle almaktır. Antrenman öncesi ve sonrası karışımlarınızla 2–5 gram kreatin alın. Dinlenme günlerinizde, kreatini BCAA’larınızla birlikte kahvaltıda alın.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla