Kas Gelişimini Sağlamak İçin Dikkat Etmeniz Gereken 3 Temel Kavram

Kas gelişiminiz için dikkat etmeniz gereken belli kavramlar vardır. Bunlardan bazıları ise olmazsa olmazlar arasındadır. Bu yazıda, bunlar arasında temel olarak bilinen 3 temel kavramdan bahsedeceğiz.

1. Antrenman:

Antrenmanın buradaki öneminden fazla bahsetmemize gerek olmadığı ortada. Antrenman yapmazsak belirli bir kas gelişimi olamayacağını hepimiz biliyoruz. Burada asıl bahsetmek istediğim, antrenmanın yarattığı etkinin yeterliliğidir. Yıpranma olmazsa toparlanma da olmaz. Çünkü antrenmanınız yeterli seviyede ve kalitede olmazsa, hedeflenen gelişimi göremeyeceksiniz. Yani, hedeflenen hasarı, tahribatı sağlamazsak bunun için gerekli olan toparlanma ve gelişim süreci de gerçekleşemez. Bununla beraber her gün saatlerce antrenman yapmak ve kaslarımızı her gün fazlasıyla yormak, kas gelişiminin engellenmesine ve atrofiye neden olabilir.

2. Beslenme:

Beslenmenin kas gelişimindeki önemi(özellikle yeni başlayanlarda) çok ama çok fazladır. Vücudunuzun kas onarımından ve gelişiminden sorumlu proteinleri yeterli miktarda almazsanız gelişim olmayacaktır. Size rahat bir şekilde bunun garantisini verebilirim. Protein yönünden zengin et, tavuk, yumurta ve süt ürünlerini beslenme programınıza eklemeyi unutmayın. Eğer yeterli protein alımını sağlamaya zaman ve fırsat bulamıyorum diyorsanız gıda takviyelerini de deneyebilirsiniz.

Beslenme kısmı tabi ki de sadece proteinle bitmiyor. Kaslarınızın enerji ihtiyacı için gerekli olan karbonhidratlara da önem vermeniz gerekli. Bunlarla beraber mineraller ve vitaminler de önemli bir rol oynamakta. Emin olun ki dengeli ve zengin bir beslenme, gelişiminize çok katkı sağlayacak. Bu yüzden besin değerleri yüksek besinlere yönelmenizde fayda var.

Piyasadaki En İyi 5 Protein Tozu
Piyasadaki En İyi 5 Karnitin
Piyasadaki En İyi 5 Kreatin
Piyasadaki En İyi 5 Arjinin
Piyasadaki En İyi 5 BCAA

3. Uyku:

Dinç bir zihin ve vücutla yeni güne hazırlanmak için uyku çok önemlidir. Gün içinde harcanan enerjiyi depolamada da önemli rol oynamaktadır. Ve kas gelişiminin önemli bir kısmı da uykuda gerçekleşmektedir. Geç saatlere kalmadan, 7-8 saatlik verimli bir uyku, kas gelişiminize çok yardımcı olmaktadır.

Kas, antrenman ile yıpranır. Beslenme ve uyku sayesinde de toparlanıp, gelişir.

Bonus:

Genetik:

Bu konuda sizin yapabileceğiniz pek bir şey yok. Ama gerçek şu ki, bazılarımızın genetik yapısı ve vücut yapısı kas gelişimine daha uygun. Gördüğünüz çoğu profesyonel vücut geliştirme sporcusunun da genetik açıdan şanslı insanlar olduklarını söyleyebiliriz. Bu durum, kas gelişimi yaşayamayacaksınız anlamına gelmez. Sadece bazı insanlar için daha kolay bazı insanlar için de zor gerçekleşeceği anlamına gelir. Ama sizin de bildiğiniz gibi, sıkı çalışmanın önüne hiçbir şey geçemez. Kas gelişimi konusunda uzun süredir ilerleme göremiyorsanız, belli fikirlere kapılıp anne babanızı suçlamadan önce yukarıdaki 3 maddeye çok ama çok önem vermenizi tavsiye ederim.

Karar Veremeyenler İçin: Sabah Antrenmanı mı? Akşam Antrenmanı mı?

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

5 Yorum

  1. Geri bildirim: Kas Gelişimini Sağlamak İçin Dikkat Etmeniz Gereken 3 Önemli Kavram | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: Birçok Alanda Kendini Kanıtlamış Jon Call'un Çılgın Dünyası | Muscle & Fitness Türkiye

  3. Geri bildirim: Kaslarınızı Büyütecek Bölgesel(Split) Antrenman Programı | Bodyforum Blog

  4. Geri bildirim: Kilo Aldırıcı (Gainer) Nedir? En Etkili Nasıl Kullanılır? | Muscle & Fitness Türkiye

  5. Geri bildirim: EPOC İle Antrenman Sonrasında da Yağ Yakımını Devam Ettirin | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla