Kardiyo Antrenmanlarının Sanılanın Aksine Kasları Büyüttüğünü Biliyor musunuz?

Evet, doğru okudun. Şu zamana kadar duyduğun her şeyi unut. Kardiyo antrenmanları kasları küçültmez, aksine kas gelişimine katkısı sanıldığından daha büyük. Sebeplerini antrenör Anıl Yarar’a sorduk.

Özellikle vücut geliştirme ile ilgilenen kişiler, kas kütlelerinde düşüş yaşama korkusuyla kardiyo çalışmalarını göz ardı ederler. Eğer sende göz ardı edenlerdensen bu yazıyı okumanda fayda var.

Hipertrofi antrenmanları yapan kişilerin izlemesi gereken yol, Hiit Kardiyo (Yüksek Yoğunluklu Aralıklı Antrenman) ya da Liss Kardiyo (Düşük Yoğunluklu ve Sürekli) sisteminde antrenmanlara gereken önemi vermektir.

Liss kardiyo sisteminde, etkili bir kalori harcamak için hafif tempo 45-50 dakika çalışmanız gerekir. Bu çalışma sıkıcı bulunduğundan ve vakit nakittir düşüncesinden dolayı daha kısa sürede kardiyo yapmak için daha çok HIIT kardiyo edilir.

Peki, neden HIIT?

HITT ile kısa süreli kardiyovasküler antrenmanlar yapabilirsin. Önemli ölçüde aerobik ve anaerobik kapasiteni genişletebilir, testosteron hormonu seviyesini arttırarak kas hipertrofisini hızlandırma hedefine de rahatça ulaşabilirsin.

Şimdi gelelim HIIT antrenmanının ne zaman yapılması gerektiğine ?

HIIT antrenmanının, hipertrofi antrenmanı öncesinde değil sonrasında yapılmasında fayda var. Çünkü antrenman öncesi yaparsan büyük ölçüde enerji harcayacağın için hipertrofi antrenmanında performansında düşüş gözlemleyeceksin. Hipertrofi antrenmanı sonrası yapacağın HIIT ise kalbin kan pompalama volümünü arttıracak; kaslara daha fazla oksijen içeren ve yüksek besin değerli kan ulaştıracak; kandaki alyuvar sayısı, hemoglobin sayısı, hücrelerdeki mitokondri sayısını dengeleyecek; dinlenik nabzı düşürerek antrenman performansında maksimum verim sağlayacaktır. Ayrıca antrenman sonrası toparlanma evresini hızlandırma etkisini de unutmamak lazım.

Yüzde 100’e yakın kas toparlanması için düzenli kardiyovasküler egzersizler büyük önem taşıyor. Yapılan çalışmalar sonucunda kardiyovasküler antrenmanların kalbin kan pompalama volumünü arttırdığı da kanıtlanmış.

Bir örnekle açıklamak gerekirse: Kardiyovasküler antrenman yapmayan kişilerin vücudunda ortalama 5 litre kan varken, kardiyovasküler antrenman yapan kişilerde ortalama 7 litre olduğu gözlemlenmiştir. Vücudunda pompalanan kan miktarı, kaslarının ihtiyacı olan besin değerlerini ve oksijeni de etkiler. 5 litre benzini olan araba mı, yoksa 7 litre benzini olan araba mı? Kararı sen ver!

Bu yüzden kardiyovasküler antrenmanlara hak ettiği değeri vermenizi diliyorum.

Anıl Yarar Kimdir?

Küçük yaşlarından itibaren birçok spor ile uğraşan Yarar, Kickboks ve Muay Thai branşlarında uzmanlaşmıştır. 2009 yılından beri profesyonel olarak fitness eğitmenliği yapmaktadır.

Plate Front Raise Hareketinin Doğru Formda Yapılışını Uzmanına Sorduk

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

4 Yorum

  1. Geri bildirim: Kardiyo Antrenmanlarının Sanılanın Aksine Kasları Büyüttüğünü Biliyor musunuz? | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: Sizi Bacak Antrenmanlarını Neden Atlamamanız Gerektiğine İkna Edecek Tavsiyeler | Bodyforum Blog

  3. Geri bildirim: Sizi Bacak Antrenmanlarını Neden Atlamamanız Gerektiğine İkna Edecek Tavsiyeler | Muscle & Fitness Türkiye

  4. Geri bildirim: Doğru Kardiyo Yapmak İçin 5 Önemli Tavsiye | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla