Kalorileri Azaltmanın 10 Kolay Yolu

Günlük kalori alımınızı azaltmak düşündüğünüzden de kolay olabilir. Bunu nasıl yapacağınızı yazımızda bulabilirsiniz.

YAZAN: Ryan Rodal

KALORİLERİ AZALTIN

Türkiye’de nüfusun yüzde 63’ü aşırı kilolu ya da obez. Kilo vermek bireylerin üstesinden gelmek zorunda oldukları en zor girişimlerden biri olabilir. Aslında tüm diyet girişimlerinin %95’i başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Çoğu kişinin yılın bu dönemindeki bir numaralı yeni yıl kararı kilo vermeye çalışmak. Ne yazık ki bu yeni yıl kararı Şubat ayı yaklaştıkça genellikle başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.

Ancak kilo vermeye çalışmak zor olmak zorunda değil. Aslında burada sunduğumuz gibi basit bazı kalori azaltıcı önerileri uygularsanız kilo vermeye çalışmak düşündüğünüzden de daha kolay olabilir.

DÜŞÜK KALORİLİ SOSLAR TERCİH EDİN

Çoğu zaman insanlar sağlıklı bir şeyler yediklerini sanırlar ama gerçekte durum böyle değildir. Mesela salatayı örnek alalım. Sağlıklı, besin değeri yüksek sebzeler ile dolu olabilir oysa ki salata yağlı, kremalı ve şeker içeren soslar ile servis edilmekte. Ketçap, çeşitli soslar, Barbekü sosu ve mayonez gibi lezzetlendiriciler öğününüze fazladan yüzlerce kalori eklemetedir. Bu salata artık sağlıklı olarak düşünülemez bile. Hardal, acı ve buffalo sos gibi düşük kalorili sosları kullanmak fazla kalori almaksızın salatanızın lezzetini koruyacaktır.

DAHA FAZLA SU İÇİN

 Bazı durumlarda açlık ile susuzluk hissi karıştırılabilir. Vücudunuz aşırı derece de susuz kaldıysa beyne gelen sinyaller açlık olarak alıgılanabilir. Bunun oluşmasını önlemek için diyetinizde bol su olduğundan emin olun. Her öğün öncesi bir bardak su içmek aşırı yemenin de önüne geçecektir. Büyük bir öğün öncesi bir bardak H20’yu içtiğinizden emin olun.

KAHVENİZİ SADE ALIN

En sade şekliyle tüketildiğinde kahve sadece 5 kalori içermektedir. Biraz krema ve şeker eklediğinizde ise bu tamamen farklı bir hikaye dönüşecektir. İşin gerçeği böyle yaparsanız kahveniz sabah yediğiniz simitten daha fazla kalori içermeye başlar. Uluslararası bir kahve zincirinden bir latte içerek bile diyetinizi mahvedebilirsiniz. Bu yüzden kahvenizi sade alın, böylece bol miktarda antioksidan almayı garantilemiş olursunuz. Göbeğiniz yağlarından kurtuldukça size teşekkür edecektir.

ALKOLÜ AZALTIN

 Dışarı çıkmaya ve arkadaşlarınızla bir şeyler içmeye karar verdiniz. Bir kaç şişeyle başlayan bu maceranız bir düzine şişeyle son bulabilir. Farkına varmadan çok fazla alkol almış ve kıtır kıtır pizzaları yiyiyor olabilirsiniz. İster bir şut, bira ya da bir bardak şarap olsun tükettiğiniz her bir alkollü içecek en az 100 kalori demektir. Eğer gerçekten zayıflamak konusunda kararlıysanız alkolü saf dışı burakarak başlamalısınız.

PORSİYONLARINIZI KONTROL EDİN

Büyük tabaklar büyük porsiyonlar demektir. Ağzına kadar dolu tabaklar yerine küçük olanlarını tercih edin. Hala açsanız daha sonra ikincisi için geri dönebilirsiniz.  İnsanlar aşırı yemeğe ve sonuçta kilo almalarına yol açacak gözlerinin önündeki yiyecekleri tüketmeye daha çok meyilliler. Miktarına değil yemeğinizin kalitesine odaklanamya çalışın.

PAKETLERDEN UZAK DURUN

Cipsler, krakerler ve kurabiyeler uzun süre gidebilecek büyük boy paketlerde satışa sunulurlar. Ancak sevdiğiniz dizinin yeni bölümünü izliyorsanız kendinizi yemeğe kaptırabilirsiniz. Aşırı yemekten kaçınmak için tabağınıza biraz atıştırmalık dökün ve paketi ise ortadan kaldırın. Paketi kendinizden uzakta tutarak yüzlerce kalori almaktan kaçınabilirsiniz.

 YEMEK PİŞİRİRKEN KATI VE SIVI YAĞLARI DİKKATLE KULLANIN

 Çoğu yemek tarifi pişirmek için  sıvı yağ içerir. Tek bir servis de bile 200 kalori ve 16 gram yağ bulunur. Tavsiye edilen günlük yağ alımınızın dörtte birini öğününüzden sadece bir ısırık alarak bile tüketmiş olmanız mümkün. Ek kalorileri almamak adına sıfır kalori içeren yapışmaz pişirme spreylerinden kullanın.

DAHA FAZLA SEBZE YİYİN

Sebzeler besin değerleri yönünden zengin düşük kalorili yiyeceklerdir. Yüksek besinsel lif değeri ek kalori olmaksızın midenizi dolduracaktır. Sebze yönünden zengin diyetler kalp hastalıkları, felç ve yüksek kan basıncı gibi hastalıklardan korunmada yardımcı olabilmektedir. Tabağınızın yarısını sebze ile doldurun. Kendinizi tok hissedin suçlu değil.

PORSİYON DEĞERLERİNİ OKUYUN

 İnsanlar yiyeceklerin kutularındaki porsiyonları okumamaya meyillidir. Cips paketinin üstünde 100 kalori yazabilir ancak bu değer sadece 10 adet cips için geçerlidir. Besin değerlerini yanlış okumak insanların yiyeceklerin gerçek kalori değerlerini görememeleri yüzünden bir sorun oluşturabilir. Paketleri dikkatlice okuyun ve buna göre hareket edin.

2016 yılında ilerlemeye doğru başlamışken kilo verme planlarınızı gözden geçirin ve büyük sonuçlara götürecek olan küçük adımlar atın. Diyetinizi tamamen değiştirmeden bu basit adımları takip ederek alacağınız kalorileri azaltmanız mümkün.

ŞEKERLİ İÇECEKLERDEN UZAK DURUN

 En çok tüketilen içecekler sizi şişmanlatmaya daha çok meyilli olanlardır. Gazoz, meyve suları, ice tea ve hatta süt bile kalori doludur. Bir gazoz da bile ortalama 200 kalori vardır. Bir yıl boyunca bu 9 kilograma denk gelir. Şekerli içecekleri içmek yiyecekleri çiğnemekten gelen doygunluk hissini vermez ve böylece açlığınızı dindirmezler. Kalorili içecekleri olabildiğince az tüketin. Bunun yerine su ve düşük kalorili içecekleri tercih edebilirsiniz.

 

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla