Kalori Hakkında Okudukça ‘Yok Artık Daha Neler’ Diyeceğiniz 3 Gerçek

Kalori hesabı son zamanlarda herkesin dilinde. “Çikolata yememeliyim çünkü kalorisi çok yüksek, brokoli düşük kalorili harika bir sebze” gibi konuşmalara her yerde tanık olmuşsunuzdur.

İşin esası, kalori sayımını yapmadan önce kalorinin ne olduğunu ve nasıl çalıştığını öğrenmekten geçiyor. Kalori, bir enerji birimidir. Besinlerin kalorilerinden bahsederken aslında, yaktığınız besinden ne kadar enerji elde edildiğinden bahsediyor oluyoruz. Yani siz bir besini ne kadar ısı ile yakabiliyorsanız biz buna kalori diyoruz. Dolayısıyla yüksek kalorili besinleri vücutta yakabilmek için daha çok efor sarf etmeniz gerekiyor. Bu nedenle ağırlık çalışanlar, profesyonel sporcular ya da fitness salonunu düzenli kullananlar bir gün içerisinde bizden daha fazla kalori tüketebilip fit kalabiliyorlar.

Eğer kalori dünyasına dair henüz çok bir bilgiye sahip değilseniz doğru yerdesiniz. Sizi fazla yormayacak ama kalori ve kalori sayımını anlamlandırmanıza yardımcı olacak mini temeller aşağıda!

Kalori Dünyasına Ait 3 Temel Bilgi:

1. Kalorinin de Kalitelisi Var

Kalorinin miktarına değil tipine dikkat edin. MRC Nutrition sahibi U.D. Marjorie Cohn, “Hakiki gıdayla beslenirseniz metabolizmanızı daha sağlıklı tutarsınız” diyor. Besin zengini gıdaların vücuda katkısı daha çoktur.

2. Gece Alınan Kaloriler Daha Ağırdır

Gece yediğiniz şeylerin akıbeti pek iyi olmuyor. Araştırmacılar geç vakitte atıştıran deneklerin, akşam 7’den sonra yemeyenlere nispeten daha çok kilo alıp daha az yağ yaktıklarını söylüyorlar.

3. Herkesin Metabolizması Farklı Olduğundan Kalori Emilimi de Farklıdır

Arkadaşınızla aynı dondurmadan eşit porsiyonda yeseniz de; kalıtım, enzim seviyeleri, bağırsak bakterileri ve hatta bağırsak uzunluğu gibi sebeplerden dolayı ona göre daha çok kalori tüketmiş olabiliyorsunuz.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla