Kaliteli Antrenman Sırları – V

Yazı: Dr. Jim Stoppani ve Eric Velazquez

5. BÖLÜM

Tavsiyelerimizin çoğu antrenman öncesi ve sonrası zamanlar için geçerli olsa da antrenmanlarınızdan en iyi verimi alabilmek için günün farklı saatlerinde yapabileceğiniz şeyler de bulunmaktadır.

HER AN HAZIR DURUMDA OLMAK

  • İyi kolesterolünüzün fazla düşmesine izin vermeyin

Kolesterolün, testosteron seviyesini dengelemede önemli olduğunu biliyoruz, ama Kent State Üniversitesi’nden (Ohio) bilim insanları, 2005 Experimental Biology Konferansında, 12 hafta boyunca ağırlık antrenmanı yaparken yüksek kolesterollü bir diyet uygulayan ileri yaştaki yetişkinlerin, düşük kolesterollü diyet uygulayanlara göre yüzde 55 daha fazla güç ve beş kat daha fazla kas büyümesi elde ettiklerini açıklamışlardır. Her gün sabah kahvaltılarında yumurtanın beyazıyla birlikte en az 1-2 yumurta sarısı ve yağsız kırmızı et yiyerek kolesterol seviyenizi koruyun. Ciğer, kabuklu deniz ürünleri de diğer uygun ve sağlıklı kolesterol kaynaklarıdır.

  • Mümkünse ağırlık çalışmalarını akşamları yapın

Southern Mississippi (Hattiesburg) Üniversitesi’nden araştırmacılar, 10 hafta boyunca akşam 18:00’den sonra egzersiz yapan deneklerin, sabah 10:00’dan önce yapanlara göre daha çok kas yaptığını ve daha çok vücut yağı kaybettiklerini görmüşlerdir.

  • iyi1Her gün sauna ya da jakuzide rahatlamak

Japon araştırmacılar, iki hafta boyunca 40 derece sıcağa maruz bırakılan farelerin diğer farelere kıyasla kas hacimlerinde yüzde 13’lük bir artış tespit etmişlerdir. Bunun nedeninin ısı şok proteinlerinin (vücutta ısıya maruz kalındığı zaman salgılanan bir tür protein) kas büyümesinin hücresel mekaniği üzerine olan etkisi olduğunu düşünmektedirler.

  • Günde dört bardak çay için

College Üniversitesi’nden (Londra) araştırmacılar, stresli görevleri olan test deneklerinin alt hafta boyunca her gün dört bardak siyah çay içtiklerinde kortizol seviyelerinin, plasebo (etkisiz madde) grubununkinin yaklaşık yarısı kadar olduğunu ifade etmişlerdir. Egzersiz de kortizol seviyesini arttıran bir stres kaynağı olduğundan çay içmek antrenmanların ardından bu katabolik hormonun seviyesini düşük tutarak daha fazla büyümeye giden yolun kapısını açabilir.

Ayrıca, eğer zaman sıkıntınız varsa, spor salonunda bulunduğunuz süre içerisinde ödediğiniz paranın karşılığını alabilmek için her dakikanızı en verimli şekilde geçirmeye gayret etmelisiniz. Her set –her tekrar– vücudunuza yaptığınız bir yatırımdır ve yatırdığınız sermayenizi kötü antrenmanlarla ziyan etmeyin. Bu sizin kendiniz için yaptığınız bir fedakarlıktır ve unutmayın, yapılmayı hak eden her şey doğru yapılmayı da hak eder.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla