Kalf Kası Geliştirme Egzersizleriyle Kalflara Yüklenin

0
kalf-kasi

Kalf Kasları Nasıl Gelişir?

Baldır olarak da adlandırılan kalflar, kas geliştirme ve kasları büyütme söz konusu olduğunda vücudun hedef alınması en zor bölgelerinden biridir. Bir dizi küçük kas ile birlikte, kalflar iki büyük kastan oluşur: gastroknemius ve soleus. Bu kaslar tibialis anterior ile birlikte, gittiğimiz her yere bizi taşımak için birlikte çalışırlar. Bu yüzden onları daha büyük hale getirmek için  daha fazla zaman ve çaba gerekir. Sağlıklı bir beslenme düzeninin yanı sıra doğru egzersiz stratejilerini kullanırsanız kalflarınız üzerinde tatmin edici sonuçlar elde edebilirsiniz.

kalf-kasi-gelistirme

Başka hiçbir kas grubu kalf kaslarındaki antrenman ikilemine sahip değildir. Özellikle antrenmanlarını çok kararlı gerçekleştirmeyen kişiler için kalf kaslarını büyütmek neredeyse hayaldir. Kalf kası geliştirme antrenmanlarının kilit noktası, onları sadece estetik olarak geliştirmeyi amaçlamamak, gerekli şekilde ve yoğun olarak antrenmanları gerçekleştirmektir. Vücut geliştirme sporuyla uğraşan kişiler genellikle estetik kaygıları ön planda tutar ve özellikle üst vücut bölgelerini geliştirmeye odaklanır. Bu durumda dal gibi bacaklara sahip olduklarını görmezden gelirler. Fakat kalf kaslarının güçlü olması sporda daha başarılı olmanıza yardımcı olur ve günlük hayatta gerçekleştirdiğimiz bir çok hareket için de oldukça önemli bir rol oynar.

Kalf Kaslarının İşlevi Nedir?

Daha hızlı koşmak veya daha yükseğe atlamak istiyorsanız, kalf kasları fazlasıyla mühimdir. Ayak bileği esnekliği ayak bileklerinizin güçlü kalmasını sağlar, doğru hareket ve kalf kasları (gastroknemius ve soleus) için çok önemlidir. Kalflarınızı büyütmeye ve ayak bileklerinizi fonksiyonel hareket için güçlendirmeye odaklandığınızda, kaçınılmaz olarak onları daha fazla çalıştıracaksanız. Bunun sonucunda da daha güçlü ve daha büyük kalf kaslarına sahip olmanız kaçınılmaz bir hal alacaktır.

Kalf Kası Antrenmanları

kalf-raise-hareketi

Kalf egzersizleri yaparken antrenman sırasında tam hareket aralığını kullanın. Vücut geliştirme uzmanları, kalf kasları oluşturmak söz konusu olduğunda, yarı tekrar yapmalarının yararsız olduğunu söylüyor. Tüm kasları harekete geçirmek için her bir tekrar ile tam hareket serisini tamamlamak gerekir. Kalflarınız, merdivenleri her tırmanışınızda ya da yürüyüşe her çıktığınızda aktif olarak kullanılmaktadır. Dolayısıyla kalf kaslarını geliştirmek için, günlük olarak gerçekleştirdiği aktivitelerden farklı bir antrenman içeriği oluşturmak gerekir. Son araştırmalar, güç antrenmanlarını test etmiş ve onların kuvvet ile kütle açısından etkili olduklarını bulmuştur.

BUNU DENEYİN: Kalf hareketleri uygularken antrenmanınıza tek tekrarda kaldırabileceğiniz maksimum ağırlığın %100’üyle, negatif tekrarlı (indirirken yavaş) leg press calf raise yaparak başlayın. Tekrarın pozitif kısmında (iterken) ağırlığı itmek için ön bacaklarınızı kullanın ama negatif kısmını sadece kalflara bırakın. Bunun ardından 15 tekrarlı 2-3 set standart leg-press calf raise’a geçin. Aynı set ve tekrar sayısını seated calf raise için de kullanarak antrenmanı sonlandırın ama bu harekette sizin için ağırlığı kaldırmanıza yardım edecek bir partnere ihtiyacınız olacak.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz