Muscle & FitnessFıtnessKadınlar Ağırlık Antrenmanı Yapmalı mı?

Kadınlar Ağırlık Antrenmanı Yapmalı mı?

Yazan Çiler Baykan

Kadınlar ağırlık antrenmanı yapmaları durumda naif görüntülerinden uzaklaşıp, hayallerindeki zarif ama fit görünümün aksine irileşecekleri yönünde bir düşünceye sahiptir. Bu yanılgı genelde profesyonel anlamda fitness ile uğraşan sporcu kadınların amaçları doğrultusunda sahip oldukları bedenleri görmemiz ve benzer bir görüntüye ulaşmak istememizden kaynaklanır. Fakat pek çoğumuz, fitness modellerinin hedefleri ve meslekleri doğrultusunda beslenme programı ve antrenman programı, belirlendiğini ve hatta gerektiği durumlarda ek takviyeler ile çalışmalarını desteklediklerini unutuyoruz.

Ben de tam anlamı ile benzer bir bakış açısına sahiptim. Vücudumun ağırlık seti kullanarak yaptığım hareketler ile istediğimin aksine fazla gelişerek beni mutlu etmeyen, aşırı kaslı bir sonuca sürükleyeceğini düşünüyordum. Spor geçmişim olmasına rağmen daha önce ağırlığın kullanıldığı antrenmanlar yapmayı düşünmemiştim. Özellikle bölgesel (bel çevresi) kilolarım vardı ve ben bunun çözümünün karın egzersizleri olduğunu düşünüyordum. Kollarım çok güçsüzdü ve kondisyonum sıradan bir antrenmanı tamamlayamayacak kadar düşüktü. Daha sonra hiç bilgi sahibi olmadığım crossfit ile tanıştım.

Crossfit nedir?

Crossfit genel olarak vücut ağırlığı ile yapılan, çok kısa bir zaman içerisinde güç, kondisyon, dayanıklılık, esneklik ve denge konularında gelişiminizi gözlemleyebildiğiniz bir spor dalıdır. Crossfit sporunda kullanılan spor ekipmanları genel olarak halter, kettlebell, kutu, jimnastik halkaları, ip, barfiks çubukları, sağlık topu ve kürektir. Her crossfit antrenmanı ile vücudun farklı bir bölümünü çalıştırmak amaçlandığı için antrenman programı ve süresi değişkenlik göstermektedir. Bir antrenman ortalama 35 – 50 dakika arası sürmektedir.  Antrenman programı içerisinde dinlenme süreleri kısıtlı olduğundan dolayı nabız sürekli yüksek derece kalır. Metabolizmanın hızlanması ve salgılanan hormonların etkisi ile yağ yakımı desteklenir. Fazla kiloların verilmesi ile birlikte hareketlerin yapılabilirliği arttığı gibi, kullanılan ekipmanlardaki ağırlık tercihleri de güçlenme ile birlikte artış gösterir. Ayrıca sadece vücut ağırlığının kullanıldığı hareketler ile birden fazla kas grubunun aynı anda çalışması sağlanarak daha fazla kalori yakmamıza ve vücudun şekillenmesinde ciddi oranda bir değişiklik gözlemlememize yardımcı olur.  

Doğru Beslenme Unutulmamalı

Kas kütlesinde artış gözlemlemek için kesinlikle vücudun zorlanması ve ağırlık kullanmak gerekmektedir. Antrenman programlarını dengeli beslenme ile desteklenerek; yıkıma uğrayan kasların onarılıp, güçlenmesine katkı sağlanmalıdır. Vücudun ihtiyaç duyduğu protein, karbonhidrat ve yağ miktarı yaşa, cinsiyete, kiloya ve günlük aktiviteye göre belirlendiği için kişiye göre değişkenlik göstermektedir. Beslenme ile desteklenmeyen sporun vücut değişimine kalıcı bir yararı olmayacağını söylemeliyim. Yetersiz beslenme de spor yaptığınız halde kas kütlenizde bir değişim gerçekleşmemesine sebep olabilir. Vücudunuza harcadığınız oranda ihtiyaç duyduğu enerjiyi geri yüklemelisiniz.

Crossfit Size Ne Kazandırır?

  • Kondisyon ve güçte artış
  • Günlük hayatta motivasyon artışı
  • Vücut hatlarının belirginleşmesi ve bel bölgesinde incelme
  • Yağ oranında eksilme
  • Kas kütlesinde artış
  • Sıkılaşma

Gözümü korkutan crossfit hareketleri zamanla yapılabilir hale geldiğinde kendime olan inancımın ve güvenimin arttığını da söylemem gerek.

Ve tabi en önemlisi, bitmez diye başladığım her antrenmanın sonunu getirdiğimde, hayatımda geçmez dediğim olumsuzlukların da aynı bu şekilde biteceğini fark etmek… Sporun bana kattığı bu güvenle her türlü zorluğun üstesinden gelebilecek güce sahip olduğumu fark etmek, geleceğe umutla bakabileceğimi kendime göstermek de crossfit’in bana armağanlarından biri. Siz de kendinize bu armağanı vermeyi geciktirmeyin.

Sağlıkla kalın…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!