Kabuklu Yemişleri Tanıyor Musunuz

Eskiden beslenme uzmanları, yüksek miktarlarda yağ içeren kabuklu yemişler konusunda bizleri uyarırlardı. Ama artık bu yemişlerdeki sağlıklı yağların vücudumuz için faydalı olduğunu, hatta yağ yakmamıza yardımcı olabileceklerini biliyoruz. Üstelik bu yemişlerde makul miktarda protein de bulunuyor. Kabuklu yemişlerin çoğu, sağlıklı tekli doymamış yağ kaynaklarıyken, içlerinden sadece bir tanesi önemli miktarda temel Omega 3 (alfa-linolenik) yağ asidi içeriyor. Peki hangisi; badem mi, ceviz mi?

Yanıt: Ceviz.

Klinik deneylere göre, bademin kilo vermeye yardımcı olduğunu hepiniz duymuşsunuzdur. Ancak badem, eser miktarda alfalinolenik asit içerir. Oysa cevizin yaklaşık 30 gramında neredeyse 3 gram alfa-linolenik asit bulunur. Hemen hemen 30 gramlık ceviz (yani ortalama 14 yarım ceviz) size 185 kalori, 4 gram protein, 4 gram karbonhidrat ve 18 gram yağ sağlar. Kısacası, ceviz bademe göre daha besleyicidir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla