Jim Smith’in Ön Kol Antrenmanı

Bir strongman yarışmacısı ve antrenör olan Jim Smith, muhtemelen güç dünyasındaki bir numaralı kavrama antrenmanları uzmanı…

Kavrama ve ön kol kuvveti bir arada meydana gelir ama Smith’e göre bu bakış açısı çok dikkate alınmıyor. “Kavrama antrenmanları, fonksiyonel çalışmaların unutulmuş parçası ve bu parça, bir güç sporcusu veya atletin kuvvetini oluşturan temellerden biri” diyor ve ekliyor: “Eller kinetik zincirin son noktası. Yerden alınan güç ve kuvvet gövdeyi geçerek ellere taşınıyor ve buradan dışa vuruluyor.”

O zaman ön kol ve kavrama antrenmanını bir programla nasıl çalışırsınız? Boyu 1,80 olan 104 kiloluk Smith, “bunun kolay yolu, kavrama antrenmanını ana çalışma seansınızın önüne, arkasına veya içine yerleştirmeniz. Nereye uygun geliyorsa,” diyor.

Ön kolların kuvvetini geliştirmek için aşağıdaki egzersizleri öneriyor: heavy rack holds (ağır bir barı, sanki deadliftin son pozisyonu gibi, üstten kavramış halde kalçanızın önünde tutun); around-the-world (her iki elinizle iki Olimpik ağırlık plakasını önünüzde tutun ve küçük küçük tutup bırakarak dairesel hareketler şeklinde ağırlık plakasını çevirin ve bu şekilde bir turu tamamlayın) ve plate finger crushes (20- 45 kilo arası bir plakayı yere koyun, kenarlarından altına parmaklarınızı sokun ve onları olabildiğince açın. Sonra plaka avuçlarınıza gelecek şekilde parmaklarınızı “bükün” ve ağırlığı kaldırın.)

tek1

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla