Ispanağın Mutlaka Bilmeniz Gereken 5 Faydası

1 – Temel Reis’in daha fazla güce ihtiyaç duyduğu anda ıspanağa başvurması rol icabı değildi. Ispanak, kas geliştirici bileşimlerden, kas büyüklüğünü ve gücünü arttırabilen beta ecdysterone ile gücü arttıran octacosanol maddelerini içerir.

2 – Yüz gramlık bir porsiyon 20 kalori, 2 gram protein, 3 gram karbonhidrat, 0 gram yağ ve 2 gram lif içerir. Aynı zamanda, A vitamini günlük ihtiyacın %160’ını, K vitamini ise günlük ihtiyacın %510’unu içerir.

3 – Üç tabak ıspanak yaklaşık 3 mg demir içerir. Demir alımını maksimum seviyeye çıkartmak için, ıspanağı C vitamini bakımından zengin besinlerle birlikte yiyin. Ispanak salatanıza çilek, portakal ya da greyfurt ilave edin; ya da şu salata sosunu hazırlayın: Yarım bardak taze sıkılmış portakal veya greyfurt suyunu 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile çırpın.

4 – Ispanak, büyüme hormonu seviyesini arttıran, kas dokusundaki protein sentezini hızlandırıcı etkisiyle bilinen leucine adlı amino asidin seviyesini yükselten, kas hasarını azaltan ve bağışıklık sisteminizi koruyan glutamin amino asidi bakımından zengindir.

5 – Ispanak yerken dişlerinizi sanki kumlu ya da gıcırtılı gibi mi hissediyorsunuz? Bu, kalsiyum ile birleşerek dişlerinizin üzerine toplanan oksalik asitin etkisidir. Merak edilecek bir şey yok, hızlı bir diş fırçalama, sorunu kökünden çözmeye yetecektir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla