Muscle & FitnessAntrenmanİp Atlama Rehberi: Sadece 1 İp ile Tüm Vücudunuzu Çalıştırın!

İp Atlama Rehberi: Sadece 1 İp ile Tüm Vücudunuzu Çalıştırın!

Çocukluğumuzda en sevdiğimiz oyunlardan biri olan ip atlamanın egzersiz dünyasında önemli bir yer tuttuğunu biliyor musunuz? Basit, eğlenceli ve pratik olmasıyla sıkça tercih edilen ip atlama tüm vücudu çalıştırması sayesinde en etkili egzersizlerden biri olarak biliniyor. Neredeyse her spor branşının kondisyon antrenmanlarında bulunan bu egzersiz kısa sürede yağ yakmasıyla kilo vermek isteyenlerin ilk tercihi.

İp atlama neredeyse 7’den 70’e her bireyin kolaylıkla gerçekleştirebileceği sağlıklı bir egzersiz. Sadece 1 atlama ipi ile vücudumuzdaki tüm kasları çalıştırmak mümkün. Kaslara olan faydalarının yanı sıra kalp sağlını da destekleyen bu sporun diğer faydaları da saymakla bitmiyor. Günde sadece 10 dakika ip atlayarak ip atlama egzersizinin tüm faydalarını siz de hissedebilirsiniz. Hem fit hem de zinde kalmak istiyorsanız ip atlamaya başlayabilirsiniz!

İp Atlamanın Faydaları

  • İp atlamak ayak bileklerinizden omuzlarınıza kadar her kasınızı çalıştırır.
  • Denge, koordinasyon ve refleks alanında kendinizi geliştirmenize yardımcı olur.
  • Akciğerlerinizin kapasitesini genişletir ve kan akışını hızlandırır.
  • Dayanıklılığınızı artırır.
  • Kalça, bacak ve baldır bölgenizi şekillendirir.
  • Kalp ve damar sağlığının korunmasına yardımcı olur.
  • Metabolizmayı hızlandırır.
  • Postür bozukluklarına iyi gelir, daha dik durmanızı sağlar.

İp Atlamanın Bilinmeyenlerini Açıklıyoruz!

İp atlamanın sıkça bilininen faydalarının yanı sıra sağlıklı bir yaşam için sunduğu diğer avantajlarını da öğrenmek ister misiniz?

Toksinleri Yok Eder

Toksinlerin atılmasında ip atlama egzersizinin yeri büyüktür. İp atlarken efor sarfederiz, vücudumuzdaki toksinleri daha rahat atarız ve böylece ip atlamak antioksidan bir etki yaratır. Ne kadar süre ip atlarsanız o kadar toksin atarsınız fakat çok yorucu bir egzersiz olduğu için setler halinde çalışmanızı öneririz.

Ekonomik Olarak Sizi Rahatlatır

Spor yapmak istiyorsanız illaki fitness salonlarına para harcamanıza gerek yok. Sadece 1 adet atlama ipiyle tüm vücudunuzu çalıştırabilirsiniz. İstediğiniz anda ve yerde egzersizinizi gerçekleştirerek hem özgür bir programa sahip olabilir hem de makul bir fiyat ile spor yapabilirsiniz.

Size özel seçtiğimiz atlama ipleri için tıklayın!

Boy Uzatır

 Özellikle büyüme çağında gerçekleştirilen ip atlama egzersizi boy uzamasına yardımcı olur. Çocukların kas gelişimlerini destekleyen ip atlama egzersizi ile çocuklarınızın boylarının sağlıklı bir şekilde uzamasına olanak tanıyabilirsiniz.

Kalp Krizi Riskini Azaltır

İp atlama egzersizleri kan dolaşımını hızlandırmasıyla bilinir; kalp her yere kan pompalamak için çalışır. Bu sistem kalp krizi riskini aza indirir ve bir başka etkisi de kan pompalamayı hızlandırması sayesinde üşüme hissini azaltmasıdır.

İp Atlamanın 7 Adımı

İp atlayarak saatte yaklaşık 500 kalori yakabileceğinizi biliyor musunuz? Siz de hızlı bir şekilde kalori yakmak istiyorsanız ip atlamayı hayatınıza dahil edebilirsiniz. İp atlama egzersizi için ne yapmanız gerektiğini merak ediyorsanız sizin için listeledik.

  1. Öncelikle ipinizi elinize alıp ortasından ayağınızla bastırarak kendi boyunuza göre ayarlayın. İpinizin ucu omuzlarınıza geliyorsa bu ip sizin için idealdir.
  2. İp atlarken dik durun, omuzlarınızı ve dizlerinizi kasmayın.
  3. Kollarınızı iki yana açın, dirseklerden itibaren kırın ve avuç içlerinizi yukarı bakacak şekilde ipinizi tutun.
  4. İpi arkanıza alın ve çevirmek için kollarınızı değil sadece bileğinizi kullanın.
  5. Atlarken iki kez sekmemeye ve tek seferde sıçramaya özen gösterin. Çok yükseğe zıplamaktan ziyade seri bir şekilde ipin geçeceği alanın yüksekliği kadar zıplayın.
  6. Parmak uçlarınızla zıplayın. Topuklarınızın yere değmemesine özen gösterin. Böylelikle daha konforlu bir egzersiz gerçekleştirmiş olursunuz.
  7. Daha çok pratik yaptığınızda denge ve kordinasyonunuzu geliştirerek daha uzun ve farklı tekniklerde ip atlama egzersizlerini mümkün kılabilirsiniz.

Tekniğinizi oturttuktan sonra farklı ip atlama egzersizleri de denemek istiyorsanız “Hafif Bir Kardiyo İçin En İyi İp Atlama Egzersizi” yazımıza göz atabilirsiniz!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!