Muscle & FitnessFıtnessEn Hızlı Yağ Yakımı Nasıl Olur?

En Hızlı Yağ Yakımı Nasıl Olur?

Güç antrenmanlarının yanı sıra kardiyo çalışmaları yağ yakımı söz konusu olduğunda fazlasıyla etkilidir. Kaslarınızı güçlendirme, özellikle aerobik egzersizler ile birleştirildiğinde dnlenirken dahi enerji harcamanızı ve dolayısıyla yağ yakmanızı sağlar. Ayrıca daha fazla aerobik egzersiz göbek yağlarından daha fazla ve daha çabuk bir şekilde kurtulmanızın yolunu açar. Kardiyo yapmak bel çevrenizdeki yağlardan kurtulmanıza, genel olarak vücudunuzdaki yağları yakmanıza ve kas kütlenizi arttırmaya yardımcı olur.

En Hızlı Yağ Yakımı

yag-yakimi-hizli

Sadece 5 dakikanız bile olsa yağ yakabilirsiniz. Gerçekleştirilen bir çalışmada araştırmacılar denekleri, belirli bir düzen içerisinde, 4’er dakikalık molalarla sadece 4-6 tane 30’ar saniyelik deparlardan oluşan iki haftalık bir antrenmana tabi tuttular. İki haftanın sonunda, 75 gram glikoz alan deneklerin kan şekeri ve insülin düzeyleri sırasıyla %15 ve %40 düştü.

Bu sırada, insülinin kas hücrelerinde ne kadar iyi çalıştığını ölçen insülin hassasiyeti de %25 civarında arttı. Yani sadece üç ya da dört dakikalık yoğun kardiyo bile, insülin düzeyini düşürerek yağdan kurtulmanızı sağlayabilir. Ayrıca kasları da büyütür, çünkü insülin kas hücrelerine girdiğinde büyümeyi hızlandırır. Koşu bandında 30 saniye depar atıp sonra 30 saniye yürümeyi deneyin. Bunu en az 4-6 tur yapın. Çok fazla yağ yakmayabilir ama incelmenize ve kaslanmanıza yardım eder. Özellikle son dönemlerde sıklıkla duyduğumuz HIIT (yüksek yoğunluklu interval antrenmanı) yağ yakımını artırır ve diğer egzersizlerden de daha kısa sürede daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olabilir.

Yağ yakımı için kuvvet, kardiyo ve interval antrenmanları dışında hızlı yağ yakımı sürecinize destek olacak, daha kısa sürede daha fazla yağ yakmanızı sağlayacak başka çeşitli yollarda vardır:

1.Yüksek Protein Tüketin

Daha fazla protein yemek, daha düşük bir karın yağ oranları ile ilişkili olabilir. Protein alımınızı arttırmak iştahınızı ve dolayısıyla kalori alımınızı azaltır ve kas kütlesini korumaya yardımcı olur.

[ls_content_block id=”13465″]

2.Daha iyi Uyuyun

Yeterli uykuyu almak, iştah ve açlığın azalması, ayrıca kilo alma riskinin düşmesiyle ilişkili olabilir.

3.Yemeklerinize Sirke Ekleyin

sirke-kullanimi

Sirke, doygunluk hissini artırmaya, kalori alımını azaltmaya ve vücut yağlarını yakmaya yardımcı olur.

4.Daha Çok Lifli Besler Tüketin

Yüksek lif alımı, yağ kaybı, kalori alımında azalma ve daha fazla kilo kaybı ile ilişkilidir.

5.Rafine Karbonhidrat Tüketimine Son Verin

rafine-karbonhidratlar

Rafine karbonhidratlar lif ve besin değerleri açısından oldukça düşüktür. Açlık hissini artırabilir ve kan şekeri seviyelerinde çökmelere neden olabilirler. Tüketilen rafine karbonhidratlar da artan karın yağları ile ilişkilidir.

6.Kahve İçin

Kahve, yağın parçalanmasını artıran ve metabolizmayı hızlandıran bir madde olan kafein içerir. Çalışmalar yüksek kafein alımının daha fazla kilo kaybı ile ilişkili olabileceğini göstermektedir.

7.Diyetinize Probiyotik Ekleyin

Probiyotik takviyeleri almak veya gıda kaynakları yoluyla probiyotik alımınızı arttırmak, vücut ağırlığını ve yağ yüzdesini azaltmaya yardımcı olur.

8.Demir Alımınızı Artırın

Demir eksikliği, tiroid fonksiyon bozukluğu ile ilişkili olabilir.  Yorgunluk ve nefes darlığı gibi semptomlara neden olur. Yapılan bir çalışmada kilo kaybına yardım eden demirin, vücutta eksikliği olduğu takdirde kio vermenin kısmen zorlaştığı görülmüştür.

9.Intermittent Fasting Uygulayın

intermittent-fasting

Intermittent fasting uygulamanın, vücut ağırlığını ve vücut yağını azalttığı ve direnç antrenmanları ile kombine edildiğinde kas kütlesinin korunmasına yardımcı olduğu gösterilmiştir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!