Hızlı Gelişim için 3 Besin Takviyesi

Bu üç kas inşa edici takviye birçok açıdan gelişiminizi artırmaya yardımcı olmaktadır.

YAZAN: M&F TÜRKİYE

Kulağa garip geliyor ama yağsız kas inşa etmek için en iyi yöntem sadece kas büyümesine odaklanmak değildir. İhtiyacınız olan 1) kas liflerinde daha çok hacime yol açan süreçleri destekleyecek ve 2) kas gelişimini artıracak diğer fizyolojik sistemleri geliştirecek olan çok yönlü bir yaklaşım.

Daha çok kas inşa etmek için testosteron seviyesi tek sorun değildir. Bağışıklık ve Endokrin (iç salgı) sistemleri de tam takır çalışır durumda olmalıdır. Tiroit bezini sağlıklı tutmakta kas büyümesinin sürmesine yardımcı olur çünkü tiroit hormonları anabolik bir etki göstermektedir. Bağışıklık sisteminiz süper yoğun antrenmanlarınızdan ya da diğer günlük işlerden dolayı aşırı stres yüzünden zayıflarsa vücudunuz büyümek için enerji harcamayacaktır. Bunun yerine sizi hasta edebilecek olan tüm o yabancı istilacılarla savaşmak için bağışıklık sisteminizi harekete geçirecektir.

Kas liflerinde protein sentezini uyarmada yardımcı olacak bir takviye kullanmak (kas büyümesi) ve vücudun stres ile başa çıkmasını sağlamak en akıllıca yöntemdir. Bu kas gelişiminizi hızla gelişmesine yardımcı olacaktır. Aşağıdaki üç takviye birlikte alındıklarında bunu elde etmenizi sağlamaktadır. Bunlar protein sentezinin artmasına yardımcı olup, güç ve dayanıklılığınızın gelişmesine ve stres ve yorgunluk ile savaşmanıza destek olmaktadırlar.

20-BETA-ECDYSTERONE

Bu fitoecdysteroit (böceklere karşı bitkilerin ürettiği bir madde) tesirli anabolik özellikleri olan bir steroit hormonudur aslında. Araştırmalar kalori alımının azaltıldığı durumlarda bile yağsız kas kütlesini artırmaya yardımcı olduğunu göstermiştir. Kasın daha çok kas proteini sentezlemesini neden olmaktadır. Ne kadar çok kas proteini sentezlenirse kasınız o derece büyüyecektir.

Araştırmacılar 20-beta-ecdysterone’un kas hücrelerindeki ATP (hücrelerin enerji birimi) miktarını yükselterek kas dayanıklılığının artmasına yardımcı olmak gibi sayısız başka etkilerinin de olduğunu söylemektedir. Aynı zamanda insülin hassasiyetini artırır ve insülinin sadece kas hücrelerindeki glikojen depolarını artırmasını değil aynı zamanda onlar üzerinde anabolik bir etki oluşturmasına da yardımcı olmaktadır.

Doz: Kilo başına günlük 4-6 mg sağlayacak olan ürünleri satın alın. Ecdysterone’u almanın en iyi yolu yemeklerle beraber günlük 3-6 doz tüketmektir.

RHODIOLA ROSEA (ALTIN KÖK)

Etkili bir adaptojen olarak nitelendirilen bu bitki vücudun ağır egzersiz, anksiyete, kirlilik, az uyku ve duygusal stres gibi birçok kimyevi, biyolojik ve fiziksel stres etkenine karşı direncini artırmaktadır. Nereden gelirse gelsin stres aynı sonuca yol açmaktadır: vücudunuzdaki önemli fizyolojik sistemlerde uyumsuzluklara neden olur.

Bağışıklık ve endokrin stresten en çok etkilenen sistemlerdir. Stres yüzünden zayıflamış bir bağışıklık sistemi sizi soğuk algınlığı ve enfeksiyonlara yatkın hale getirirken rhodiola kullanmak enfeksiyonlardan korunmak ve büyümeyi devam ettirmek için birçok stres etkenine karşı vücudunuzun daha iyi savaşmasına yardımcı olur. Endokrin sisteminiz stres etkenleriyle hırpalanırsa çoğu anabolik hormon (testosteron, büyüme hormonu, IGF-1 ve diğer tiroit hormonları) baskılanır. Bu hormonlar kas gelişimi için elzem olduğundan ötürü kas gelişimi de sekteye uğramaktadır.

Üstüne üstlük katabolik hormon kortisol stres zamanlarında doruk noktasına ulaşmaktadır. Bu hormon testosteronun etkilerini engeller ve kas yıkımını artırır. Rhodiola rosea gibi bir adaptojen almak anabolik hormonların körelmesini engeller ve katabolik hormonların yükselmesini durdurur. Bu da kas hacmi ve gücünde büyük kazançlar elde etmenize yardımcı olmaktadır.

Rhodiola rosea’nın çalışma şekillerinden biri de ATP ve kreatin fosfat seviyelerini yükselterek olmaktadır ki bu sadece kas dayanıklılığınızı artırmakla kalmayıp aynı zamanda kas gücünüzü de artırır.

Doz:  Tavsiye edilen günlük dozaj 100-300 mg’dır. Gün boyunca 2-3 bölünmüş dozlarda tüketebilirsiniz.

BACOPA MONNIERI

Rhodiola gibi bir adaptojen olan bu bitki güçlü anti stres ve antioksidan özelliklere sahiptir. Ayrıca hafıza ve odaklanmaya da yardımcı olup görme işlemini de geliştirir (el göz koordinasyonu gerektiren sporlardaki atletler için iyi bir haber). Vücudun kritik sistemlerini düzenlemede adaptojenik özellikleri önemli rol oynamaktadır, böylece kas büyümesi gerçekleşmektedir. Bacopa en önemli etkisini tiroit bezi üzerinde yapmaktadır. Araştırmalar bu bitkinin anabolik tiroit hormonu seviyelerini %40’dan daha fazla artırdığını göstermektedir ki bu güçlü bir biçimde kas büyümesine yardımcı olmaktadır ve bu durum aynı zamanda metabolik hızınızı da düzene sokmak konusunda önemli bir rol oynar. Yüksek tiroit hormonu seviyesi normal bir günde daha fazla kalori yakmanız ve böylece yağdan kurtulurken kas inşa etmeniz anlamına gelmektedir.

Doz: Gün boyunca 2-3 bölünmüş dozda en az %20 bacoside’a standartlaştırılmış 100-300 mg bacopa monnieri özü alın.

Bu üç takviyeyi bölünmüş farklı dozlarda gün aşırı tüketin:

Takviye                              Günlük Doz

20-beta-ecdysterone          300—800 mg

Rhodiola rosea                    100—300 mg

Bacopa monnieri                 100—300 mg

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 yorumlar

  1. Yavuz 12 ay önce

    Peki bu takviyeleri nereden bulabiliriz. Urun isimleri verebilirmisiniz

    Beğen Beğenmekten vazgeç

Yorumlar kapatıldı.

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla