Squat’ın Pabucunu Dama Atmaya Hazırlanan Egzersiz: Hip Thrust

“Nasılsa kış mevsimindeyiz, spora gerek yok” diyorsanız, baharda geç kalmaktan yakınabilirsiniz. O yüzden spora ara vermemek lazım. İşte son dönemin popüler ama riskli ve zahmetli egzersizi squat’ın şöhretini alt üst eden hip thrust.

Son dönemin en popüler egzersizi squat’ı duymayan kalmamıştır.
Temelde çömelme hareketi olan squat, popo kaslarını güçlendirmek için ideal bir egzersiz. 
Her ne kadar sonuçları açısından mükemmel bir egzersiz olsa da, uygulaması oldukça zor ve riskli.
Yanlış uygulamaların çok sık rastlandığı bu egzersiz, dizlere  ciddi zararlar verebiliyor. Uzun süreli yapıldığında kronikleşen diz ağrıları yaşanabiliyor.

 

Hip thrust, squat’ın zahmeti olmadan poposunu şekillendirmek isteyenler için yeni egzersiz trendi.

Squat’a oranla daha kolay görünmesi sayesinde hızla popüler oldu.

Sırtüstü yatarken popoyu yukarı kaldırmaya dayanan bu egzersizin Türkçesi kalça itme demek.

 

Bir desteğe uzanıp masa pozisyonu alarak da yapılabiliyor.

 

Elbette bu da squat gibi ağırlıkla etkili olan bir egzersiz.

Ancak kendi vücut ağırlığınızla başlamanız en doğrusu tabii ki.

 

Bu egzersiz pelvik kasları da güçlendiriyor.

Özellikle kadınlarda cinsel hazzın artması, mesaneyi saran kasları güçlendirme gibi yararları var.

 

Gelelim hip thrust’ın yapılma kurallarına;

  • Sırtüstü yatarken nefes alıp, kalçanızı kaldırırken yavaşça verin.
  • Kaldırma sırasında kalça ve bacak kaslarınızı sıkın.
  • Kalçanızı indirirken yavaş olun, gevşeyin.
  • Yukarı çıkarken biraz daha hızlı olmalısınız.
  • Aşağı indirdiğiniz kalçanız yere değmemeli.

 

Günde sadece 5 dakikanızı ayırarak yapacağınız bu egzersizin sonuçlarını yaklaşık 1 ay içinde almaya başlayacaksınız.

https://www.youtube.com/watch?v=Ec25SL8wKEA
Kaynak: Onedio

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

0 Yorum

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla