Muscle & FitnessAntrenman ve Fitness ProgramlarıHIIT Cardio (Yüksek Yoğunluklu Internal Antrenman) ile Güçlü Bir Vücut Mümkün mü?

HIIT Cardio (Yüksek Yoğunluklu Internal Antrenman) ile Güçlü Bir Vücut Mümkün mü?

HIIT Nedir?

Maksimum efor sarf edilerek yapılan egzersizler ile kısa dinlenme periyotlarını içeren antrenman programlarına HIIT, yani Yüksek Yoğunluklu Interval Antrenman diyoruz.

Kardiyo Nedir?

Yürümek, koşmak, bisiklete binmek, ip atlamak gibi yapılan tüm hareket ve egzersizlere kardiyo egzersizleri diyebiliriz. Bu tanım, kalp atımı yüksek ama istikrarlı bir seviyede ilerlerken devamlılığı olan ritmik tüm egzersizleri kapsar.

Kardiyo ile HITT Arasındaki Fark

HIIT ve kardiyo, birbirlerinden farklı iki konsept olsa da adları gün geçtikçe daha fazla beraber anılmaya başladı. Ancak aralarında bariz bir fark var. Tipik bir kardiyo egzersizinde kalp atım oranı yüksek ama sabit tutulurken HIIT Kardiyo egzersiz programı, tekrar eden şekildeki pompalamalarla kalp atım oranı hızlıca yükseltilir ve sonra geri çekilir.

Fotoğraf: Katia Özdemir

Yüksek Yoğunluklu egzersizler (sıçramalar, burpee, jumping jack vb.) ile daha düşük yoğunluklu egzersizleri (lunge, squat, plank, tekmeler, yumruklar vb.) birlikte içeren çalışmalar sayesinde kişiler yüksek enerji potansiyeline ulaşarak, kişisel fitness hedeflerini yükseltirlerken; doğru yönlendirmeler ve doğru teknik kullanımı sağlanarak dönem içinde kas gelişimlerini, özellikle ana sütun da dediğimiz core bölgesinde, içten dışa desteklenerek gerek kardiyo komisyonları  gerekse kuvvet ve fiziki görünüm açılarından gözle görünür ve hissedilir sonuçlar elde edeceklerdir.

Spor salonu grup dersleri arasında, Strong by Zumba gibi son derece iyi dizayn edilmiş HIIT Kardiyo dersleri bulunmakta. Yine de en çok merak edilen sorulardan birisi, bu yüksek yoğunluklu çalışmalar ile güçlü bir vücut elde edilip edilemeyeceği.

HITT ile Gücüne Güç Kat!

Her türlü aktivite ve egzersiz programında olduğu gibi önce doğru teknik ile hareketlerin istenilen şekilde yapılabilmesi oluşabilecek sakatlanma riskini önlemekte önceliğiniz olmalıdır.

İkinci önemli unsur ise elbette devamlılık! Siz ne kadar istikrarlı şekilde çalışmalara katılır, egzersizi hayatınızın parçası olarak ne kadar konumlandırırsanız gelişim sürecinizde de o derecede olumlu cevaplar alırsınız. Her katılımcı fiziki alt yapısı, spor geçmişi ve yatkınlığı ölçüsünde mutlak değişimler gösterecektir. Önemli olan vazgeçmemek!  Her geçen gün bir öncekinden daha güçlü olacaksınız.

Peki, güçlü olmaktan kaslı kollar, bacaklar ve görünür karın kası mı anlıyoruz?

Antrenman yapan herkesin, özellikle erkeklerin, arzusu olan kaslı görünüm estetik kaygıdan başka bir şey değildir. Hatta doğru egzersiz yapan, kilo ve yağ dokusundaki azalış ile hemen herkes six packs sahibi olabilir. Ancak ana sütun dediğimiz core bölgesindeki dışarıdan görünen global kaslar, içeride omurgayı destekleyen minör kas grupları antrene edilip kuvvetlendirilmedikçe, dışarıdan gövdesi kuvvetli görünen ancak içi boş olan bir ağaçtan farkımız kalmaz.

Fotoğraf: Katia Özdemir

HIIT Kardiyo ile amaçlanan metabolik hızın antrenmandan saatler sonrasında bile devam ettirilmesi, yağ yakma sürecine katkı, tüketilen oksijen kapasitesinin arttırılması, kalp ve kan basıncının azaltılması hatta kan şekerinin düşürülmesi olarak sıralanabilir. Program dahilinde vücut ağırlığı ve/veya ağırlık seti kullanılıyor olunması da hedeflenen kas gelişimini destekleyici unsurlar olacaktır.

Son olarak, sporcu beslenmesine uygun sağlıklı beslenme ile tüm bu gelişim sürecindeki önemini atlamamak gerektiğini ve aslında en zor kısmı olduğunu da unutmayalım.

1 Yorum

  1. merhaba ağırlık antremanlarından sonra 10-15 dk kardiyo yapmak uygunmudur

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!