Tuğrul Çağrı Yılmazer HIIT Antrenmanlarını Öneriyor!

hiit-antrenmani-nasil-yapilir

 Life Fitness Academy Master Trainer’ı Tuğrul Çağrı Yılmazer, popülerliği gün geçtikçe artan High Intensity Interval Training – Yüksek Yoğunluklu Aralıklı Antrenman” (HIIT) modelini Taş Devri döneminde mağara adamının avlanma ritüeline benzetiyor ve hızlı kalori yakmak isteyenlere çarpıcı antrenman önerileri veriyor.

Hızlı Kalori Harcamak İçin Etkili Antrenman Önerileri

Yılmazer; “Mağara adamı uzun bir süre avı için bir yürüyüş aktivitesi düzenler. Gözüne kestirdiği avı takip eder ve zamanı gelince akut bir koşu gösterir. Yakaladığında onunla birlikte mücadele edip bu avlanmayı gerçekleştirir ya da başarısız olursa tekrar yürüyüş yapar. Dolayısıyla avı için ritüelini yürüyüş ve koşu olarak aralıklarla ardı ardına gerçekleştirir. HIIT modeli koşuya modelleyecek olursak bu model mağara adamının egzersiz modeliyle aynıdır. Koşu ve yürüyüşü biyomekanik olarak ele aldığımızda ise ikisi arasında çok ciddi farklılıklar vardır. Yürümede birbiri ardına adımlar atılır, önce topuk ardından parmak ucu gelir ve sonrasında ikinci adım atılır. Koşu da ise daha çok parmak ucuyla gidilmesi gerekir. Aksi taktirde koşarken topukları yere vurmak, diz ve omuz rahatsızlıklarına yol açabilir” diyor.

Hi @asics team, Caveman speaking from Turkey. I agree with the idea you have; “the best way to create a healthy and happy lifestyle is to promote total health and fitness”. Mağara was founded on the belief that the best way to adopt such lifestyle is to bring the habits of our distant relatives’ to our time… Eat natural like a cave man, and be constantly on the move. The strong and close links between physical exercise, mental equilibrium and the ability to enjoy life was also noticed in ancient civilizations, which was also expressed by the contemporary philosophers: “a sound mind in a sound body…” The phrase “anima sana in corpare sano” derived from this saying and forms the acronym ASICS, and “saglam kafa saglam vücutta bulunur” quoted by the founding leader of Turkey “Mustafa Kemal Ataturk” both share the same philosophy. Greetings to my fellow team mates with whom we pursue the common ideals, only in different geographies. @asicsfrontrunner @asicstrainingsquad @asicsruntr #imoveme #mağaraadamı @carbonworks link in bio

A post shared by Tuğrul Çağrı Yılmazer (@tugrulcagriyilmazer) on

40 dakikalık koşu yerine HIIT modeli tercih etmenin iki avantajı olduğunu söyleyen Life Fitness Academy Master Trainer’ı Tuğrul Çağrı Yılmazer, “Birincisi EPOC yani egzersiz sonrası artan oksijen tüketimine bağlı olarak bazal metabolizma ortaya çıkar. İkincisi ise anaerobik sistemden dolayı egzersiz sonrasında karbonhidrat duyarlılığı düşer. 40 dakikalık bir spinning ya da koşu ritüelinde glikoza yönelim olur. Bu tür bir antrenmanda ise böyle bir ihtiyaç ortaya çıkmaz. Aynı zamanda bu antrenmanı uygularken nabız aralığına dikkat edilmesi ve 220’yi geçmemesi gerekir. Çünkü antrenman süresi ve şiddeti kişiye göre değişir. Gidiş hızlı tempoda dönüş ise yavaş tempoda tükenene kadar bir antrenman uygulanabilir.”

Piyasadaki En İyi 5 Protein Tozu
Piyasadaki En İyi 5 Karnitin
Piyasadaki En İyi 5 Kreatin
Piyasadaki En İyi 5 Arjinin
Piyasadaki En İyi 5 BCAA

“Tabii ki tek model bu değildir. 2 dakika yürüyüş 2 dakika tempolu yürüyüş gibi “postacı yürüyüşü” de ritüele dahil edilebilir ya da kendi vücut ağırlığınızı veya ekipman kullanımıyla da HIIT modellere gidilebilir. Kendi vücut ağırlığımızda da itmek çekmek zıplamak gibi doğamızda olan hareketler vardır. Squat’ın ardından stabil bir “push up” ya da “plank” pozisyonuna geçerek nabız kontrolü sağlanmalıdır. Burada kas ve eklem kabiliyeti dikkat edilmesi gereken bir unsurdur. Öncelikle bu kasları kullanmaya yönelik hakimiyet geliştirilmelidir. Egzersiz seçiminde ve antrenman süresinde de belirleyici unsur kişinin kabiliyetidir. Antrenman modeline sadık kalarak 30 saniyeden 6 egzersiz olmak üzere 180 saniye ve ardından 90 saniye dinlenme gibi farklı egzersizler farklı şiddetlerde uygulanabilir. Doğru uygulanmayan egzersizler sakatlığa, şiddeti olması gerekenden yüksek antrenmanlar daha ciddi sağlık sorunlarına davetiye çıkarır” diye belirtiyor.

Foam Roller Nedir? Ne İşe Yarar?

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 Yorum

  1. Geri bildirim: Parçalı Kas Görünümüne Engel 3 Antrenman Hatası | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla