Her Bünyeye Uygun Takviyeler

Gezegenin her yerindeki erkeklerin ortak hedefi daha fazla kas inşa etmektir. Ek olarak, şu üç önemli besin takviyesini deneyin…

Gezegenin her yerindeki erkeklerin ortak hedefi daha fazla kas inşa etmektir. Boyutları büyütmek için gereken ilkelerden biri, aslında son derece evrensel niteliklidir: Çalışma sonrası beslenme planınızın katı olmasını sağlamak… Antrenman sonrası, yağsız kas kütlesi edinimi açısından önemli bir fırsat doğurur; çünkü bu sırada kaslarınız sünger gibidir. Kaslar kendine gelmek, beslenmek ve büyümek için özellikle amino asit ve glikoz gibi besinlere ihtiyaç duyarlar. Son tekrarınızın ardından 30 dakika içerisinde, dekstroz, jelibon, Vitargo ya da beyaz ekmek gibi kaynaklardan 40–100 gr hızlı karbonhidrat ve 40 gram hızlı hareket eden whey protein almanız gerekmektedir. Bu karbonhidratlar, insülin düzeylerinde kasların kendine gelmesini ve büyümesini başlatan bir hareketlenme yaratırlar. Ek olarak, şu üç önemli besin takviyesini deneyin:

BRANCHED CHAIN AMINO ACIDS (BCAA’LAR)

BCAA’lar isoleucine, leucine ve valine adlı amino asitleri içerirler; dolayısıyla kas büyümesi açısından önemli bir amino asit grubunu oluştururlar. Whey, BCAA’lar açısından zengindir. Antrenman sonrasında bir doz daha alın çünkü bu üçlü arasında en önemli olan leucine’in, hücrelerdeki kas-protein sentezini değiştirdiği keşfedilmiştir. Standard bir ölçek whey protein, ancak 2 gram leucine temin etmektedir ve bu da kas büyümesini teşvik etmesi açısından yeterli değildir. BCAA’lar ayrıca büyüme hormonu düzeylerinin yükselmesi ve gücün artması gibi başka faydalar da sağlamaktadırlar.

Kullanım: 5–10 gram antrenman öncesi ve sonrası karışımlarınıza ekleyin.

KREATİN

Kreatin hakkında çok şey biliyorsunuzdur ama kreatinin güç ve kas gelişimini farklı şekillerde arttırdığını bilmiyor olabilirsiniz. Kreatinin başlıca özelliği, egzersiz sırasında ağırlık kaldırıldığı zamanlarda kasın sıkıştırılıp kasılmasını sağlayan hızlı enerjiyi temin etmesidir. Bunun anlamı, kaslarınızın daha fazla güç ile ve daha uzun süre sıkılması anlamına gelir. Ayrıca kreatin kas hücrelerine su yollar. Bu fazladan hacim de, hem kısa, hem de uzun vadede daha büyük kas anlamına gelir. Ayrıca kreatin insülin benzeri büyüme faktörü-1 (growth factor-1) düzeylerini arttırır, ki bu büyüme açısından gereklidir.

Kullanım: Kreatin almak için en uygun zaman antrenman zamanıdır. 2–5 gramı antrenman sonrası karışımınızla alın ve antrenman öncesi karışımınızda da bir doz almayı tercih edin.

BETA ALANİN

Bu amino asit, kaslarda histidine adlı amino asite bağlanır ve güç için önemli olan karnosini oluşturur. Karnosinin işe yaradığı noktalardan bir tanesi de, çalışma sırasında üretilen hidrojen iyonlarına tampon işlemi uygulamasıdır. Çünkü hidrojen iyonları, kas hücrelerindeki asitlilik oranını arttırır ve kasların sıkılma özelliğini çoğaltır; bu da sizi daha zayıf ve yorgun hale getirir. Karnosin düzeylerinin arttırılması yoluyla, bu iyonlara tampon uygulanması asitliliği düşük, güç ve dayanıklılığı yüksek tutar. Araştırmalar beta-alaninin sadece güç ve dayanıklılığı değil, kas gelişimi ve yağ kaybını da arttırdığını göstermiştir.

Kullanım: 2–3 gr antrenman sonrası karışımınızla alın ve antrenman öncesi karışımınızda da bir doz almayı tercih edin.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla