Hangi Antrenman İçin Nasıl Beslenmeliyiz?

KARDİYO ANTRENMANI

Spor salonuna girmeden hemen önce ve antrenman sonrasında ne yediğiniz, gelişiminizi ve performansınızı doğrudan etkileyebilir. İşte bu işi doğru yapmanın yolu…

SADECE KARDİYO ANTRENMANI

ANTRENMAN ÖNCESİ:

10-20 gr protein + 0 gr karbonhidrat

  • Dr. Jim Stoppani diyor ki: Çoğu spor beslenme uzmanı, bir kardiyo antrenmanından önce bol bol karbonhidrat alarak, performansınızı kısıtlamadan temponuzu koruyacak enerjiye sahip olmanızı önerir. Fakat M&F, onun yerine dişinizi sıkmanızı ve kas bozulmasını önleyip yağ yakımını engellemeyecek kadar az miktarda hızlı sindirilen protein tüketmenizi destekler. Kardiyoyu koşucu olmak için yapmadığınızı biliyoruz; çoğunuz bunu ince kalmak için yapıyorsunuz. Dolayısıyla ideal yağ yakımı için karbonhidratları reddedin.

ANTRENMAN SONRASI:

25-40 gr protein + 45-60 gr hızlı sindirilen karbonhidratlar

  • Dr. Jim Stoppani diyor ki: Antrenman sonrasında, kas glikojenini yenileyecek ve kas kaybını önleyecek karbonhidratlar alın. Kısa ve daha hafif kardiyo için, önerilen karbonhidrat miktarının düşük tarafında kalın; uzun ve daha yoğun kardiyo için ise tersini yapın. Özellikle de bisiklet ya da dirençli kardiyo yaptıysanız, hızlı sindirilen proteinin kas kaybını önlediğini ve kas gelişimini teşvik ettiğini unutmayın.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla