Muhtemelen İhtiyaç Duyduğunuz Vitamin ve Mineral Takviyeleri

 

Aslında vitamin tüketimi basit bir konu. Almanız gereken kalorileri ve makroları aldığınızda büyük ihtimalle vitamin bakımından da zengin bir beslenmeniz var. Ancak sebze, meyve vb. besinlerin az tüketilmesinden kaynaklı olarak bir çok insanın beslenme alışkanlığında vitamin eksikliği bulunuyor.

Yıllardır araştırmalar vitamin takviyelerinin işe yararlığı konusunda kesin bir sonuca varmıyor. Hatta pek çok vitamin takviyesinin potansiyel zararı bile söz konusu oluyor. En son B12 takviyelerinin kanser riskini arttırması gündemdeydi…

Yine de bazı takiyelere ihtiyacınız olabilir. İşte yaygın olarak tüketilen bazı takviyeler:

Multivitamin: Dengeli Beslenemeyenlerin Dostu

Image result for multivitamin

Yıllardır multivitaminlerin çok elzem takviyeler olduğu konusunda çeşitli teoriler türetildi. Doğrusu şu ki; dengeli beslendiğinizi düşünüyorsanız multivitamine ihtiyacınız yok. Yalnızca bir multivitamin takviyesiyle kendinizi iyi hissedeceğinizi düşünüyorsanız, muhtemelen placebo etkisinin potansiyel kurbanısınız.

Eğer dengeli beslemeye uygun bir hayat stiliniz yoksa, dönemsel olarak multivitaminlere şans verebilirsiniz. Ancak dengeli besleniyorsanız paranızı boşa harcadığınızı söylemekte fayda var.

Multivitaminleri uzun soluklu kullanmamanızı öneriyoruz. Çünkü multivitaminin uzun süreli kullanımı ile erken yaşta ölümler arasında pozitif bir ilişki gözlemleniyor, tedbir almakta fayda var.

D Vitamini: Yemeklerden Yeterince Alamayacağınız ve Kemikleri Güçlendiren Takviye

Image result for vitamin d

Kalsiyumu absorbe etmemize yardımcı olan D vitamini, bu sayede kemiklerimizi güçlendirir. Ancak D vitaminini yemeklerden almak zordur. En iyi D vitamini kaynağı güneştir ve güneş olmayan zamanlarda çoğu insanda D vitamini eksikliği görülür.

D vitamini takviyesi ile uzun süreli yaşam arasında pozitif bir ilişki varken, D vitamini eksikliğinizi gözden geçirmenizi tavsiye ediyoruz.

C Vitamini: Soğuk Algınlığı İçin Değil, Vitamin Eksikliği İçin Alın

Related image

Eğer soğuk algınlığı veya kırgınlığı üzerinizden atmak için C vitamini takviyesi alıyorsanız yanlış yoldasınız. Araştırmalar, C vitamininin bu tip durumlarda neredeyse işe yaramadığını gösteriyor. Fazla dozlarda alındığında ise (2000 mg gibi) böbrek taşı oluşumuna sebep olabiliyorlar.

Eğer beslenme alışkanlığınızda C vitaminine yer yoksa ve C vitamini eksikliğiniz varsa, C vitamini takviyelerine yönelebilirsiniz. Ancak diğer durumlarda meyveler imdadınıza yetişmek için yeterlidir.

Probiyotikler: İşe Yararlığı %100 Kanıtlanamamış Takviyelerden Biri

Image result for probiotics

Probiyotikler, yoğurt yemeyi sevmeyenler için iyi bir takviye seçeneği. Yoğurt tüketiyorsanız, muhtemelen ihtiyacınız yok…

Basit olarak, trilyonlarca bakterinin bizi koruduğunu düşünerek, bu bakterilere destek olan bakterileri çoğaltmak. Pratikte ise bu fikir o kadar basit bir şekilde işlemiyor.

Araştırmalara bakıldığı zaman, hiçbir araştırma kesin bir sonuca varmıyor. Sindirim sorunu yaşıyorsanız ve yoğurt tüketen biri değilseniz bu takviyeye şans vermeyi deneyebilirsiniz.

Çinko: Soğuk Algınlığına Asıl İyi Gelen Takviye!

Image result for zinc pill

C vitamini ile ilişkilendirilen soğuk algınlığını, çinko çok daha hızlı bir şekilde geçirebiliyor. Genel olarak soğuk algınlığına sebep olan “rhinovirus”ler ile mücadele eden çinkoya kesinlikle şans vermelisiniz.

Araştırmalara bakıldığında, placebo ve çinko alan 2 grubun soğuk algınlığı süreleri kıyaslandığında çinko kullanan grubun hastalık süresi çok daha kısa gözlemleniyor.

Folik Asit: Hamileyken Kullanın veya Hamile Olmak İstiyorsanız Şans Verin

Image result for folic acid

Yeni hücreler üretme yeteneğine sahip bir B vitamini olan folik asit, hamile olan veya hamile olmak isteyen kadınlara kesinlikle önerilmesi gereken bir takviye.

Hamile kadınlarda bebeğin korunmasını sağlayan folik asit kadınların hamilelik zamanında ve hamilelik öncesi zamanlarda kullanabileceği bir takviye.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla