Grip Olmanızı Önleyip, Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirecek 8 Tavsiye

Grip hastalığının yaygınlaşmaya başladığı, çevremizde sıkça rastlanan bir hastalık olmaya başladığı kış bitiminde kesinlikle gripten korunmak için önlemler almanız şart. Aksi takdirde planlarımızdan, antrenmanlarımızdan, hatta beslenmemizden geri kalabilmeniz olası.

Hastalığın yaygınlaştığı şu dönemde, alabileceğiniz önlemleri bilimsel veriler ışığında sizlere sunuyoruz. İşte alabileceğiniz önlemlerden bazıları:

Sarımsak Yiyin

Image result for garlic

Sağlıklı yiyecekler arasında en ihmal edilen besinlerden olan sarımsak, genellikle sebep olduğu kokudan dolayı uzak durulan bir yiyecek konumunda. Ancak sarımsağın antiviral, antibiyotik, antifungal ve hatta antibakteriyel olduğunu; yani tam bir savaşçı ollduğunu unutmamak gerek.

Eğer doğal yiyeceklerle bağışıklık sisteminizi desteklemek istiyorsanız, sarımsağı kesinlikle besin alternatiflerinizin içine almalısınız.

Sağlıklı Bakteriyel Floranız Olduğundan Emin Olun

Related image

Doktorlar ve diyetisyenler, sağlıklı bir bakteriyel floranın bağışıklık sisteminin neredeysse %75’ini oluşturduğunu söylüyor. Dolayısıyla bakteriyel flora sağlığınızı koruyarak, grip gibi hastalıklarla çok daha etkili bir şekilde mücadele edebilirsiniz.

Probiyotik takviyeleri alarak veya yoğurt, kefir, Kimchi, elma sirkesi gibi probiyotik bakımından zengin besinler tüketerek sindirim sisteminizin sağlığını ve bakteriyel floranızın sağlığını güvence altına alabilirsiniz.

Çinko Tüketimine Özen Gösterin

Related image

Çinko direkt olarak hastalığı önleme veya hastalığı geçirme fonksiyonuna sahip olmasa da; bilimsel olarak görülüyor ki çinko takviyesi kullandığınızda, hastalığın süresi kısalabiliyor. Özellikle soğuk algınlığı durumunda, hastalık süresinin 10 gün gibi bir süreye sahip olduğunu düşünürsek, çinko bu süreyi yarılayabiliyor.

Bu nedenle hastalandığınızda aşırıya kaçmamak kaydıyla, sağlık sınırları dahilindeki dozlarda çinko tüketebilirsiniz.

Zencefil Çayı İçin

Image result for ginger tea

Zencefil tohumu antioksidan ve antimikrobiyel özelliklere sahip olması sebebiyle grip karşısında etkilidir. Soğuk algınlığınız olduğunu düşündüğünüz anda dahi zencefil çayı içebilirsiniz. Toksinleri vücuttan uzaklaştırıp, ateşinizi düşürmenize yardımcı olan zencefili sık sık tüketmelisiniz!

D Vitamini Takviye Kullanın

Image result for vitamin d

D vitaminin ne kadar önemli bir takviye olduğundan sanıyoruz ki artık bahsetmeye gerek yok. Hemen hemen tüm insanlarda eksikliği görülen, yalnızca güneş enerjisiyle sağlıklı seviyelere çekilebilen, bağışıklığı güçlendiren, testosteron seviyesini arttıran, kanser riskini azaltan ve modunuzu yükselten bu takviyeyi kesinlikle günlük olarak tüketmelisiniz.

Son zamanlarda doktor kontrolünden sonra, ihtiyacı olduğunu öğrenip d vitamini tüketmeye başlayan insanların kendilerini çok daha iyi hissetiğine dair anektodal veri de mevcut.

Su İçin!

Related image

Vücudunuz neredeyse sudan oluşmaktadır. Su tüketiminiz de, yaşamsal aktivitelerin devamlılığı için çok önemlidir. Yeterli miktarda su tüketmediğiniz her an, sağlık konusundaki risklerin arttığını söylemek mümkün.

Su için, bol su için, yalnızca susadığınızda değil yeterince su tüketmediğinizi hatırladığınızda dahi su içmeye kendinizi zorlayın. Ekstrem miktarlarda su tüketmediğiniz takdirde herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmayacaksınız.

Düzenli Egzersiz Yapın

Image result for exercising

Egzersiz yapmanın bağışıklık sistemini güçlendirdiği bilimsel bir gerçeklik. Kendinizi zor fiziksel şartlara adapte ederek fiziksel olarak güçlenirsiniz ve akabinde bağışıklık sisteminiz de güçlenir.

Egzersiz yapmak daha çok besin tüketimi gerektirdiği için, daha güçlü bir bağışıklık sistemini de beraberinde getirir.

Dolayısıyla düzenli bir egzersiz rutini, kesinlikle bağışıklık sisteminizi güçlendirecektir. Bu da grip gibi hastalıklara karşı direncinizi arttıracaktır.

Uykunuzu İhmal Etmeyin

Image result for sleep

Yetersiz uyku, yorgun bir bağışıklık sistemi anlamına gelir. Uyku vücudun yenilenmesinde, hasarların onarımında ve bağışıklık sisteminin de yenilenip güçlenmesinde önemli rol oynar. Yetersiz miktarda uyuduğunuzda, hastalık kaçınılmazdır.

Yetersiz uyuyan insanların hastalanma oranı, uykusunu alan insanlara göre oldukça yüksektir.

Gripten ve diğer potansiyel hastalıklardan korunmak, hastalıklarla daha etkili savaşabilmek adına yeterli uyku uyuduğunuzdan emin olun. Günde 7 saatin altına, mümkün mertebe düşmeyin!

Eğer uyumakta güçlük çekiyorsanız, uyku kalitesini arttırmanıza yardımcı olan bu yazıya göz atabilirsiniz.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Grip Olmanızı Önleyip, Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirecek 8 Tavsiye | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: Daha Çok Sebze Tüketmek İçin 5 Süper Pratik Öneri – Fitness & Diyet

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla