Madelaine Petsch’in Uyguladığı Bu Kalça Egzersizini Denemenizde Fayda Var

Riverdale dizisini çoğumuz duymuşuzdur. Dizinin başrollerinden biri olan güzel oyuncu Madelaine Petsch son zamanlarda ününe ün katmakta. Petsch, özellikle sosyal medyada aktif olmakla beraber antrenmanlarından da paylaşımlar yapıyor. Özel hoca ile çalışan ve kalça egzersizlerine vakit ayıran ünlü oyuncunun yakın zamanda paylaştığı kalça egzersizini görmenizde fayda var.

Paylaştığı videoda uyguladığı kalça egzersizi için direnç bandı gerekiyor. Egzersizin zorluğundan etkilenen Petsch, videodaki yoruma ‘’Yarın kesinlikle yürüyemeyeceğim.’’ notunu düşüyor.

Bu egzersizin bilinen ismi Glute Kickback with Resistance Band’dir. Bu versiyonunda direnç bandı yerde olan ayak bileğine takılmaktadır. Egzersiz, direnç bantlarının uçları ellerle tutulacak şekilde de uygulanmaktadır. Egzersizi uyguladığımız pozisyondan ötürü core ve gövde kasları da çalışmaktadır. Egzersiz temel olarak Gluteus Maximus kasına odaklıdır. Bununla beraber Hamstring kasları başta olmak üzere bacak kaslarını da çalıştırmaktadır. Dengeyi sağlama amaçlı olarak birçok kas grubu aktiftir.

Uygulanışında dizler, ayaklar ve eller yerde olacak şekilde başlangıç pozisyonumuzu alıyoruz. İki tarafında da tutma kısmı bulunan bir direnç bandını alıyoruz. Dirseklerin hafif bükülü, kalçanın dizlerle aynı hizada olması önemli. Hareket mantığı da bir bacağımız sabit iken, diğeri ile arkaya itiş hareketini uygulamak üzerinedir.

Bu pozisyonda sabit olan dizinizde ekstra baskı ya da ağrı hissediyorsanız, dizinizin altına ekstra bir mat ya da yumuşak bir şey koyabilirsiniz. Diziniz ile ilgili rahatsızlığınız var ise de egzersizi uygulamadan önce bir doktora ya da fizyoterapiste görünmenizde fayda var. Ayak bileğinizde ağrı hissetmeniz durumunda ise direnç bandını kullanmadan egzersizi yapın. Ancak gerçekten zorlanmayı ve etkiyi görmek istiyorsanız direnç bandını kullanmalısınız. Bu sayede kuvvet ve stabilizasyon gelişimine katkısını göreceksiniz.

Benzer Egzersizler

– Straight Leg Kickback

– Fire Hydrant Exercise

– Side Lying Leg Raise

 

Ariel Winter’ın Kalça Antrenmanlarındaki Vazgeçilmez Egzersizi!

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Madelaine Petsch'in Uyguladığı Bu Kalça Egzersizini Denemenizde Fayda Var | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: Yoga Yapmanız İçin 5 Önemli Neden | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla