Muscle & FitnessTakviyeGlutamin Nasıl Ve Ne Zaman Kullanılmalı?

Glutamin Nasıl Ve Ne Zaman Kullanılmalı?

Glutamin, esansiyel olmayan bir amino asit türüdür. Yani, vücudumuzda üretilebilmektedir. Ancak, yoğun antrenmanlar sonrasında Glutamin Kullanımı yetersiz ise, glutamin eksikliği hissedilir. Bu yüzden, dışardan takviye edilmesi gereken amino asit türlerinden biridir. Glutamin Kullanım Zamanı vücuttaki glutamin miktarı azaldığında takviyesi edilmelidir. Glutamin kullanımının en çok hissedildiği zaman dilimi yoğun egzersiz sonrasıdır. Antrenman tamamlandıktan hemen sonraki 30 dakikalık süre zarfı içerisinde Glutamine kullanımı gerçekleştirilmelidir. Bu sayede, kaslardaki iyileşme süresi kısalacaktır. Glutaminler genel olarak aromasızdır. Bu yüzden, Glutamin Kullanım Şekli isteğinize göre değişebilmektedir. Su, süt, meyve suyu ve diğer protein karışımınıza ekleyerek tüketmeniz mümkündür. Antrenman yapılmayan günlerde yatmadan önce de glutamin kullanabilirsiniz. Bu, büyüme hormonu seviyenizi arttıracaktır.

Glutaminin Faydaları

Zorlu ve yoğun yapılan antrenman dönemlerinde vücuttaki glutamin seviyesi azalır ve vücut glutamine ihtiyaç duyar. Ayrıca, hastalık dönemlerinde de vücuttaki glutamin kullanılır. Bu sebeplerden dolayı glutamin takviyesi almak oldukça önem taşımaktadır. Glutamin takviyesi bağışıklık sistemini güçlendirir, nitrojen ve kas kayıplarını engeller. Protein sentezlenmesini başlatır. Büyüme hormonu salgılanmasına yardımcı olduğu gibi kasların iyileşme süresini de kısaltmaktadır. Ayrıca, yoğun geçen antrenmanlarda vücudun korunma altında kalmasına yardımcı olur.

Glutamin Vücudumuzda Nerede Bulunur?

Vücudumuzun en önemli glutamin kaynağı hiç şüphesiz kaslarımız olarak bilinir. Glutamin varlığının yaklaşık yüzde 60’ ı kaslarda depolanmaktadır. Antrenman sırasında vücutta bulunan glutaminden daha fazla glutamine ihtiyaç duyulur. Vücut kaslarda bulunan glutamini kullanarak kan dolaşımına gönderir. Bu yüzden de, glutamin desteği almaya ihtiyaç duyulur.

Glutamin İçeren Besinler

Kas gelişimi ve performansa önemli derece etki eden glutamin bazı besinlerden de alınabilmektedir. Örneğin, yarım fileto somonda 4732 mg, 100 gr kırmızı ette 4000 mg, 1 adet yumurtada 737 mg, 1 porsiyon beyaz pirinçte 664 mg ve 100 gr mısırda 636 mg glutamin bulunmaktadır. Glutamin, et ve yumurta gibi ürünlerde yüksek miktarda bulunur, izole edilerek gıda takviyesi olarak satılabilir. Glutamin sadece tükettiğimiz gıdalarla yeterli miktarda karşılanamayacağı için takviye gıda tüketimi önerilir. Ancak, Glutamin Kullanım Dozu önerilen miktarlarda ayarlanmalıdır. Önerilen dozun üzerinde kullanılmamasına dikkat edilmelidir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!