Yoğun Egzersiz Sonrası Kas Onarımınıza Yeterince Dikkat Ediyor musunuz?

Hangi spor ile uğraştığınız fark etmiyor; yeterince dinlenmiyor ve kaslarınızı desteklemiyorsanız, kas kaybı tehlikesi ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Ayrıca bağışıklık sisteminiz de zarar görebilir.

Yoğun yapılan antrenmanlar kas onarım sürecinizin uzamasına sebep olur. Her sporcu antrenmanlarını düzgün beslenme planları ile götürmek zorundadır. Bunun sebebi sporun vücudunuzda yapacağı zorlayıcı etkidir. Siz ister vücut geliştirin, ister fitness ile fit kalmaya çalışın isterseniz yarışlara hazırlanan bir yüzücü olun; beslenmenizi önemsemiyorsanız hedefinize ulaşmanız epey yıkıcı olabilir.

Kas gelişimi, daha iyi performanslar ve uzun süreli dayanıklılık için beslenmenizi gıda takviyeleri ile de destekleyebilirsiniz. Özellikle protein tozları kas artışı için ihtiyacınız olan protein sentezinizde aktif rol alır. Sporcuların büyük bir kısmı beslenme programlarını profesyonel amaçları doğrultusunda şekillendirirken protein tozlarına da yer açıyor. Ancak verimi arttırmak, kas onarımını hızlandırmak ve bir sonraki antrenmana daha kolay çıkabilmek için başka gıda takviyeleri de kullanabilirsiniz.

Gıda Takviyeleri Kas Onarımına Destek Olabilir

Yoğun antrenmanların kasları önce parçalayıp sonra daha fazlasını inşa ettiğini biliyorsunuz. Ve kabul edelim yoğun antrenmanlar sonrası bazen kişi kendini üzerinden araba geçmiş gibi hissedebiliyor…

Kas onarım süreci işte tam da bu dönem olmuş oluyor. Hem kaslarınız onarılıyor hem de hacmi arttırılıyor. Temel ihtiyacınız olan protein ve amino asitlerin yanısıra, kendinizi yorgun hissettiğiniz bu dönemde sizin süreci kolay atlatmanıza yardım edebilecek gıda takviyeleri de var.

Glutamin, kas onarımınıza destek olabileceği gibi düşük bağışıklık sistemine de katkı sağlayabilir. Yorgunluk, kaybolan enerji ve hızlı onarımı glutamin ile sağlayabilirsiniz. Egzersiz sırasında kas yıkımını azaltabildiği gibi kas onarım sürecinde de protein sentezinin artışına yardımcı olur. Bağışıklığı güçlendirebilmesi hastalık riskini azaltmasını sağlar.

Vücut geliştiriciler, bir sonraki antrenmana daha kolay çıkabilmek için glutamin desteklerini beslenmelerinde bulundururlar. Ayrıca aromalı glutamin seçenekleri de takviyenin kullanımını daha keyifli bir hale getirmiş durumda.

Piyasadaki En İyi 5 Protein Tozu
Piyasadaki En İyi 5 Karnitin

Piyasadaki En İyi 5 Kreatin
Piyasadaki En İyi 5 Arjinin
Piyasadaki En İyi 5 BCAA

Spor hedefinize ve vücudunuzun ihtiyaçlarına göre bir beslenme programını gıda takviyeleri ile çok daha verimli hale getirebilirsiniz. Kas onarım sürecinizi destekleyebilir, daha çok kas gelişimi sağlayabilirsiniz. Bunlar için bir beslenme uzmanı ile de görüşebilirsiniz. Hedeflerinize yönelik çalışmanın en önemlisi olduğunu unutmayın!

Belki Sizin de Yaptığınız En Sık Tekrarlanan 5 Kahvaltı Hatası

 

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Yoğun Egzersiz Sonrası Kas Onarımınıza Yeterince Dikkat Ediyor musunuz? | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: Yağsız Kas Kütlenizi Artırmak İçin Satın Almanız Gereken Piyasadaki En İyi 7 Supplement | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla