Glutamin Gerçekleri

Sayısız faydasına rağmen, glutamin hakkında hala şüpheler var. Neyse ki M&F editörleri yanlış anlaşılmaları gidermek için yazdı…

Geçenler bir okuyucumuzdan glutamin hakkında bir soru geldi: Glutaminin enerji üretimine hiçbir etkisinin olmadığını söylüyordu. Görünüşe göre başka yayınlar glutaminin etkilerini biraz küçümsemiş.

Bu büyük yanılgıyı gündemimize sunduğu için soruya teşekkür ediyoruz. Açıkçası glutamini seviyoruz ve antrenman kurdu olarak, önyargılı görüşlere karşı birçok bilimsel çalışmanın verileriyle karşılık vermek istedik.

ENERJİ ÜRETİMİ

Glutaminin atletik performansı artırmadığına yönelik birçok iddia olsa da, enerji üretimini etkilediğini gösteren birçok çalışma bulunuyor.

Amerikan Spor Sağlığı Koleji’nde yapılan bir çalışmada, denekler aşırı yorucu bir antrenmana tabi tutuldu ve glutamin ya da plasebo etkisi yapan ilaçlar verildi. 6 günün sonunda, her deneğin gücü ölçüldü ve ardından aynı yorucu antrenman uygulandı. Glutamin alan deneklerin 6 gün boyunca güç kaybı yaşamadığı görüldü. Plasebo grubunda ise 6 günün sonunda güç kaybı yaşandığı, kaslarının tamamen iyileşmediği görüldü. Ayrıca glutamin alan grup 6. günde bile daha uzun süre antrenman yapabiliyorken, plasebo grubunda hiçbir ilerleme olmadığı görüldü. Antrenmanlarınız arasında glutamin almak iyileşme sürecini hızlandırabilir. Böylece daha hızlı gelişir ve ağırlık salonuna daha çabuk dönebilirsiniz.

ANTRENMAN YARDIMCISI

Louisiana Devlet Üniversitesi’nde yapılan iki ayrı çalışmada, araştırmacılar 2 gramlık bir doz glutaminin 90 dakika boyunca bikarbonat seviyesini artırdığı görüldü. Antrenmanlardan önce glutamin almak bikarbonat depolarını doluluğunu artırır. Bu durum ağır antrenmanlar sonucu oluşan yüksek miktardaki laktik asidin daha çok tolere edilebilmesini sağlar. Böylece her set daha fazla tekrar yapma imkanınız olur.

Bikarbonat seviyesinde yarattığı yükselmenin dışında, bir başka LDÜ çalışmasında görüldü ki glutamin desteği almak, sindirdikten 90 dakika sonra büyüme hormonu (GH) seviyesini artırıyor.

İyiyi Daha da İyi Yapın

2 ayrı çalışmaya göre glutamin desteği almak, hem dinlenme durumunda hem de egzersiz yaparken metabolizma hızını artırıyor. Böylece daha çok yağ yakılıyor.

Başka yayınlar literatürü analiz ederken neyi inceliyorlar bilemiyoruz ama birçok çalışma glutaminin, atletler ve spor salonu müdavimleri için sayısız sebepten dolayı çok efektif bir besin takviyesi olduğunu gösteriyor.

Hazırlayan: M&F Editörleri

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla