Gece Atıştırmalıklarını Gerçekten Kesmeniz Gerekiyor mu?

Soru: Yatmadan kısa süre önce bir şeyler atıştırmalı mıyım?

Cevap: Yapılan son araştırmalar, öğünlerin zamanlamasından ziyade içeriğinin daha önemli olabileceğini gösterdi. British Journal of Nutirition adlı dergide yayımlanmış, 2014 yılında yapılan bir çalışmaya göre yatmadan 30 dakika önce 30 gramlık whey ya da kazein proteini tüketilmesinin, bir sonraki günün âtıl enerjisini (vücudunuz hareketsizken ihtiyaç duyduğu kalori miktarı) arttırabileceğini buldu. Medicine and Science in Sports and Exercise adlı dergide görülen bir başka çalışma ise antrenmandan 3.5 saat sonra, yatmaya yaklaşık yarım saat kala tüketilen 40 gramlık kazein proteininin ise uyku esnasında kas protein sentezini desteklediğini keşfetti.

Aynı şekilde Hollanda’da bulunan Maastricht Üniversitesi’nde 2015 yılında yapılan bir çalışmada katılımcılar her gece uyumadan önce 28 gram proteine ek olarak 15 gram karbonhidrat tüketti ve plasebo alan gruba kıyasla 12 haftanın ardından daha güçlü ve büyük kaslara sahip hale geldiler.

İyi bir gece atıştırmalığı lor peyniri ve yoğurtla birlikte tüketilecek meyve, süt ve protein tozuyla birlikte tam tahıllı gevrek veya tam tahıllı ekmekle birlikte fıstık ezmesi gibi seçeneklerden oluşabilir.

 

Jim White

Academy of Nutrition & Dietetics sözcüsü, Virginia’da bulunan Jim White Fitness & Nutrition Studios’un sahibi.

Kaynak: M&F 2016, Ağustos

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla