FST – 7 : Hedef Sırt Kasları

Jay Cutler ve Phil Heath’in Antrenörü Hany Rambod’un kaslanmayı hızlandıran benzersiz sistemi hakkında bilmeniz gereken herşey…
Bu program tüm hayatınızı değiştirecek. Dikkatle okuyun!

Yazı: David Lee / Fotoğraflar: Pavel Ythjall

fst-7_07a

Straight-Arm Pulldown

Sırt kasları, hem arkadan hem de önden görülebilen az sayıdaki kaslardandır. Dolayısıyla da tam olarak geliştirilebilmeleri için çok çalışmak gerekir. Rambod, “Bu egzersiz, sırtı izole şekilde çalıştırmak için çok iyi,” diyor. “Çünkü bunda diğer kas gruplarının hemen hemen hiç yardımı olmuyor. Burada da kablo sürekli bir gerilim sağlıyor ve kulpu farklı şekillerde kullanarak çeşitlilik yaratılabiliyor.”

sırt1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dikkat edilecek noktalar:

sırt2

  • Sırtı iyice germek için başlangıç pozisyonunda göğsünüzü aşağıda tutun.

sırt 3

  • Orta noktada sırtınızı yay şeklinde bükün ve bütün işi sırt kaslarınızın yapmasını sağlamak için göğsünüzü ileri çıkarın.

sırt 4

  • Egzersizde ipi devreye sokarak, mükemmel bir kasılma için olabildiğince geriye gidebilirsiniz.

İpuçları

“Bu hareketle triceps’in de çalışması kaçınılmaz ama bar yerine ip kullanırsanız bunu en aza indirebilirsiniz. Hareketin doğru biçimi, kulpları kavisli bir şekilde aşağı çekmektir. Ayrıca elinizin kaymasını önlemek için ipleri düğümlerin üstünden tutmalısınız.”

Sırt kaslarını germek için; öne eğilin, gövdeniz yere 45 derecelik açıda olsun. Bir direğe iki elinizle tutunup kollarınızı önce gerin. Kalçalarınızı çevirerek önce aşağı, sonra ileri çekin.

Alternatif Egzersizler

Hammer Strength Row
Dumbbell Pullover

İşte FST-7 Programı ile ilgili ana başlıklar ve detaylar:
(detaylar için ilgilendiğiniz başlıklara tıklayınız!)

1) Genel Bilgi
2) Maksimum Büyüme İçin İpuçları
3) Yedi Önemli Hata
4) Hedef: Biceps
5) Hedef: Göğüs
6) Hedef: Deltoidler
7) Hedef: Triceps
8) Hedef: Sırt Kasları
9) Hedef: Ön Bacaklar

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla