Muscle & FitnessAntrenman ve Fitness ProgramlarıFouad Abiad ve Etkili Göğüs Antrenmanı

Fouad Abiad ve Etkili Göğüs Antrenmanı

IFBB Profesyoneli Fouad Abiad Kimdir?

Eski bir Kanada Ulusal Şampiyonu (2006) olan “Hoss” lakaplı Fouad Abiad, 175 cm uzunluğunda ve 130 kg ağırlığındadır. Toronto’da yaşayan Abiad’ın, “pişman olmadan fedarlıkta bulun” sloganıyla özetlenen, sporla pek de ilgili görünmeyen bir yaklaşımı vardır. Abiad, 2006 yılında IFBB pro kartını kazandığından beri her yıl yarıştı ve 2015 Vancouver Pro ve 2015 Europa Games Orlando’da birincilik kupaları kazandı. Aynı yıl Tampa Pro Şampiyonasında ikinci oldu.

fouad-abiad-kimdir

19 yaşına kadar vücut geliştirme eğitimine başlamadıysa da, “Hoss” hızlı ilerlemeyi başardı ve 22 yaşındayken 2001 Windsor Kupası’nı kazanarak bir sıçrama yaptı. Başarılı bir kişisel antrenör olan Fouad, bire bir görüşmeler ve çevrimiçi koçluk aracılığıyla eğitim ve beslenme konusundaki içgörüsünü diğer insanlarla paylaştı, hevesli bir hayran kitlesi topladı ve bugün yarışan en ulaşılabilir ve popüler IFBB profesyonellerinden biri olmaya devam ediyor. 2015 yılında Fouad, Mississauga, Ontario’daki ilk Fouad Abiad Şampiyonalarını başarılı bir şekilde destekledi ve gösteri her yıl büyümeye devam etti. Rekabet ve girişimcilik becerilerine olan açlığıyla, Fouad, gelecek yıllarda sporda itici bir güç olmaya devam edecek.

Fouad’ın Beslenme Tavsiyesi

Tüm ağır vücut geliştiriciler gibi, Hoss büyük olmak için büyük öğünler tüketiyor. “Kas yapmak için büyük yemeye inanıyorum. Off season’da, sahneye daha fazla kas kütlesi ile çıkmak için çaba gösteriyorum. Diyet yaptığım zaman çok acı çekerim ve vücudumdaki yağlardan kurtulmayı amaçlarım. Bunun sonucunda her yıl sıkı çalışma dönemlerimden net kas kazanımı ile ayrılırım. Kendimi eğlendirmeyi seviyorum fakat yemek zamanı geldiğinde beklemekten nefret ediyorum.” diyor Fouad.

Fouad’ın Antrenman Tavsiyesi

fouad-abiad-antrenman

Fouad’ın antrenman yaklaşımı tümüyle yüksek yoğunluk ve maksimum zorluk üzerine kurulu, dambıl hareketleri büyük bir yer kaplıyor. “Benim bir kapama düğmem yok. Vücudumun yapabileceği şeyin sınırını geçiyorum. Öyle ki, bir kaç büyük sakatlık geçirdim, ama nasıl eğitileceğimi bilmenin tek yolu bu. Bedenimi, gitmek istemediği yerlere itmemek hiç de eğlenceli değil. Harekete geçmek için sadece spor salonuna gitmekle yetinmem. Her zaman kendimi bir öncekinden daha fazla zorlamaya çalışıyorum.”

Fouad Abiad’ın Göğüs Antrenmanı

IFBB profesyonelinin programını kullanın ve göğsünüz kamyon çarpmışa dönsün.

Antrenman söz konusu olduğunda Fouad Abiad hiçbir şeyi şansa bırakmaz. 34 yaşındaki bu IFBB profesyoneli her kası mümkün olan her açıdan çalıştırmayı sever, tekrar sayıları ve ağırlıkları sürekli olarak değiştirir. Amaç her seferinde en kısa sürede en çok kas lifini uyarmayı başarabilmektir. Abiad göğüs kasları için iki hafta yüksek tekrar ve nispeten hafif ağırlıkla çalıştıktan sonra bir hafta da yüksek ağırlık ve az tekrarla çalışır.

Göğüs kası büyütme amacıyla Abiad göğsünü haftada bir kez çalıştırır. 1. ve 2. hafta barbell egzersizleri ile başlayıp makinelerle bitirir. 3. haftada sıra dışı bir şey yoktur, sadece altı çalışma seti yapar –ikişer set dumbbell flat bench press, incline Smith machine bench press ve decline barbell bench press. Abiad göğüs kası üst, orta ve alt bölümlerinin ayrı ayrı ilgiyi hak ettiklerine inanmaktadır.

fa1

Profesyonel Tüyo: “Göğüs hareketleri içerisinde decline bench press’in gözden düştüğünü görüyorum ve bu büyük bir hata,” diyor Abiad. “Tam gelişme için göğüs kası egzersizleri yaparken her açıdan çalışmak şarttır.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!