Fonksiyonel Hareketler – 5

fonksiyonel_hareketler_serisi_05a

AYAKTA SAĞLIK TOPU ATMA

Yazı: Joe Wuebben / Fotoğraflar: Larissa Underwood

fonksiyonel_hareketler_serisi_05c>> Hareketi seçen:
Ed McNeely, MS, Las Vegas’taki Strength Pro Inc. şirketinin başkan yardımcısı ve eğitim direktörü.

>> Nereleri Çalıştırır:
Quadriceps (ön bacaklar), kalça, omuzlar.

>> Neden Seçtim:
“Yukarı sağlık topu atmak, alt gövde için iyi bir güç egzersizidir. Topu yukarı itmek için uzanan ayak bileklerinizi, dizlerinizi ve kalçalarınızı çalıştırır. Bunlar da birçok hız ve güç sporu için temel oluşturur” diyor McNeely.

>> Nasıl Yapılır:
Bu egzersizi açık havada yapın; böylece top tavana vurmaz veya düşerken yanınızdaki kişilere ya da eşyalara çarpmaz. İki elinizle 4,5 ila 7 kiloluk bir sağlık topunu tutarak ayağa kalkın.

Kollar gerilmiş ve ayaklar omuz genişliğinde açılmış olsun. Hafifçe çömelin, öne eğilin ve topu göğsünüze ya da iki dizinizin arasına çekin.Ayak bileklerinizi, dizlerinizi ve kalçanızı kullanarak patlayıcı bir güçle yukarı kalkın ve topu olabildiğince yükseğe fırlatın.

Topu takip ettiğinizden emin olun, düşerken bir yerinize gelmesin. Sonra topu yakalayın ve hareketi tekrar edin.

>> Ne Kadar Yapılır:
Altı tekrarlı 4-5 set, setler arası iki dakikalık dinlenmelerle.

İşte size güç ve dayanıklılığınızı arttıracak hareketler:
(detaylar için ilgilendiğiniz hareketlere tıklayınız!)

1. Conventional Deadlift
2. High-Hip Deadlift
3. Prowler Kızak İtme
4. Burpee
5. Ayakta Sağlık Topu Atma
6. Barbell Step-up
7. One-arm Dumbbell Clean & Press

Fonksiyonel Hareketler Serisi (Genel Bilgi)

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla