Muscle & FitnessFıtnessFitness ile İlgili Doğru Bilinen Efsanevi Yanlışlar

Fitness ile İlgili Doğru Bilinen Efsanevi Yanlışlar

Senelerdir danışanlarımdan defalarca duyduğum efsane haline gelen yanlışları artık düzeltme zamanı geldiğini düşünüyorum. Lafı çok da uzatmaya gerek yok, doğru bildiğiniz yanlışları öğrenmeye hazırlanın…

Spordan sonra kaslarımız ağrımamışsa gelişme olmamıştır

kas-agrisi-nedenleri-nelerdir-hangi-egzersizler-iyi-gelir

Ağrılar çalışmanın etkili olup olmadığının bir tespiti değildir. Kuvvet gelişimi ve kas büyümesine de işaret etmez. Vücut harekete aşinaysa acı çekmeyebilir ancak egzersizin faydasını görür.

Kaslar uzun şekillendirilebilir

Egzersiz ile kasları yuvarlaklaştırmak, uzatmak, ayırmak ya da arasını doldurmak mümkün değildir. Pilates gibi disiplinlerin uzun ve zarif kas gelişimi sağladığı, ağırlık çalışmalarının kaba bir görünüme neden olduğu da oldukça yanlış bir bilgidir. Kaslarınızı büyütebilir ya da küçülmesine neden olabilirsiniz. Fakat hangi şekli alacaklarını genetiğiniz belirler. Ayrıca istediğiniz kas yapısına geldiğinizde daha fazla kaslanmak istemiyorsanız koruma antrenmanıyla devam ederek kazandığınız kas şeklini koruyabilirsiniz. Spor salonlarında gördüğünüz kasları şişkin sporcular daha fazla kaslanmak isteyen kişiler, uzun kasım olmadı bari şişireyim diyenler değil.

Çok tekrar yağ yakar, az tekrar şişirir

Yaptığınız tekrarın, vücudunuzun yağ yakma potansiyeline herhangi bir etkisi yoktur. Tekrar sayılarınız sadece dayanıklılık gelişiminizi etkiler. Ayrıca ağırlık katsayısını artırıp az tekrarla işe koyulmanın şişmeye neden olduğu inancı da yanlıştır. İdman sonrası yaşadığınız o dolgunluk hissine sebebiyet veren durumu şöyle özetleyebiliriz; ağırlık yüklemesi başlayınca kan, ihtiyaç olan kasa pompalanmaya başlar. Yalancı hipertrofi de denilen bu şişkinlik hissi, kas içerisinde geçici olarak kan ve sıvı toplanmasından başka bir şey değildir. Zaten birkaç saat içerisinde bu hissin kendiliğinden azaldığını gözlemleyebilirsiniz.

Sporu bırakınca kaslar sarkar

Sarkmaz. Sarkma görüntüsü kası saran cildimize has bir olaydır. Özellikle yaşlanmayla ilgili değişimler bundan sorumludur.

Mekik çekmek 6-pack sahibi olmanın en iyi yoludur ve mekik karın yağlarımı yakarak düz bir karın elde etmemi sağlar

Mekik hareketi yalnızca abdominal kaslara yönelir, 6-pack sahibi olmak içinse merkez bölgeyi güçlendirmek ve farklı kas gruplarını çalıştırmak gerekir. Örneği plank, yan bölgelere ek olarak ön ve arka bölgelerini çalıştırarak 6-pack hedefinize ulaşmanızı kolaylaştırır. Karın bölgenizi eritmek istiyorsanız yağ yakmalısınız. Bunu da ancak kardiyo ve düzenli/şekersiz bir beslenme ile sağlayabilirsiniz. Sadece mekik çekmekle, üzerinde yağ yığını olan karın kasları belki elde edebilirsiniz, ama onları asla göremezsiniz. Üzerlerindeki yağ örtüsünü almazsanız karnınız hep olduğu şekilde kalır. Uzun lafın kısası, koşmazsanız, yüzmezseniz, bisiklete binmezseniz, hızlı yürüyüşler yapmazsanız ve elbette sağlıklı beslenmezseniz, isterseniz günde 50 değil 5000 mekik çekin yine de 6-pack’li bir karına kavuşamazsınız.

Ağırlık çalışmaları erkeklere göredir

Ağırlık çalışmaları kasları güçlendirmek için çok etkili bir yöntemdir ve cinsiyetle hiçbir alakası yoktur. Bununla birlikte testosteron hormonunun kas gelişimini etkilediği doğrudur ve kadınlar bu hormonu erkeklerden daha az üretir. Dolayısıyla kadınların kasları erkeklerinki kadar şişmez. Fakat kendi metabolizmalarına göre oldukça güçlenebilir ve daha çekici hatlara kavuşmalarını sağlayabilir.

Ağırlık kaldırmak yağları kasa dönüştürür

Yağ kasa dönüşen bir şey değildir. Fizyolojik olarak yağ ve kas çok farklı dokulardır. Bir kalıp tereyağı ve bir bifteği yan yana hayal ettiğinizde, bunun bir merdiven altı spor salonu efsanesinden başka bir şey olmadığını anlamakta zorlanmazsınız. Yağ dokusu cildin altında, kasların arasında ve iç organların çevresinde yer alır. Kas dokusu ise 3 temel tipe ayrılır ve vütün vücudu sarar. Ağırlık kaldırmanın yaptığı şey ise, yağlı bölgelerde kas oranının artmasına yardımcı olmaktır. Yağları yakmanın en iyi yolu sağlıklı bir beslenme planı izlemekten geçer. Bu noktada da sabit bir diyeti takip etmek yerine kendinize ait bir beslenme planın oluşturmanız hedefinize ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Sabahları ilk iş olarak egzersiz yapmak, antrenman için en iyi zamandır

Rutinine en çok sadık kalabildiğiniz zaman hangisiyse, sizin için en iyi zaman odur. Fitness egzersizlerini günlük alışkanlığınız haline getirmek en iyisidir. Dolayısıyla, eğer gece saatlerinde yapmak sizin hayat akışınıza daha uygunsa sizin için en iyi zaman da odur.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!