Fit Bir Vücut İstiyorsanız Zor Olsa da Vazgeçmeniz Gereken 6 Alışkanlık

Hedeflerinize en kısa yoldan ulaşmak amacındaysanız eğer bu kararları almak ve bir an önce uygulamaya koymak zorundasınız!

Yapılan araştırmalarda en sık karşılaşılan yeni yıl planları fit ve sağlıklı hale gelmek ve kilo vermek. Konsept olarak mükemmel, hedef olarak belirsiz ve ölçülemez. 5 kilo vermek, Ironman’e katılmak ya da deadlift ağırlığınızı %25 oranında artırmak gibi gelecek haftalar ve aylar için somut hedefler koymak daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Bu şekilde, belirlediğiniz tarih geldiği zaman başarılı olup olmadığınızı daha kolay değerlendirebilirsiniz. Belirgin hedefler koymak iyi bir başlangıç olsa da, başarmak için yine de değişimi benimsemeli ve harekete geçmelisiniz. Spor doktoru ve Clinical & Sports Consulting Services’ın kurucusu Dr. John Sullivan, beyinlerimizin durum kontrolünde oldukça becerikli olduğunu söylüyor. Değişime de bir o kadar iyi adapte olabiliyoruz. Alışkanlıklar geliştirip ani değişiklikliklerde plan yapabilmek daha tutarlı bir gelişme sağlayacaktır.

KARAR 1: Sabahları daha aktif olun!

FAYDASI: İşe gitmeden önce antrenman yapmak planlarınızdaki sıkışıklığı rahatlatarak akşamları sosyal hayatınızda bir engel oluşturmaz.

PROBLEM: Genelde geç yatan birisiniz ve sıklıkla alarm ertelersiniz.

ÇÖZÜM: Güvenilir ve en az sizin kadar kararlı bir spor partneri bulabilir ya da kişisel antrenörlerle çalışarak bir miktar finansal anlamda da teşvik yaratabilirsiniz. Kendinize bahane yaratmak kolaydır ama sizi spor salonunda bekleyen biri varken gitmemek daha zor olacaktır.

KARAR 2: Programa harfiyen uyun!

FAYDASI: Setleri ve tekrarları atlamamak, programınızın ne kadar etkili olduğunu gösterecektir.

PROBLEM: Spor salonlarının en kalabalık olduğu günler planınızda sapmalara sebep olabilir.

ÇÖZÜM: Her zaman elinizde alternatifler olsun, özellikle de spor salonlarının yoğun olduğu zamanlar için. Telefonunuzda, ihtiyaç anında size alternatif sunacak en az 15-20 dakikalık vücut ağırlığı egzersizleri ve yüksek yoğunluklu antrenmanlar bulundurun. Ayrıca spor salonunda trafik yoğun ve kullanacağınız aletler dolu iken, yerine yapabileceğiniz egzersizleri öğrenin. Mesela squat rack dolu iken yerine goblet ya da kettlebell jump squat yapabilirsiniz.

KARAR 3: Asla antrenman atlamayın!

FAYDASI: Elbette vücut geliştirip parçalanmak!

PROBLEM: İş sorumlulukları, aile içinde yaşanan acil durumlar ya da beklenmedik bütün gelişmeler.

ÇÖZÜM: Hedefinizi yeniden ifade edin. Örneğin, kendinize haftada en az dört ya da beş kez spor salonunuza gideceğinizi söyleyin. Bu sözünüze sadık kalmanız çok önemli. Eski bir vücut geliştirici ve Elite Lifestyle Cuisine CEO’su Carlo Filippone bu durumu şöyle yorumluyor: “İnsanlar tutarlılığın, hedefe ulaşmak için ne kadar önemli olduğunu kavrayamıyor. Bir antrenmanı atlamak ya da bir kaç öğünde kötü beslenmek kararınızdan caydığınız anlamına gelmez. Yalnızca bir antrenmana gitmemiş ya da olması gerektiği gibi beslenmemiş olursunuz.”

KARAR 4: 7/24 sağlıklı beslenin!

FAYDASI: Enflamasyon azalır, daha besleyici yiyecekler tüketirsiniz ve daha çok fayda sağlarsınız.

PROBLEM: Monoton bir beslenme düzeni hızla sıkıcı hale gelir ve canınız, yememeniz gereken yiyecekleri daha çok çekmeye başlar.

ÇÖZÜM: Yiyeceklerinizi çeşitlendirin; zencefil, zerdeçal, acı biber, ve diğer düşük karbonhidratlı baharat seçenekleriyle lezzeti artırın. Yediklerinizi beğenmez ve tekrar yemeyi istemezseniz, hızlıca sağlıksız seçenekleri istemeye başlarsınız. Yemek, nasıl olsa sevmediğiniz için bir an önce bitirip kurtulacağınız değil keyif almanız gereken bir süreç. Hayatınızda ve beslenmenizde lezzeti kaybederseniz, başarılı olamazsınız.

KARAR 5: Karın kaslarını geri kazanın!

FAYDASI: Beslenmenizi gözden geçirip sağlıksız her şeye elveda diyeceksiniz.

PROBLEM: İki hafta yediklerinize dikkat edip yoğun antrenmanlar yaptıktan sonra hiç değişiklik görmüyorsunuz ve kaçınılmaz olarak hile yapmaya başlıyorsunuz.

ÇÖZÜM: Sabırlı olun. 10 ayda alınan kilo bir haftada uçup gidemez. Başarıyı da zihninizde keskin hatlarla belirlemeyin. Her 20 öğününüzde yalnızca bir iki tane kaçamak yapıyorsanız, yine de oldukça başarılı olduğunuzu kabul etmelisiniz. Bu %90 başarı oranı demek.

KARAR 6: Abur cubur almaktan vazgeçin!

FAYDASI: Evde olmayan abur cuburu yiyemezsiniz.

PROBLEM: Bu kararı verdikten sonra mutfağınızı bu tür yiyeceklerden temizlemezseniz farkında olmadan eski alışkanlıklarınıza geri dönebilirsiniz.

ÇÖZÜM: Ortalığı toparlayın. Eğer mutfak dolaplarınız ve buzdolabınız yememeniz gereken yiyeceklerle doluysa, kendinize bir daha yemeyeceğinizin sözünü vermek ve bu söze sadık kalmak zor olacaktır. Buzlukta pişirmeye hazır pizza ya da börekler varsa, hemen yemeye hazır olmasalar bile sizin esas hedefiniz boş ve besleyicilikten uzak kalorilerden kaçınmak. Hedefiniz buysa neden hala dolabınızdalar?

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla