Farklı Yağlar

​İlk bakışta tüm pişirme yağları aynı gibi görülebilir. Kıvamlı ve pişirmeye yardımcı olan bu saf yağ kaynakları, sindirime yardımcı olacak diğer besleyicileri de içermezler. Ama buradan tüm yağların derhal kalp düşmanı ilan edilmesi gerektiği sonucunu da çıkarmayın. Hepsi sizin için zararlı olmadığı gibi bazılarının sağlığınıza faydası bile vardır. İşte size tavanıza hangi yağı koymanız gerektiğini söyleyecek bir tablo.

John Kelly Photography
John Kelly Photography

Zeytinyağı, hem lezzet hem de sağlık dostu olma açısından yağların kralı sayılabilir. Kalp dostu tekli doymamış yağ içermesiyle bilinmektedir. Eklem ağrılarına iyi gelen bileşikleri içerdiğini de herkes bilmez.

17 gram tekli doymamış yağ içeren kanola, zeytinyağının hemen arkasından mutfak krallığında yerini almaktadır. Zeytinyağı kadar lezzetli değildir ve dumanlanma noktası da daha yüksektir, bu nedenle kızartma için fazla uygun değildir. Zaten kızartmanın da sizin sıkça yaptığınız bir şey olmadığını biliyoruz.

Başta mısır yağı çok kötü görünmüyor (15 gram çoklu doymamış yağ içerir) ama omega-6 yağ asidi olarak da bilinen bu yağdan çok fazla tüketmek, kalp sağlığına ve bel çevrenize pek iyi gelmez. Makul oranda kullanmanızı tavsiye ederiz.

Tümüyle doymuş yağdan oluşsa da, Hindistan cevizi yağı temel olarak orta-zincirli trigliserid’dir, ne diğer yağlar gibi davranır ve ne de onlar gibi depolanır. Hatta bu yağı tüketmek kilo kaybına bile neden olabilir ve Thai mutfağının lezzetinin kaynağının bu yağ olduğu da bilinmektedir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla