Muscle & FitnessGenelEvde Spor Yaparken Tekniğin Önemi

Evde Spor Yaparken Tekniğin Önemi

Yazar Nilay Özdemir

Sağlıklı bir beden için spor yapmaya karar verdiniz. Fakat spor salonuna gidecek vakit bulamıyorsunuz ve düzenli olarak evde spor yapmak istiyorsunuz.  Herhangi bir Personal Trainer desteği almadan çeşitli sosyal platformlarda izleyeceğiniz egzersiz programlarına göre çalışmak evde yapılabilecek sporlar arasında en mantıklı tercihlerden biridir. Ancak dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken çok önemli detaylar bulunmaktadır.

Spora yeni başladıysanız veya spora uzun süre ara verdiyseniz, evde spor yaparken vücudun ihtiyacına yönelik doğru egzersizleri doğru şekilde ve teknikte yapmanız gerektiğini unutmamalısınız.  Aksi takdirde evde yapılan spor faydadan çok zarar getirebilir ve yaptığınız çalışmadan fayda sağlayamayabilirsiniz.

Evde egzersiz yapıyorsanız, ilk başlarda egzersizin şiddetini, sıklığını ve süresini çok düşük tutmalı ve yavaş yavaş arttırılmalısınız. Öncelikle hareketlerin doğru pozisyonlarını öğrenmelisiniz. Egzersize başlamadan önce kasları önce ısındırmak önemli olan bir diğer husustur. Evde antrenman sonrası kasları gevşetmek ve nabzı düşürmek için soğuma da yapmalısınız. Vücudun kapasitesinin çok üzerinde bilinçsiz ve kontrolsüz yapılan egzersizler sakatlanmanıza neden olabilir.

Evde Fitness Taktikleri

Evde spor yaparken en çok dikkat etmeniz gereken bölge bel ve omurgadır. Yapacağınız hareketlerde bu bölgelere yanlış bir şekilde yük bindirirseniz bel ve omurga sağlığına kalıcı hasarlar verebilirsiniz. Örneğin yerden alıp kaldıracağınız bir ağırlığı, hangi pozisyonda kaldırdığınız çok önemlidir. Eğer ağırlığı, belinizden veya omurganızdan destek alıp kaldırırsanız, o bölgelerde hasar oluşturma riskiniz çok yüksektir.

Evde fitness seti yapmak yerine vücut ağırlığı ile bir kas grubunu çalıştırmak da bir tercih. Bu şekilde çalıştığınızda, hedeflediğiniz kas grubunun yanında farklı kasları da aynı anda devreye sokmuş olursunuz. Bazı kaslar yardımcı olarak çalışırken, bazıları ise stabilizasyonu sağlamak için yaptığınız harekete dahil olurlar bu sayede birden çok kas aynı anda çalışır. Buradaki uyulması gereken kritik detaylar, teknik bilgiye ve belli bir tecrübeye sahip olmayı gerektirir.

Evde kondisyon ya da fitness gibi çeşitli sporları yapmak mümkündür. Yine de evde en çok tercih edilen spor özellikle duruş bozukluklarını gidermeyi amaçlayan pilatestir. Pilates yaparken boyun ve omurga duruşunun doğru konumlandırılması gerekir.  Eve satın aldığınız pilates ekipmanlarını kullanmak size kolay gibi gelebilir ama onların her birini doğru kullanmak için teknik tutuş ve duruşu bilmek çok önemlidir.

Evde Egzersiz Yapmak İçin Mutlaka Destek Alın

Spor salonlarında dahi spora yeni başlayanlar için fitness malzemelerinin doğru kullanımları hakkında fitness antrenörleri mutlaka bilgi verir. İhtiyaç doğrultusunda fitness programı hazırlar ve hareketleri doğru teknikte yapıp yapmadığınızı kontrol ederler. Bunun için özel spor hocaları pilates eğitmenliği ve fitness eğitimenliği kurslarında kapsamlı eğitimler alarak Personal Trainer Belgesi alıyor ve egzersiz biliminde uzmanlaşıyorlar. Kişiye ve amaca yönelik egzersiz programları hazırlıyorlar. Evde spor yapanlar ve özellikle de spora yeni başlayanlar! Bilinçli spor yapmak ve yaptığınız spordan verim almak istiyorsanız mutlaka işin uzmanlarıyla program hazırlamalı ve doğru teknik formları öğrenmelisiniz. Ardından öğrendikleriniz ile evde kendi kendinize daha etkili spor yapabilirsiniz.

Motivasyonunuzu Kaybetmeyin

Evde düzenli olarak spor yapmak motivasyon gerektirir. Genellikle ev konforunda konsantre olmak ve istikrarla programa devam etmek spor salonunda olduğunuzdan daha zordur. İşte bu noktada özel spor hocaları sizin hem yaşam koçunuz hem beslenme uzmanınız hem de sizi cesaretlendiren kişi olabilir.

Evde zorlanmadan ve hataya düşmeden yapabileceğiniz basit ama etkili bir egzersiz önerimi deneyebilirsiniz.

Ancak kendinizi motive etmek için ufak taktikler de uygulayabilirsiniz. Örneğin, o gün içinde yapmanız gereken bir iş varsa, günlük antrenmanınızı yapmadan o işinizi halletmeyeceğinize dair kendinize söz verin. Sözünüzü tutarsanız hem sporunuzu yapmış olursunuz, hem de  günlük iş akışınızı düzene sakarsınız.

Kısa ve net bir şekilde söylemek gerekirse, evde bir egzersizi yanlış yapmak, tam anlamıyla zaman kaybı demektir. Hangi kasın, hangi hareketle ne şekilde yapıldığında kasılacağını işin tekniğini bilmeden kavrayamayabilirsiniz. Bir eğitmeniniz yoksa bunu size tarif edecek kimse yoktur. Bir eğitim videosu izliyor olsanız bile, o video size hareketi doğru mu yanlış mı yaptığınızı gösteremez. Haliyle boşuna çalışır, sakatlanabilirsiniz ve sonunda hiç fayda göremezsiniz.

Eğer daha önce spor salonuna gittiyseniz ya da bir spor hocası ile birlikte çalıştıysanız, deneyimlerinizi kullanarak evde verimli bir şekilde spor yapabilmeniz mümkündür. Ancak hiç spor deneyiminiz yoksa, bilinçsizce egzersiz yapar ve verim alamazsınız

1 Yorum

  1. Nilaycım yazılarını severek okuyorum devamını dilerim mail adresimi aşağıya bırakıyorum birkaç sorum olacak sana

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!