Muscle & FitnessGenelEvde Göbek Yapmanızı Engelleyecek 10 Pilates Hareketi

Evde Göbek Yapmanızı Engelleyecek 10 Pilates Hareketi

Evde geçirdiğimiz bu günlerde vücudumuzu aktif tutmamız ve hareketsizliğe savaş açmamız gerek. Bunun için de pek çok ufak çaplı egzersiz uygulamamız yeterli. O yüzden sorabilirsiniz, neden karın kaslarımı güçlendireyim ki? Aslında cevap oldukça basit. Güçlü bir karna sahip olmak sadece baklavalara sahip olmak anlamına gelmiyor, çok daha fazlası var…

Karın bölgesinde yer alan core kaslarınızı üst ve alt vücudunuzu birbirine bağlayan bir zincirdeki sağlam merkezi halka olarak düşünün. İster bir tenis topuna vuruyor olun ister zemini yerleri paspaslıyor olun, bu hareketleri mümkün kılan şey ya core (çekirdek) kaslarınızın ta kendisidir ya da onun yardımıdır. Hareket nerede başlarsa başlasın, zincirin bitişik halkalarına doğru yukarı ve aşağı dalgalanır. Bu nedenle, zayıf veya esnek olmayan çekirdek kasları, kollarınızın ve bacaklarınızın gücünü bile engelleyebilir. Çekirdeğinizin düzgün bir şekilde çalışmasını sağlamak ve güçlendirmek tüm vücudunuz için gereklidir. Güçlü bir çekirdek denge ve sağlamlığı artırır. Bu nedenle, spor veya diğer aktiviteler sırasında düşme ve yaralanmaları önlemeye yardımcı olabilir. Aslında, güçlü ve esnek bir çekirdek neredeyse yaptığınız her şeyin temelini oluşturur.

Yoga ve pilates eğitmeni Didem Turanlı, karantinada göbek yapmamanız ve sağlam vücuda sahip olmanız için temel hareketlerden bir set hazırladı. Bu hareketleri her gün yaparak göbek yağı eritme ile kalmayacaksınız. Nedenleri içinse okumaya devam edin…

Evde Fit in Class ile Canlı Pilates Dersleri

Fit in Class, Zoom üzerinden profesyonel eğitmenlerden online pilates, yoga, kick boks ve daha birçok dersi alabileceğiniz bir uygulamadır. Tek bir üyelik ile sınırsız bir şekilde derslerden faydalanabilirsiniz. Fit in Class’a buradan üye olabilir, size uygun olan derslere kayıt yaptırarak Zoom üzerinden katılabilir, istenmeyen göbeklerden kurtulabilirsiniz.

Karın Egzersizleri Neden Önemli

Gündelik Hareketler

Ayakkabı giymek veya yatağınızı toplamak, arkanıza bakmak, bir sandalyede oturmak veya sadece hareketsiz bir şekilde ayakta durmak. Tüm bunlar, merkez bölgenize bağlı hareketlerdir. Bir yerinizi sakatlamadığınız sürece bu gerçeği fark etmezsiniz bile. Ancak günlük yaşamdaki en temel aktiviteler merkez bölgeniz ile mümkün olur.

Masa Başı İş

Kaldırma, bükülme ve ayakta durmayı içeren işler, çekirdek kaslara dayanır ve hatta masanızda saatlerce oturmak gibi daha az belirgin görevler de core bölgesi ile mümkün olur. Telefon görüşmeleri, yazı yazma, bilgisayar kullanımı ve benzer çalışmalar, özellikle iyi duruş uygulamak için yeterince güçlü değilseniz ve yeterli mola vermiyorsanız, kasları şaşırtıcı derecede sert ve ağrılı hale getirebilir.

Sağlıklı Bir Sırt

Herkesin hayatında en iyi ihtimalle bir kez yaşadığı bel ağrısı, güçsüz bir core bölgesine işaret eder. Bel ağrıları için iyi dengelenmiş, çekirdek kasları esneten egzersizlerin önerilmesi tesadüf değildir. Sırt ağrısı vurduğunda, genellikle rahatlatmak için ilaçlar, fizik tedavi veya gerekirse diğer tedavilere başvurulabilir. Fakat uzun vadede sağlıklı bir sırt için reçeteniz çekirdek egzersizleridir.

Spor ve Diğer Aktiviteler

Golf, tenis veya diğer raket sporları, bisiklet, koşu, yüzme, basketbol, voleybol, kano, kürek ve diğer birçok atletik aktivite güçlü bir merkez bölgesi tarafından desteklenmektedir.

Denge

Çekirdeğiniz vücudunuzu dengeler, en çarpık arazilerde bile düşmeden yürümenize veya dengenizi kaybetmeden tek bir noktada durmanıza olanak tanır. Bu şekilde bakıldığında, core egzersizleri düşme riskinizi azaltabilir.

Güzel Bir Duruş

Zayıf çekirdek kasları kambur ve bozuk duruşa sebep olabilir. İyi ve sağlam bir duruş siluetinizi düzeltir ve güveni yansıtır. Daha da önemlisi, omurgadaki aşınma ve yıpranmayı azaltır ve derin nefes alabilmenize olanak sağlar.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!