Evde Göbek Eritme Hareketleri

gobek-eritme

Kızlar toplanın, spor salonuna ihtiyacınız yok, hep birlikte göbek yağlarından evde kurtuluyoruz. Nasıl mı?

Günde sadece 1 dakika mekik çekerek ya da ayda 1 kere belki gideceğiniz spor salonlarına binlerce lira harcayarak bu işin olmayacağını kabul edin. Doğru göbek eritme hareketleri ve düzgün beslenme ile kontrollü bir şekilde evde hızlı göbek eritme mümkün. Ancak önce bu sefer programınıza sadık kalacağınızın ve kendinize inanacağınızın sözünü istiyoruz. Sözünüzü aldığımızı düşünerek göbek eritme 101’e başlıyoruz!

Rüyalar Alemi: 1 Haftada Göbek Eritme Egzersizleri

İlk olarak unutmanız gereken şey 1 haftada göbek eritme diye bir kavramın gerçek olmayacağıdır. Magazinler, popüler televizyon programları, ünlülerin diyetisyenleri… Size 1 haftada göbek eritme diyen herkesten kaçarak uzaklaşın. Çünkü göbek eritme ve yağ yakma; emek, zaman ve özen isteyen bir iştir. Bu işi kolay ve yapılabilir kılan supplementlerin başında ise hiç kuşkusuz CLA gelmektedir. Piyasada çok çeşitli markaların CLA’ları dolaşsa da, en iyi CLA hangisidir sorusunun cevabı olabilecek kaliteye sahip ürün sayısı gerçekten çok azdır.

 

Eğer 1 haftada böyle bir değişim yaşayabiliyor olsaydık hemen herkes her hafta çok farklı bir vücutla geziyor olurdu. Sizin ilk bir haftada vücudunuzda yaşayacağınız asıl değişim beslenme ile gelecektir. İlk günlerde ödem atacaksınızdır. Uzun vadeli istediğiniz yağ yakımı ise düzenli çalışma ile daha sonraları başlayacaktır. Ancak eğer evde göbek eritme egzersizlerine devam ederken beslenmenizi de takip etmeyi bırakmazsanız ortalama 1 ayın sonunda istediğiniz değişimleri görmeye başlayabilirsiniz.

Bu değişimleri hızlandırmak adına evde kolayca yapabileceğiniz smoothie tariflerini ise şu yazımızda sizinle paylaşmıştık.

Göbek Eriten Hareketler Neler?

Göbek eritmek için ne yapmalı sorusunun egzersiz kısmına geldik. Göbek eritme hareketleri evde de kolaylıkla yapılabilir. Göbek eritme aleti diye mucizevi arayışlara da girmeye gerek yok. Her gün ya da gün aşırı yarım saatlik egzersizler ile göbek yağlarını yakabilirsiniz. Egzersiz süresini, setlerini ya da çeşitlerini istediğiniz gibi ayarlayarak günlük antrenman sürenizi de kısaltıp uzatabilirsiniz. Ancak bizce evde yapacağınız egzersizlere haftada 4-5 gün yarım saat ayırmanız başlangıç için çok iyi olacaktır. Bu sayede hem kaslarınız egzersiz yapmaya alışır hem de hedeflerinize daha hızlı ulaşabilirsiniz.

Göbek Eritme Programı

1. Plank Top (3×15, 20 saniye ara ile)

evde-gobek-eritme-hareketleri

Ayaklarınız kalça genişliğinde olacak şekilde yüksek plank pozisyonunu alın.

Daha sonra tek elinizle çapraz omzunuza dokunup hareketi diğer elinizle tekrarlayın. Bu sırada kalçanız ve karnınız sıkı olmalı.

2. Plank Up (3×15, 20 saniye ara ile)

evde-gobek-eritme-hareketleri

Ayaklarınız kalça genişliğinde olacak şekilde yüksek plank pozisyonunu alın.

Görseldeki gibi tek kolunuzu dirseğinizden yere koyun ve daha sonra diğer kolunuzla aynı hareketi tekrar edin.

Kalçalarınız ve karnınız sıkı olmalı.

3. Warrior Balance (3×15, 20 saniye ara ile)

evde-gobek-eritme-hareketleri

Sol ayağınızın üstünde dururken sağ bacağınızı, sağ diziniz kalça hizasına gelecek şekilde kaldırın.

Üst vücudunuz ile karşıya uzanırken sağ bacağınızı da yer ile paralel olacak şekilde geriye uzatın. Kollarınız ile dengenizi sağlayın.

1 saniyelik duruşun ardından başlangıç noktasına geri dönün.

Hareketi diğer bacağınız ile tekrar edin.

4. Down Dog Abs (3×15, 20 saniye ara ile)

evde-gobek-eritme-hareketleri

Sağ bacağınız havada olacak şekilde downward dog duruşu ile başlayın.

Önce dizinizi göğsünüze gelecek şekilde kendinize çekin 1 saniye bekleyip ilk pozisyona dönün.

İkinci olarak dizinizi sağ dirseğinize gelecek şekilde çekin ve bekleyip geri dönün.

Üçüncü olarak dizinizi sol dirseğinize gelecek şekilde çekin ve bekleyip geri dönün.

Hareketi diğer bacağınız ile tekrar edin.

5. V Ups (3×15, 20 saniye ara ile)

evde-gobek-eritme-hareketleri

Sırt üstü bacaklarınız ve kollarınız açık olarak yatın.

Karnınızı sıkı tutarken, kollarınız ve bacaklarınızı v hareketi çizerek birbirine değecek şekilde kapayın.

Kol ve bacaklarınızı yere yavaşça geri indirin.

6. Mountain Climber (3×15, 20 saniye ara ile)

evde-gobek-eritme-hareketleri

Yüksek plank duruşu ile harekete başlayın.

Sağ bacağınızı göğsünüze çekerken sol bacağınız ayak parmaklarınızla yere sabit olsun.

Sanki yerde koşu yapıyormuşçasına harekete devam edin.

7. Scissor Switch (3×15, 20 saniye ara ile)

evde-gobek-eritme-hareketleri

Sırt üstü kollarınız yanda olacak şekilde uzanın.

Tek bacağınız hafifçe yerden yukarıda karşıya bakarken tek bacağınızı kendinize çekip yakalayın.

Hareketi yaparken karnınız mümkün olduğunca sıkı olmalı ve beliniz oynamamalı.

Göbek Eriten Diyet Var mı?

Üzgünüz ki bu soruya da cevabımız hayır olacak…

Eğer diyet derken bir yemek listesinden bahsediyorsanız biraz yanılıyorsunuz. Çünkü diyet, günlük yiyeceğiniz öğünlerin listesi olmaktan çok beslenme demektir. Yani siz beslenmenizi baştan sona ele alıp yenilemelisiniz. Kilo vermek ve göbek bölgesi yağlarından kurtulmak istiyorsanız antrenman yapmanız yeterli olmayacaktır. Esasen beslenmenin desteklediği hiçbir spor tam anlamı ile başarı getirmeyecek ve sağlığınızı da olumsuz etkileyecektir.

Bu sebeple göbek eriten diyet arayışını bir kenara bırakıp, yemeklerden aldığınız kalorilere dikkat etmeye ve kilo vermenize yardımcı olacak kalori açıkları oluşturmaya başlamalısınız. Bu, şu demektir: günlük almanız gereken kalori miktarından daha azını almak. Bu sayede vücudunuz enerji için yeni kalori alamadığından depoladığı yağları yakmaya yönelecektir.

Kalorilerinizi sağlıklı yağ ve proteinden bol, karbonhidrattan az planladığınız sürece kendi damak zevkinize uyan her yiyeceği tüketmekte özgürsünüz. Ancak ufak tüyolar vermek gerekirse; sınırsız sebze (özellikle yeşil yapraklı sebzeler mineral ve lif bakımından da destekleyicidirler), balık, et ve tavuk eti (özellikle balık tüketimi ile omega 3 alarak kendiniz için fazladan yarar sağlayabilirsiniz), bol zeytinyağı, hindistan cevizi yağı (tatlı seçimler yapmak istediğinizde) ve tereyağı, avokado, badem, ceviz, ve mevsim meyvesi (en sağlıklı tatlılar), tam tahıllı ekmekler ile de günlük karbonhidrat ihtiyacınızı karşılayabilir sağlıklı yağ deposu fıstık ezmesi ile ekmeğinizi tatlandırabilirsiniz. Bu yöntem vücudunuzun yağ yakımını destekleyecektir. Sizin göbek eritme diyetiniz bu olmalı!

Kafa Karıştıran Soru: Protein Tozu Zararlı mı?

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Evde Göbek Eritme Hareketleri | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: Evde Hızlı Bir Şekilde Bel İnceltme Hareketleri | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla