Muscle & FitnessTakviyeEnerjinizi Yükseltecek En İyi 5 Sağlık Takviyesi

Enerjinizi Yükseltecek En İyi 5 Sağlık Takviyesi

Enerji seviyenizde bir düşüş mü başladı? Zira evde kaldıkça insan tembelleşiyor. Hiçbir şey yapmadıkça bir şey yapmaya olan hevesi de sönebiliyor. Üzerine bir de mevsimsel bahar yorgunluğu eklenince, enerji seviyenizi yukarıda tutmak oldukça zorlaşıyor. Yorgunluk ve bitkinlik durumunuz, stres, anksiyete, bıkkınlık veya depresyonun bir yan etkisi de olabilir. Halsizlik neden olur sorusuna verilebilecek pekçok cevap mevcut anlayacağınız. Peki, çok geçmeden bu durumdan nasıl kurtulabiliriz, asıl cevaplanması gereken soru bu.

Bahar yorgunluğu ya da kronik yorgunluk halinden kurtulmak istiyorum diyorsanız, kahvenin sağladığından daha çok şeye ihtiyacınız var demektir. Daha fazlasını söylemek ise bizim işimiz. Bu nedenle, enerjinizi arttırıp, ev ortamında odaklanma kabiliyetinizi iyileştiren beşte beş hayat kurtarıcı bir enerji veren takviyeler reçetesi hazırladık. B12 vitamini hapıçinko hapı gibi bilindik enerji veren vitamin hapı seçenekleri es geçip kendi tarifimizle devam ediyoruz.

Kafein

Kafein merkezî sinir sistemini uyaran bir besin olup daha çok kahve ve enerji içeceği ve hatta bitter çikolata gibi yiyeceklerden temin edilir. Ancak hap olarak bulmak da mümkündür. Journal of Sports Medicine dergisinde çıkan bir çalışmada kafein takviyesinin incelenmiş ve dayanıklılık antrenmanlarında gösterilen performansın artması için 200 gram kafeinin (yaklaşık yarım litre kahvede bulunan miktar) yeterli olduğu bilgisi geçilmiştir.

Taurin

Daha çok kanatlı eti tüketenlerde yüksek oranlarda bulunan taurin, esansiyel olmayan ve en bol bulunan amino asit türüdür. Retinanın, beynin, dokuların ve organların sağlıklı işlemesini destekler. Amino Acids yayınında çıkan bir çalışmaya göre, taurindeki antioksidan unsurlar bağışıklık sisteminde kritik bir rol oynayabilirken iltihaplanma karşıtı etkisi de organ dokularını oksidatif stresten koruyabiliyor. Üstelik koroner kalp rahatsızlığı riski olanları da bu riske karşı koruyabiliyor.

CLA

Yağ yakımına destek olduğu için CLA yağ yakıcı olarak bilinir. Ancak bağışıklık sistemini güçlendirici özelliklere de sahiptir. En iyi CLA, daha çok kırmızı et ve süt ürünlerinde bulunur. Kolorektal kansere karşı koruma etkisi yaratabildiğinden kadınların tüketmesi özellikle tavsiye edilir. Breast Cancer Research and Treatment dergisinde çıkan bir çalışmada da CLA (Konjüge linoleik asit) alımının bazı kanser türlerindeki tümör oluşumunun azaltılmasıyla ilintili olduğu bilgisi geçilmiştir. CLA ayrıca obez bireylerde genel vücut yağının düşürülmesinde de etkili olabiliyor.

Glutamin

Glutamin, kaslarda üretilip depolanan diğer bir esansiyel olmayan amino asittir. İnsan vücudu günlük yeterli miktarda bu amino asitten üretebilirken, yoğun antrenmanlar gibi aşırı stres durumlarında vücut ürettiğinden fazlasını kullanabiliyor. Maryland Üniversitesi Tıp Merkezi, bu amino asidin aşırı miktardaki amonyağın (bir tür atık madde) vücuttan atılmasına ve bağırsak sağlığının iyileştirilmesine yardımcı olduğunu söylüyor.

Ginseng

Geleneksel Çin kültüründe yüzyıllardır kendine yer bulan ginseng’ın yorgunluğu azalttığı gibi dayanıklılığı, fiziksel ve zihinsel performansı arttığını gösteren bilimsel çalışmalar var.Bitkisel bir besin takviyesi olan ginseng, tıpkı kafein gibi uyku kaçırıcı etkiler gösterir. Tansiyon üzerinde de etki gösterebildiğinden kalp ritim bozukluğuna neden olabileceğini de akıldan çıkarmamak gerekir.

Magnezyum

Kalsiyum kadar popüler olmasa da magnezyum eksikliğinde kendinizi bitkin ve halsiz hissetmenize neden olacak kadar önemli bir mineraldir. Yorgunluğunuza destek olması amacıyla günlük magnezyum takviyesi almak mantıklı olacaktır. Günde 375 mg alınan magnezyum yorgunluk hissine destekte size yardımcı olabilir.

D Vitamini

Yorgunluk söz konusu olduğunda akla ilk gelenlerden biri C vitamini olsa da aslı ihtiyacınız olan D vitaminidir. Gönüllü karantina günlerinizde bu vitamini almaya ekstra özen göstermeniz gerekir. Dışarıya çok az çıktığımız bugünlerde hem bize enerji veren hem de ruh halimize pozitif yönde etkisi olabilecek D vitamini almanız zorlaşabilir. Siz evinizin güneş alan bölgelerinde çokca vakit geçirmeyi ihmal etmeyin. Ancak yine de yeterli D vitaminini alabilmek için takviyelere başvurmayı da bir düşünün deriz.

Yeşil Kahve Özütü

Yeşil kahve çekirdekleri, normal çekirdeklerin aksine kavrulmazlar. Bunun bir sonucu olarak, yeşil kahve çekirdeklerinde daha yüksek miktarda klorojenik asit bulunur. Kore’deki Myongji Üniversitesi araştırmacıları bu asidin, farelerde vücut yağı birikmesi de dâhil obezite karşıtı etkiler yarattığını söylüyorlar.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!