Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıEnerjinizin Azaldığını Düşünüyorsanız Size İyi Gelebilecek 5 Gıda Takviyesi

Enerjinizin Azaldığını Düşünüyorsanız Size İyi Gelebilecek 5 Gıda Takviyesi

Yalnız değilsiniz. Yoğunluktan mustarip profesyonel iş kadınları, işyeri sahipleri ve üniversite öğrencileri de arada sırada kendilerini sizin gibi miskin hissediyorlar. Yorgunluk durumunuz, stres, anksiyete, bıkkınlık veya depresyonun bir yan etkisi de olabilir. Peki, çok geçmeden bu durumdan nasıl kurtulabiliriz? Enerji yükseltmek için kahvenin sağladığından daha çok şeye ihtiyacım var diyorsanız, enerjinizi arttırıp odaklanma kabiliyetinizi iyileştiren ve yaşama sevinci sağlayan beşte beş hayat kurtarıcı bir reçete hazırladık.

1. Kafein

Kafein merkezî sinir sistemini uyaran bir besin olup daha çok kahve, enerji içecekleri ve hatta bitter çikolata gibi yiyeceklerden temin edilir. Ancak kafein hapı olarak da bulunmaktadır. Journal of Sports Medicine dergisinde çıkan bir çalışmada saf kafein takviyesi incelenmiş ve dayanıklılık antrenmanlarında gösterilen performansın artması için 200 gram kafeinin (yaklaşık yarım litre kahvede bulunan miktar) yeterli olduğu bilgisi geçilmiştir.

Özellikle antrenmanlar öncesi enerji için kullanılan ve uygun fiyatlı kafein takviyesi satın almak için tıklayınız.

2. Taurin

Daha çok kanatlı eti tüketenlerde yüksek oranlarda bulunan taurin, esansiyel olmayan ve en bol bulunan amino asit türüdür. Retinanın, beynin, dokuların ve organların sağlıklı işlemesini destekler. Amino Acids yayınında çıkan bir çalışmaya göre, taurindeki antioksidan unsurlar bağışıklık sisteminde kritik bir rol oynayabilirken iltihaplanma karşıtı etkisi de organ dokularını oksidatif stresten koruyabiliyor. Üstelik taurin maddesi koroner kalp rahatsızlığı riski olanları da bu riske karşı koruyabiliyor.

Yoğun egzersiz yapan sporcuları destekleyen ve enerji sağlayan taurin takviyesi satın almak için tıklayınız.

3. CLA

Konjuge linoleik asit (CLA), daha çok kırmızı et ve süt ürünlerinde bulunur. CLA yağ yakıcı özelliğinin yanı sıra kolorektal kansere karşı koruma etkisi yaratabildiğinden kadınların tüketmesi özellikle tavsiye edilir. Breast Cancer Research and Treatment dergisinde çıkan bir çalışmada da CLA alımının bazı kanser türlerindeki tümör oluşumunun azaltılmasıyla ilintili olduğu bilgisi geçilmiştir. CLA ayrıca obez bireylerde genel vücut yağının düşürülmesinde de etkili olabiliyor.

Normal kan kolesterol düzeyinin korunmasına katkıda bulunan ve yağ yakımına yardımcı olan CLA takviyesi satın almak için tıklayınız.

4. Glutamin

Glutamin, kaslarda üretilip depolanan diğer bir esansiyel olmayan amino asittir. İnsan vücudu günlük yeterli miktarda bu amino asitten üretebilirken, yoğun antrenmanlar gibi aşırı stres durumlarında vücut ürettiğinden fazlasını kullanabiliyor. Bu yüzden glutamin tozu spor yapanlar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Maryland Üniversitesi Tıp Merkezi, bu amino asidin aşırı miktardaki amonyağın (bir tür atık madde) vücuttan atılmasına ve bağırsak sağlığının iyileştirilmesine yardımcı olduğunu söylüyor.

Kasların onarılmasına ve toparlanmasına yardımcı olan glutamin takviyesi satın almak için tıklayınız.

5. Yeşil Kahve Özütü

Yeşil kahve çekirdekleri, normal çekirdeklerin aksine kavrulmazlar. Bunun bir sonucu olarak, yeşil kahve çekirdeği daha yüksek miktarda klorojenik asit içerir. Kore’deki Myongji Üniversitesi araştırmacıları bu asidin, farelerde vücut yağı birikmesi de dâhil obezite karşıtı etkiler yarattığını söylüyorlar. Dolayısıyla yeşil kahve ile zayıflama oldukça popüler bir yöntemdir.

Obeziteye karşı etkili olan ve yağ yakımı sağlayarak enerji veren yeşil kahve takviyesi satın almak için tıklayınız.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!