Enerjinizin Azaldığını Düşünüyorsanız Size İyi Gelebilecek 5 Gıda Takviyesi

Yalnız değilsiniz. Yoğunluktan mustarip profesyonel iş kadınları, işyeri sahipleri ve üniversite öğrencileri de arada sırada kendilerini sizin gibi miskin hissediyorlar. Yorgunluk durumunuz, stres, anksiyete, bıkkınlık veya depresyonun bir yan etkisi de olabilir. Peki, çok geçmeden bu durumdan nasıl kurtulabiliriz? Kahvenin sağladığından daha çok şeye ihtiyacım var diyorsanız, enerjinizi arttırıp odaklanma kabiliyetinizi iyileştiren beşte beş hayat kurtarıcı bir reçete hazırladık.

1. Kafein

Kafein merkezî sinir sistemini uyaran bir besin olup daha çok kahve, enerji içecekleri ve hatta bitter çikolata gibi yiyeceklerden temin edilir. Ancak hap olarak bulmak da mümkündür. Journal of Sports Medicine dergisinde çıkan bir çalışmada kafein takviyesi incelenmiş ve dayanıklılık antrenmanlarında gösterilen performansın artması için 200 gram kafeinin (yaklaşık yarım litre kahvede bulunan miktar) yeterli olduğu bilgisi geçilmiştir.

2. Taurin

Daha çok kanatlı eti tüketenlerde yüksek oranlarda bulunan taurin, esansiyel olmayan ve en bol bulunan amino asit türüdür. Retinanın, beynin, dokuların ve organların sağlıklı işlemesini destekler. Amino Acids yayınında çıkan bir çalışmaya göre, taurindeki antioksidan unsurlar bağışıklık sisteminde kritik bir rol oynayabilirken iltihaplanma karşıtı etkisi de organ dokularını oksidatif stresten koruyabiliyor. Üstelik koroner kalp rahatsızlığı riski olanları da bu riske karşı koruyabiliyor.

Satın almak için tıklayınız.

3. CLA

Konjüge linoleik asit (CLA), daha çok kırmızı et ve süt ürünlerinde bulunur. Kolorektal kansere karşı koruma etkisi yaratabildiğinden kadınların tüketmesi özellikle tavsiye edilir. Breast Cancer Research and Treatment dergisinde çıkan bir çalışmada da CLA alımının bazı kanser türlerindeki tümör oluşumunun azaltılmasıyla ilintili olduğu bilgisi geçilmiştir. CLA ayrıca obez bireylerde genel vücut yağının düşürülmesinde de etkili olabiliyor.

Satın almak için tıklayınız.

4. Glutamin

Glutamin, kaslarda üretilip depolanan diğer bir esansiyel olmayan amino asittir. İnsan vücudu günlük yeterli miktarda bu amino asitten üretebilirken, yoğun antrenmanlar gibi aşırı stres durumlarında vücut ürettiğinden fazlasını kullanabiliyor. Maryland Üniversitesi Tıp Merkezi, bu amino asidin aşırı miktardaki amonyağın (bir tür atık madde) vücuttan atılmasına ve bağırsak sağlığının iyileştirilmesine yardımcı olduğunu söylüyor.

Satın almak için tıklayınız.

5. Yeşil Kahve Özütü

Yeşil kahve çekirdekleri, normal çekirdeklerin aksine kavrulmazlar. Bunun bir sonucu olarak, yeşil kahve çekirdeklerinde daha yüksek miktarda klorojenik asit bulunur. Kore’deki Myongji Üniversitesi araştırmacıları bu asidin, farelerde vücut yağı birikmesi de dâhil obezite karşıtı etkiler yarattığını söylüyorlar.

Satın almak için tıklayınız.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla