Gözü Kapalı Alabileceğiniz Piyasadaki En İyi 5 Protein Tozu

en-iyi-protein-tozu

Protein Tozu Nedir?

Protein tozu, hali hazırda en çok tercih edilen supplementtir. Çünkü vücut için gerekli günlük protein ihtiyacı, yalnızca besinlerden karşılanacak kadar az değildir; hele ki sporla ilgileniyorsanız emin olun hiç değildir. Kas gelişiminde en önemli rolü oynayan proteinleri vücuda yeterli miktarlarda alabilmek için, protein tozu gibi takviyelere ihtiyaç duyulabilir.

Neden Protein Tozu Kullanmalıyız?

Günlük protein ihtiyacını karşılamaya yardımcı olarak kaslardaki protein sentezi hızını arttırmasının yanı sıra protein tozu, hızlı emilime sahip olması sebebiyle de tercih edilmektedir. Özellikle antrenman sonrası protein ihtiyacını karşılarken, hızlı emilime sahip protein kaynaklarına yönelmek etkili olabilir. Protein tozları da hızlı emilime sahip protein kaynakları arasında nadir bulunan alternatiflerden biridir (Kaynak 1).

Protein tozlarının içerisinde bulunan amino asitler, hızlıca kaslara ulaşıp kaslardaki protein sentezini arttırarak toparlanma ve büyüme sağlarlar. Bu nedenle kas gelişimi amaçlayan kişiler sık sık protein tozu tüketirler ve bu sayede kaslardaki protein ihtiyacı karşılanmış olur.

Tüketimi kolay, hızlı ve pratik olan protein tozları öğün hazırlamaya saatler harcamak istemediğiniz zamanlara iyi bir alternatiftir. Antrenmandan daha fazla süreyi yemek yemeye harcamak istemeyen pek çok sporcu, protein ihtiyacının bir kısmını daha pratik olduğu için protein tozlarından karşılıyor.

Protein tozunun kas yapıp şişirdiği algısı da doğru bir algı değil. Şişmeyi veya zayıflamayı belirleyen kalorilerdir, protein tozları kilo alıp şişmekten ziyade diyet yaparken çok daha fazla avantaj sağlar. Düşük kalorili diyetler bilindiği gibi protein kaynaklı beslenmeye önem verirken, protein tozlarının kalorili makro besinlere çok fazla yer vermemesi gibi sebeplerden ötürü protein tozu tam bir diyet dostudur.

Shake olarak veya yiyeceklere ekleyerek, protein tozu ile protein oranı yüksek ara öğünler de oluşturabilirsiniz. Yiyeceklerin protein oranı düşükse, lezzeti bozmadan diyete uygun tarifler hazırlayabilirsiniz.

Son olarak vurgulamak gerekir ki, öğünlerden alacağınız protein ile protein tozundan alacağınız proteinin arasında hiçbir fark bulunmaz. 1 gram protein, 1 gram proteindir. Hangi besin veya hangi supplement yoluyla aldığınız, vücudun sindirim aşamasında ayırt etmediği bir durumdur.

Yani protein ihtiyacınızı karşılamaya yardımcı olan protein tozlarını; kas kütlesi artışına katkı sağlamaya yardımcı besinlere beslenmenizde yer vermek istiyorsanız, hızlı ve pratik şekilde protein tüketebilmek istiyorsanız, lezzetli ve diyete ara öğün alternatifi arayışındaysanız gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz. Buradaki en kritik konu ise en iyi protein tozu markası hangisidir sorusunun en doğru cevabını bulabilmektir aslında. “En pahalı protein tozu en iyisi midir?” sorusu daima akıllara takılsa da, tahmin edeceğiniz üzere piyasadaki en iyi protein tozu sorusuna cevap değildir.

Supplementler.com uzmanları, en kaliteli protein tozu seçimini kolaylıkla yapabilmeniz adına bu listeyi sizler için hazırladı:

 1. Weider Premium Whey

Dünyanın en çok sevilen protein tozlarından olan Weider Premium Whey, benzersiz lezzetteki aroma seçenekleri ve kaliteli ham maddesi ile ön plana çıkıyor.

Ayrıca Weider, kolaylıkla çözünebilen bir protein tozu olması sebebiyle de sık sık tercih ediliyor. BCAA ve izole protein oranının fazla olması ise diğer sevilen özellikleri.

Tek servisinde 23 gram protein bulunan Weider Whey Protein, toplamda 77 servis bulunduruyor.

Weider Premium Whey’i  satın almak için tıklayın!

 2. Scitec Whey Professional

Scitec, son yılların hızla yükselen markalarından biri. Arnold Classic 2017 şampiyonu Cedric McMillan’ın sponsoru olan Scitec, kaliteli ham madde ve zengin içerik özellikleriyle dikkatleri üzerine çekmiş durumda.

İçerdiği sindirim enzimleri sindirimi kolaylaştırırken, ek olarak içerdiği amino asit karışımı da oldukça zengin.

Scitec Whey Professional, tek serviste 22 gram protein ve toplamda 78 servis bulunduruyor. BCAA oranı ise %23.

Scitec Whey Professional ürününü satın almak için tıklayın!

 3. Optimum Gold Standard Whey

Dünyanın en çok satan protein tozu olan Optimum Gold Standard Whey, her özelliği bir kutuda arayanların tercihi.  Her damak tadına uygun, 9 adet aroma seçeneği bulunuyor.

Aranan bütün özelliklere sahip.

Tat konusunda başarılı, ham maddesi kaliteli, içeriği zengin, protein oranı yüksek ve oldukça güvenilir. Suda rahat karışması, en sevilen özelliklerinden biri.

Tek servisinde 24 gram protein bulunuyor ve BCAA oranı %22. Toplamda 74 servis bulunduruyor.

Optimum Gold Standard Whey’i satın almak için tıklayın!

 4. Isopure Zero Carb

Isopure Zero Carb, az kalorili ve içimi hafif protein tozu severlerin favorisi. İzole whey proteini olarak yok denecek kadar az şeker ve yağ içeriyor. Protein oranı çok yüksek, bu nedenle tam bir diyet dostu.

Isopure kaliteli ham maddesinin yanı sıra, güçlü amino asit profili ile dikkat çekiyor.

66 servislik kutusunda, her bir serviste 25 gram protein bulunuyor. Yağsız kas kütlesi ve diyette düşük kalorili protein desteği isteyenler için eşsiz bir ürün.

Isopure Zero Carb ürününü satın almak için tıklayın!

 5. Hardline Whey 3Matrix

Türkiye’nin en çok tercih edilen protein tozlarından olan Hardline Whey 3Matrix, Türk firma olan Hardline’ın en çok satan protein tozu.

Hem izole, hem hidrolize, hem de konsantre whey protein içermesi sebebiyle “3Matrix” ismini alan bu formül oldukça zengin. Zengin içeriği, bulk dönemine daha çok hitap ediyor.

Kreatin, glutamin ve BCAA bakımından da güçlü bir içeriğe sahip olan 3Matrix ihtiyacınız olan her şeyin tek formülde toplanmış hali denebilir.

52 servislik bu ürün, her servisinde 37 gram protein, 3 gram kreatin, 5.4 gram glutamin ve 8.4 gram BCAA bulunduruyor.

Hardline Whey 3Matrix’i satın almak için tıklayın!

Protein tozu ve kullanımı ile ilgili konuda ünlü Dr. Mehmet Öz’ün söylediklerini şuradan izleyebilirsiniz:

Diğer yağ yakıcıları incelemek için tıklayınız!

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

33 Yorum

  1. Geri bildirim: Başlangıç Seviyesi 4 Haftalık Ayrıntılı Antrenman Programı | Muscle & Fitness Türkiye

  2. Geri bildirim: Parça Parça Göğüs Antrenmanı : Üst Göğüs | Muscle & Fitness Türkiye

  3. Geri bildirim: Yağsız Kas Kütlesi Kazanmak İçin 15 Yöntem | Muscle & Fitness Türkiye

  4. Geri bildirim: Kreatin Kuralları – 1 | Muscle & Fitness Türkiye

  5. Geri bildirim: Parça Parça Göğüs Antrenmanı : İç Göğüs | Muscle & Fitness Türkiye

  6. Geri bildirim: 360 Saniyede Üst Vücudunu Komple Çalıştırıp Ter İçinde Kalmak İsteyenlere Özel Antrenman Programı | Muscle & Fitness Türkiye

  7. Geri bildirim: Belki Sizin de Yaptığınız En Sık Tekrarlanan 5 Kahvaltı Hatası | Muscle & Fitness Türkiye

  8. Geri bildirim: Yoğun Egzersiz Sonrası Kas Onarımınıza Yeterince Dikkat Ediyor musunuz? | Muscle & Fitness Türkiye

  9. Mustafa Önder 4 ay önce

    Protein tozu ile ilgili güzel bilgiler vermişsiniz, kaynak olarak kullanılabilecek derinlikte bir yazı aslında. Teşekkürler

    Beğen Beğenmekten vazgeç
  10. Geri bildirim: Squat'ın Pabucunu Dama Atmaya Hazırlanan Egzersiz: Hip Thrust | Muscle & Fitness Türkiye

  11. Altuğ 4 ay önce

    Faydalı bilgiler, teşekkürler.

    Beğen Beğenmekten vazgeç
  12. Geri bildirim: DAHA ÇOK YAĞ YAKMAK İÇİN 25 YÖNTEM | Muscle & Fitness Türkiye

  13. dogan 4 ay önce

    scitec ne ya yapmayın kardeşim para kazanacaz diye komik duruma düşmeyin..

    Beğen Beğenmekten vazgeç
  14. Geri bildirim: Yedikçe Yiyesiniz Gelecek Proteini Bol Enfes Cheesecake Tarifi! | Muscle & Fitness Türkiye

  15. Geri bildirim: Güne Zinde Başlamanızı Sağlayacak Evde Yapabileceğiniz 10 Egzersiz | Muscle & Fitness Türkiye

  16. Geri bildirim: Piyasadaki En Etkili BCAA Takviyeleri Hangileridir? | Muscle & Fitness Türkiye

  17. Geri bildirim: En İyi 5 Whey Protein Tozu Hangisi? [Güncel] | Bodyforum Blog

  18. Geri bildirim: EPOC İle Antrenman Sonrasında da Yağ Yakımını Devam Ettirin | Muscle & Fitness Türkiye

  19. Geri bildirim: Kutuya Sıçrama Egzersizleri İçin Mükemmel Bir Rehber! | Muscle & Fitness Türkiye

  20. Geri bildirim: Kalça Kasının Hakkını Verin, Hip Thrust Hareketini Muhakkak Deneyin! | Muscle & Fitness Türkiye

  21. Geri bildirim: 8 Muhteşem Hareket ile Kalçalarınızı Yaza Hazırlayın | Muscle & Fitness Türkiye

  22. Geri bildirim: Dumbbell Row İle Daha Büyük Sırt Kasları Geliştir | Muscle & Fitness Türkiye

  23. Geri bildirim: Etkileyici Göğüs Kasları İçin Mutlaka Uygulamanız Gereken 6 Temel Hareket | Muscle & Fitness Türkiye

  24. Geri bildirim: Karın Kası Çalışırken Sık Yapılan 5 Hata | Muscle & Fitness Türkiye

  25. Geri bildirim: Spor Mahkemesi : Arnold Press mi? Dumbbell Shoulder Press mi? | Muscle & Fitness Türkiye

  26. Geri bildirim: Daha Hızlı Kas Gelişimi İçin 12 İpucu | Muscle & Fitness Türkiye

  27. Geri bildirim: Foam Roller Nedir? Ne İşe Yarar? | Muscle & Fitness Türkiye

  28. Geri bildirim: Parçalı Kas Görünümüne Engel 3 Antrenman Hatası | Muscle & Fitness Türkiye

  29. Geri bildirim: Büyük Trapez Kasları İnşa Etmeniz İçin 4 Hareket | Muscle & Fitness Türkiye

  30. Geri bildirim: Yağlanmadan Beslenmek İsteyenlere: Ramazan Diyeti Nasıl Yapılır? | Muscle & Fitness Türkiye

  31. Geri bildirim: Ramazan Ayında (Oruçluyken) Spor Yapılır mı? | Muscle & Fitness Türkiye

  32. Geri bildirim: Dünyanın En Güçlü Adamı Eddie Hall'un Size 3 Tüyosu Var! | Muscle & Fitness Türkiye

  33. Geri bildirim: Ramazan Ayında Supplement Kullanımı | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla