En İyi 8 Kilo Alma Yöntemi

Yazar: Yaren Özdemir

“Kilo almam gerekiyor!” diyenlerdenseniz bu yazımız tam da sizin için! “Kilo almalıyım!” dediğinizde gelen “gece makarna ye” öğütlerinden sıkıldıysanız, doğru yerdesiniz.

Kilonuz olmanız gerekenden düşük ise kilo almanız için etrafınızdan “cips ye”, “çikolata ye”, “gece yemek ye” gibi önerileri bolca duyabilirsiniz. Bu tavsiyelere kulağınızı tıkayın! Nasıl kilo verirken önce sağlıklı beslenme diyorsak, kilo alırken de durum pek farklı değil.

İki küçük soruyla durumu hemen özetleyeyim. İdeal kiloda, fakat yağlı bir görünüm mü istersiniz; yoksa ideal kiloda fit bir görünüm mü? İşin sırrı sorunun cevabında saklı.

Ne yerseniz o olursunuz. Amacınız ister kilo vermek ister kilo almak olsun hazırlayacağınız diyet listesi oldukça önemli. Kiloyu alırken; bol tereyağı, bol cips, bol tatlı eşliğinde bir beslenme planı uygularsanız ideal kilonuzda iken veya ideal kilonuza bile gelemeden, ne yazık ki yağlı ve sıkı olmayan bir vücutla baş başa kalabilir, muhtemel kolesterol ve şeker rahatsızlıklarıyla karşılaşabilirsiniz. Dolayısıyla, kilo aldırıcılar listenizi özenle hazırlamanız gerekir.

Sağlıklı şekilde kilo aldıran besinler listesine göz atmak için tıklayabilirsiniz.

Sağlıklı Kilo Alma

Kilo alma yolunda yapacağınız şeyler, yiyeceğiniz yemekler kilo vermek isteyen kişilerden farklı olacak sanmayın. Sağlıklı kilo almanın temel kuralı sağlıklı yiyecekler yemektir. Tek fark, kilo vermek isteyen kişilere sürekli tüketilmesi önerilmeyen, sınır konulan birkaç sağlıklı yiyeceği listenize eklemek olacaktır o kadar!

Kilo Almak İstiyorum!

Kilo almak için ilk kuralınız aldığınız kaloriyi, yaktığınız kaloriden fazla tutmaktır. Aslına bakarsanız, kilo almanın tek denklemi de budur. Bunu bilen herkesten farkınız ise bu işi sağlıklı şekilde yapmanız olmalıdır.

Nasıl Kilo Alınır?

Kilo almak için gayret ediyorsanız ve gerçekten bu yolda kararlıysanız aşağıda açıkladığım yöntemleri uygulayarak kolayca sonuç alabilirsiniz.

1. Öğün Sayınızı Artırın

Günde üç yiyorsanız beş öğüne çıkartın. Korkmayın, hepsinde porsiyonlarca yemenize gerek yok. Gün içinde, el altında; yüksek kalorili sağlıklı kuruyemişler bulundurun. Çalışma masanızın üzerinde kuruyemiş kasesi dursun mesela! Nasıl fikir?

2. Sebze mi Meyve mi Tercihini Meyveden Yana Kullanın

Vitamin içeriği yüksek olan meyveler sağlıklı bir şekilde kilo almanızı kolaylaştıracak. Muz, kavun, incir gibi meyveler porsiyonlarında diğer meyvelere oranla daha yüksek kalori bulundurur. Tabi ki sebzeler de olmazsa olmaz. Lifli yapısı sayesinde büyük porsiyonlarda dahi düşük kalori veren sebzeler sizi uzun süre tok tutmaya yardımcı olur. İştahınız kapanmış gibi hissedebilirsiniz.

3. Gün İçerisinde Kalorisi Yüksek İçecekler Tercih Edin

Çalışırken, dizi seyrederken, uyandığınızda, spordan önce, sonra içecek tercihinizi smoothie’lerden yana kullanmak, gün içerisinde aldığınız kalorinin kolayca yükselmesine yardımcı olur. Sade bir filtre kahve yerine; muz, süt, bal, kahve ve fındığın robottan geçirilmesiyle oluşan kahve bazlı bir içeceğe kim hayır der ki?

4. Egzersizden Kaçmayın

En sevdiğiniz spora yönlenin, sabah yürüyüşlerine çıkın. Spordan korkmayın. Spor kilo vermek için değil sağlıklı olmak için yapılır. Aynı zamanda iştah açar ve acıktırır. Kolayca kas kütlenizin artmasına yardımcı olur ve tamamı yağ olan, yağdan oluşan bir kütle yerine kas ile kilo almış sıkı bir vücut elde edersiniz. Bu nedenle, kendinize bir egzersiz programı hazırlamayı da ihmal etmeyin.

Full body egzersiz programı için tıklayabilirsiniz.

5. Proteini Es Geçmeyin

Kas kütlenizin artmasına yardımcı olan ilk besin tabii ki proteindir. Kilonuza ve günlük aktivitenize göre ideal protein alımınızı belirleyip o değer altına düşmemeye özen gösterin. Kas kaybı yaşamak istemeyiz.

6. Kuruyemişleri Beslenme Planınıza Eklemeyi Deneyin

Kuruyemişler birbirinden sağlıklı yağlar içeren süper bir besin kaynağı. Yüksek kalorileri ile kilo alma yöntemlerinde gözdeler. Doğal fıstık ezmesi, doğal bal, doğal pekmezi sınırsız olmamak kaydıyla beslenmenize ekleyin (2).

Kilo almak istiyorum diye sınırsız tatlı yiyebileceğinizi düşünüyorsanız bu beni üzer. Haftada bir veya iki kez çok zorlamamak kaydıyla yanında süt ürünü bir içecekle tatlı tüketebilirsiniz. Ama fazlası pek sağlıklı sayılmaz.

7. Beyaz Un Değil Tam Buğday Unu

Konu ne olursa olsun her zaman tercihimiz tam tahıldan yana. Kalori açısından pek fark yarattığı söylenemez ama içeriği ve besinsel zenginliği aşikar.

8. Kuru Meyve Tüketmeye Özen Gösterin

Kuru meyveler; antioksidanlar ve mikro besinler içeren yüksek kalorili atıştırmalıklardır. Birçok insan meyvelerin kuruduğunda besinlerinin çoğunu kaybettiğini düşünse de durum böyle değildir. Kuru yemişler çok fazla lif içerir, vitamin ve minerallerinin çoğu bozulmadan kalır (1).

Kilo Almanıza Yardımcı Destek Olan Takviyeler İçin Tıklayın…

yaren-ozdemir

2 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!