Muscle & FitnessGenelDoğru Bilinen Yanlışlar

Doğru Bilinen Yanlışlar

Kilo vermek, fit olmak, esnek olmak, sıkılaşmak, aynaya baktığında kendini çok güzel görmek herkesin hayallerini süslüyor. Bu hayale ulaşmak için her gün yüzlerce insan fitness salonlarına üyelik yaptırıyor.

Ancak bir süre sonra, “Üyeliğim var ama bu ay sadece iki kere gittim” gibi cümlelerle hayallerden yavaş yavaş uzaklaşılmaya başlanıyor. Oysa ki sıkı, fit ve esnek bir bedene sahip olmak için herkesin başvurduğu ilk spor fitness. Fitness üyeliği olan herkes, spor salonuna gidip kendi doğru bildiklerini uygulama konusunda da genelde çok iddalı oluyor. Fakat uzmanı kontrolünde yapılmadığı takdirde fitness, sakatlanma riski çok yüksek olan bir spor. Ben de yanlışlarınızı düzeltip, uyguladığınız fitness programından daha çok verim almanız için bazı inanışları hemen revize etmek ve farkındalığınızı arttırmak istiyorum.

Saatler Süren Fitness Antrenmanları Çok Verimlidir

Antrenman temposunun yoğun olduğu, saatler süren fitness çalışmasının çok fark yaratacağı düşünülür. Aslında antrenmanın kaç saat sürdüğünün değil de doğru programın, doğru açılarda, doğru tekrar sayısında kişiye özel olarak hazırlanması ve uygulanması en önemli noktalardır. Bu parametreler birleştiğinde fitness antrenmanının uzun ya da kısa olmasının önemi yoktur. Fitness uzun soluklu bir antrenman programıdır ve sürdürebilir olması gerekir.

Fitness Kas Yapmak İçin Yapılmalıdır!

Dünyanın en ünlü bilim insanlarından biri olan Darwin tarafından “Bir organizmanın çevre koşullarına uyumu” olarak tanımlanan “fitness” kelimesi, aslında durumun pek de böyle olmadığını kanıtlar nitelikte. Fitness sadece kas yapmak için yapılmamalıdır. Önemli olan kişinin beden farkındalığı kazanarak, mevcut kilosunu kas-yağ dengesi içerisinde tutması, kendi bedenindeki uyumu yakalamasıdır. Kas yapmak, zayıflamak, fit olmak gibi kalıplaşmış algıların ötesinde, sağlıklı bir birey olmak ve sağlıklı bir yaşam sürmek için fitness yapılmalıdır.

Kaslarım Çok ağrıyor, Demek ki Çok İyi Çalıştım

Fitness antrenmanlarında en büyük yanlışlardan biri kasları zorlamanın verimli bir egzersiz olduğu algısıdır. Aslında gerçek pek de o şekilde olmuyor. Kasları bilinçsiz ve plansız şekilde zorlamak, kas liflerinizde mikro travmaya neden olabilir. Bu sebeple, uzman kontrolünde antrenmanın şiddetini ve tekrar sayısını belirlemeniz en doğru ve sürdürebilir antrenman olacaktır.

Egzersiz Türleri Kadın – Erkek Olarak Ayrım Göstermektedir

Birçok kadın fitness salonuna gitmekten çekinir. Fitness antrenmanlarında çalışılan kas gruplarının hemen iri, kaba ve çirkin bir görüntü yaratacağını düşünürler. Bu oldukça yanlış bir algıdır ve bu inanış dünyanın her yerine de ne yazık ki hakim olmuş durumdadır. Bu korkunun aksine, kas çalışmaları, kadınları hem daha fit hem daha seksi gösterir; tıpkı erkeklerde olduğu gibi… O yüzden fitness kadın – erkek ayrımı gözetmeksizin rahatlıkla uygulanabilir.

Esnetme Egzersizleri Kas Ağrılarını Azaltır

Esnetme egzersizlerinin kas ağrılarını azalttığı inanışı çok da doğru değildir. Antrenmanın başında uygulanan açma germe hareketleri kaslarınızın ısınmasına yardım eder. Antrenman sonunda gerçekleştirilen esnetme hareketleri ise kaslarınızı hem rahatlatır hem de bedeninizi bir sonraki antrenman için daha kaliteli bir kıvama getirir. Ancak direk olarak kas ağrısını geçiren bir etkiye sahiptir diyemeyiz.

Fitness Yapınca İçin Her Şeyi Yiyebilirsin, Nasıl Beslendiğinin Önemi Yoktur

“Antrenmanda çok ağırlık kaldırdım, çok uzun süre fitness salonunda kaldım. Bugün istediğim her şeyi yiyebilirim.” İşte fitness programı uygulama sürecinde yapılan en büyük hataları başlatan süreç! Spor ile birlikte sağlıklı beslenme de başlı başına mesai ister ve birçok profesyonel sporcu da ne yazık ki beslenme ile ilgili sorunlar yaşayabilmektedir. Ancak sağlıklı ve düzenli bir beslenme rutini olmaksızın istenilen hedeflere ulaşmak mümkün değildir. Dolayısıyla, spor yapınca her şeyi yiyebilme hakkını kendinizde bulmanız bir hata olacaktır. Sağlıklı bir birey olarak hayatı yaşamak ve yaşlılığa hazırlanmak ise zaten sadece sporla değil ona eşlik edecek olan sağlıklı beslenme ile mümkün olabilir.

Fitness Yapıyorum Yağlarım Kasa Dönüşecek

Kas ve yağ dokuları birbirinden bağımsızdır. Fitness yaparak vücudunuzda barındırdığınız yağları kasa dönüştüremezsiniz. Ayrıca sporu bıraktıktan sonra da kaslarınız yağ dönüşmez. Yağ, vücudun harcayamayacağı miktarda enerji (yani besinlerden alınan kalori miktarı) alması durumunda ortaya çıkan ve daha sonra kullanılmak üzere depolanan bir maddedir. Kas ise her insanın vücudunda bulunan bir dokudur.

Arkadaşımla Aynı Fitness Programını Uygulayabilirim

Arkadaşınız uyguladığı fitness programı ile orta vadede hedeflerine ulaşmış olabilir, ama sizin aynı sonucu almanız mucize olur. Herkesin yaşı, boyu, kilosu, genetiği, spor geçmişi, alışkanlıkları, günlük hayat rutini farklılık göstermektedir. Bu sebeple, egzersiz programları tamamen kişiye özel bir şekilde uzmanlar tarafından hazırlanmalı ve uygulanmalıdır. Aksi takdirde hem sakatlanabilir hem de zaman ve motivasyon kaybı yaşayabilirsiniz

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!