Dirençli Kiloların Nedenleri

Tatiller, bayramlar, deniz, açık büfe derken bir anda kilo kontrolünü kaybettiğimiz günler bitti. Bu sefer kararlıyız. Pazartesi başlayıp salı biten diyetler, haftada dört gün yapacağım deyip iki güne düşen egzersizler olmayacak Hazırlığınızı yaptınız ve motivasyonunuz yüksek. Bir hafta geçti, ikinci hafta da bitti. Son haftadasınız ve diyetinizi hala bozmadınız. Yağ kullanımını yok denecek kadar azalttınız, karbonhidrat alımı yapmıyorsunuz ve haftada beş gün egzersiz yapıyorsunuz ama hala dirençli kilolarınızdan kurtulamadınız. Bunun nedeni sizce ne olabilir? Açıkça cevap vereyim mi? Dirençli kilolardan kurtulmak maalesef ki biraz zor. Zor, ama imkansız değil. Şimdi bu zorlanmaların nedenleri ne olabilir, gelin birlikte bakalım.

Metabolizmanın Yavaşlaması

Metabolizma, vücudun alınan kaloriyi enerjiye dönüştürmesidir. Bu durumun işleyişi kişiden kişiye değişiklik gösterir. Yaşa bağlı olarak metabolizmanın yavaşlaması en büyük sorunlardan biridir. Yaş ilerledikçe eğer daha da hareketsizleşirseniz kas dokusu azalıp, yağ dokusu artar ve metabolik hız da yavaşlar. Erkeklerin metabolizması kadınlardan daha hızlıdır. Özellikle kadında 30, erkekte 40 yaş sonrası metabolizmada yavaşlama etkisini gösterir. Yaş ile beraber kas kaybına paralel olarak vücut su kaybeder, sarkmalar başlar. Fakat endişelenmeyin. Önlem almak için geç değil, hangi yaşta olursa olsun vücudunuz size yardım edecektir. Yine de hızlı sonuç almak yerine sabırlı olmanız gerektiğini her zaman hatırlamanız gerekir.

Yeterli Kasınız Olmaması

Ne kadar kasınız varsa o kadar çok yağ yakarsınız. Erkeklerin kadınlara oranla neden daha fazla kalori yaktığını kas kütlelerinin fazla olmasından anlayabilirsiniz. Öncelikle yağ, kas ve su oranınıza bakılmalı. Hedeflediğiniz kilo mevcut kas ve kemik yapınıza göre gerçekçi olmayabilir. İstediğiniz kiloya inmek için öncelikle kas yapınızı güçlendirmeniz gerekebilir. Bunun için kardiyoyla beraber ağırlık egzersizi de yapmayı ihmal etmeyin. Fazla kalori yakmak için vücut geliştiren kişiler kadar kaslı olmanıza gerek yok. Ancak düzenli kas egzersizleri daha fazla yağ yakmanıza yardımcı olacaktır.

Göbek, Bel ve Kalça Nasıl Erir? Hangi Hareketleri Yapmalıyım?

Hiçbir egzersiz kaslarınızın üzerindeki yağı eritmez. 500 tekrar mekiklere son verin. Yağ yakma başka bir iştir, kas geliştirme başka. Yağ yakma egzersizi diye bir şey yoktur. Vücut genel olarak yağ verir. Bölgesel olarak incelmeniz yağların gitmesiyle, bölgesel olarak şekillenmeniz kas antrenmanlarıyla mümkündür. Nasıl ki kilo almak istediğinizde, sadece belirli bir bölgeye kilo almıyor, aldığınız kiloyu bedeninize yayıyorsanız, kilo verirken de bölgesel olarak değil bir bütün olarak incelirsiniz. Özetle, siz antrenman yapmaya devam edin. Kısa süreli çözümlerden kaçının, düzenli antrenman yapın ve bunu hayatınızın bir parçası haline getirin.

Hormonların Etkisi

Vücudun sağlıklı bir şekilde çalışmasında önemli bir rolü bulunan hormonlar, vücut içindeki organların uyum içinde çalışmalarını ve iletişim kurmalarını sağlayarak pek çok sistemi dengede tutan kimyasallardır. Aldesteron, progesteron, kortizol, östrojen, prolaktin, ACTH ve büyüme hormonları gibi farklı kimyasalların bir ya da birkaçının az veya çok çalışması kilo vermeyi yavaşlatabilir. Tiroit bezi, istirahat durumundaki metabolizmanın harcadığı kaloriyi ayarlar. Tiroit bezinin az çalışması olarak bilinen hipotiroidi, metabolizmanın da yavaş çalışmasına sebep olarak kilo artışına neden olan başlıca sebeplerdendir. Hipotiroidi ile birlikte metabolizma yavaşladığı için karbonhidratların parçalanması ve kandaki şekerin hücrelere girmesi zorlaşır. Bunun sonucu olarak daha fazla salgılanan insülin hormonuna karşı duyarsızlık gelişir ve insülin direnci oluşur. İnsülinin vücutta depolanmasına sebep olan bu durum yalnızca kilo vermeyi zorlaştırmakla kalmaz aynı zamanda kilo almaya da sebep olur. Pankreas bezinin çok çalışmasına sebep olan insülin direnci, bir süre sonra pankreas bezinin yorulmasına neden olur ve açlık ataklarını beraberinde getirir.

Kullandığınız İlaçlar

Kasların şekli değişmez. Doğuştan kasların kemiklere yapışma yerler hareketi yapın, o boşlukları dolduramazsınız. Bazen kabullenmek gerekir. Ah ben de keşke uzun boylu olsam diyorum ama…

Çok Tekrar mı, Az Tekrar mı?

İşte bu biraz daha kompleks bir sorudur ve kolay bir yanıtı da yoktur. Her tekrar aralığında (1 de olsa, 100 de olsa) kaslarınız gelişir. Programınızın genel çerçevesi bu sorudan daha önemlidir. Yavaş kilo vermenizin sebebini öğrenirseniz, kendinize haksızlık etmemiş olursunuz. Böylece uzun vadeli hedeflerle kilo vermeyi deneyebilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!