Deadlift Yaparken Sırtınızı Dik Tutmanızı Sağlayacak Püf Nokta

Soru: Deadlift esnasında sırtımı dik tutmakta zorluk yaşıyorum. Bu kamburluğa sebep olan nedir ve nasıl düzeltebilirim?

Cevap: Problemin kaynağı, hareket veya bel gücündeki eksiklikle birlikte vücudunuzun orantısından da kaynaklanıyor olabilir. Eğer sıkıntı orantısızlıktan kaynaklanıyor ise, bu hareket size göre olmayabilir ve bunu problem etmenize gerek yok.

Ancak sırtınızın doğal duruşu ile bilinen deadlift pozisyonunda zorluk yaşıyor ve hareket sıkıntısı çekiyorsanız, diğer varyasyonları deneyin: Trap-bar ile deadlift, rack pull ve sumo deadlift gibi farklı hareketleri yapabilirsiniz.

Bunlara ek olarak, kalça hareketliliği, gövde dengesi ve esnekliğe odaklanmak “menteşeleri yağlayıp” kalça bölgenizdeki hareket aralığını genişletecektir.

Eğer ağırlık kaldırmaya başladığınızda sırtınızın doğal pozisyonunu korumakta zorluk yaşıyorsanız, bunun sebebi kalça bölgesinin zayıflığı da olabilir. Good morning, back extension, dead bug ve yavaş yapılan dead mountain climber gibi hareketler belinizi ve iç gövde kaslarınızı güçlendirmede yardımcı olabilir. Ayrıca tüm bu egzersizler, kalça kaslarınızı deadlift esnasında esnetip kasarken gerek duyacağınız doğal sırt pozisyonunu korumanızda da size yardımcı olur.

 

Molly Galbraith

Eski Figür yarışmacısı, powerlifter ve girlsgonestrong.com adlı websitesinin kurucu ortağı.

Kaynak: M&F 2016, Eylül

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla