Muscle & FitnessAntrenman ve Fitness ProgramlarıEn Etkili Boy Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

En Etkili Boy Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

Kim uzun boylu ve güzel olmak istemez ki? Tabi ki, hepimiz istiyoruz!

Boy, bireyin kişiliğini geliştirmede önemli bir rol oynar. Hiç şüphe yok ki, insanların genellikle boylarını uzatmanın mümkün olduğuna yönelik umutları yoktur. Günümüzde, boy uzattığını iddia eden bir dizi boy uzatma ilacı olarak geçen ilaç ve akupunktur tedavisi mevcuttur. Ancak, bunlar oldukça pahalıdır ve ilişkili yan etkileri vardır. Dahası, bu yöntemler için %100 başarı garantisi de yoktur.

Bu nedenle, boy uzatmanın en makul yolu doğal olarak egzersiz rutinini doğru diyetle birleştirmektir. Yapılacak doğru egzersiz, kaslarınızın şekillenmesine ve güçlendirilmesine yardımcı olmakta, boy uzaması artışından sorumlu olan büyüme hormonlarını serbest bırakmaktadır. Uygun diyet bu hormonları taze ve aktif tutar ve kendini yeniden inşa etmede yardımcı olur.

Her ne kadar dikey vücut boyunun genetik faktörler tarafından belirlendiği iyi bilinen bir gerçek olsa da, diyet ve egzersiz gibi fiziksel faktörler de boyu bir dereceye kadar etkileyebilir. Çoğunlukla büyüme, vücudumuzun uzun kemiklerinde bulunan büyüme plakaları kaynaştığında ergenliğin başlamasından sonra durur. Bununla birlikte, 22-25 yaşlarında bile bazı insanlar için büyüme devam etmektedir ve bu nedenle, bu aşamadan sonra bile boy uzatma için egzersizlere başvurarak boyunuza birkaç santim daha eklemeniz mümkündür.

Bu egzersizler, boy uzatma konusunda en iyi sonucu alabilmek adına iyice benimsenmeli ve haftada 2-3 kez düzenli olarak uygulanmalıdır. Yaralanmaya neden olabileceğinden ve vücudun iyileşme kapasitesini engelleyeceğinden aşırı egzersizden kaçınılmalıdır.

Boy Uzatma Hareketleri

boy-uzatma-yollari-nelerdir

  • Bar Hanging (Çubukta asılı durma)

Yer çekimi, kıkırdağınızı sıkıştıran ve incelten omurga ve eklemlerinizi baskılayarak boyunuzu olumsuz yönde etkiler. Bu durum kişiye daha kısa bir görünüm sunar. Dikey çubuk üzerinde asılı durmak, bu sorunla mücadele etmenin basit bir yoludur. Asmak, alt gövde ağırlığını omuriliği gerdirir ve omur üzerindeki çekişi azaltır. Bu, boyu 1 ila 2 inç artırma ile sonuçlanabilir, ancak bu anında gerçekleşmez.

Bunun için yatay bir çubuk, vücudun rahat hareket etmesi ve uzamasına izin verecek şekilde odanın bir bölgesine yerleştirilmelidir. Vücudunuz tam olarak uzanamıyorsa, serbestçe asılı kalmak için dizlerinizi hafifçe bükün. Çubuğu tutarken, avuçlarınızın dışarıya baktığından emin olun. Asılı vaziyette duruyorken kollarınızı, omuzlarınızı ve kalçalarınızı mümkün olduğunca rahat bırakın, böylece yer çekimi etkili bir şekilde vücudu daha fazla çekecektir.

Hareketten daha çok fayda sağlamak adına, ayak bileği ağırlıkları takmayı deneyebilirsiniz. Bu asılı kalma işlemi 20 saniye sürmeli ve en az 3 kez tekrarlanmalıdır. Bu, boy uzatıcı egzersizler arasında en iyi seçim olarak kabul edilebilir.

boy-uzatma-yollari-nelerdir

  • Dry Land Swim (Kuru zeminde yüzme)

Bu egzersiz “alternatif tekme” olarak da bilinir ve temel olarak alt sırtınıza odaklanır.

Harekete öncelikle karnınız üzerine doğru yere uzanarak başlayın. Vücudunuz tam olarak uzatılmalıdır. Kollarınızı düz bir vaziyette ve avuçlarınız yere doğru aşağı bakacak şekilde önünüze yerleştirin. Daha sonra sol kolunuzu sağ kolunuzdan daha yükseğe kaldırın. Bacaklarınızı düz tutun, sağ bacağınızı zeminden olabildiğince uzak olacak şekilde havaya doğru kaldırın.

Bu konumda en az 4 saniye bekleyin ve ardından prosedürü diğer bacağınızla ve diğer elinizle tekrarlayın. Kendinizi ufak ufak geliştirerek bu pozisyonda 20 saniye tutabilmeyi hedeflemelisiniz. Hareketi yaparken el bileği ve ayak bileği ağırlıkları eklemeniz, alt sırt kaslarınızı şekillendireceğinden ve direncinizi arttıracağından dolayı daha faydalı olacaktır.

boy-uzatma-yollari-nelerdir

  • Pelvic Shift

Son derece basit olan bu egzersiz, vücudunuzu omurgadan ve kalçalarınızdan yukarı ve aşağı doğru çekmeye yardımcı olur.

Harekete sırt üstü uzanarak başlayabilirsiniz. Omuzlarınızı ve kollarınızı zemine sıkıca yerleştirin. Şimdi ise dizlerinizi bükün ve ayaklarını olabildiğince kalçalarınıza yakın olacak şekilde çekin. Pelvisinizi yukarı doğru itmek için sırtınızı kamburlaştırın. Bu konumda 20 ila 30 saniye süreyle kalın.

Bu egzersiz, ön kalçalarınıza daha fazla esneklik sunmanızı sağlar.

boy-uzatma-yollari-nelerdir

  • Cobra Stretch (Kobra tipi esneme)

Bu yoga egzersizi omurganızı gerdirmek, böylece onu esnek ve yumuşak hale getirmek için tasarlanmıştır. Omurganız arasındaki kıkırdak büyümesi için, dikey yüksekliğinizde bir artışa neden olmak faydalı bir durumdur.

Yere, avuç içleriniz omuzlarınızın altında konumlandıracak şekilde yüz üstü uzanın. Omurganızı yukarıya doğru kamburlaştırın ve çenenizi de yüksek bir açı oluşturacak şekilde konumlandırın. Sırtınızı mümkün olduğunca uzağa olacak şekilde kamburlaştırın. Hareketi, her tekrar 5 ile 30 saniye sürecek şekilde 3-4 set yapın.

boy-uzatma-yollari-nelerdir

  • Pilates Roll Over

Bu mükemmel egzersiz omurganızı uzatmaya yardımcı olur ve üst vücudunuza ekstra uzunluk sağlar. Ayrıca hareket, boynunuzun omurgasını esnetir ve uzatır. Yere sırt üstü uzanın. Kollarınızı yanlarınıza ve avuç içlerinizi aşağı bakacak şekilde yere yerleştirin. Bacaklarınızı bir arada tutun, düz bir şekilde tavana doğru uzatın ve geriye doğru bükerek zemine temas etmesini sağlayın.

Zemine bu şekilde dokunmak ilk başta zor görünebilir, ancak yapılacak pratik daha kolay olacağını zamanla göreceksiniz. Kendinizi ne kadar esnetirseniz, omurganız o kadar uzar.

Yukarıda nasıl yapılacaklarını ayrıntılı bir şekilde anlattığımız bu boy uzatma hareketleri; boy uzatma ameliyatı olma ya da boy uzatma ilacı kullanma gibi yanlış kararlar vermekten uzak durarak hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Dambıl ile Göbek Eritme Programlarımızdan faydalanmak için tıklayın!

Dambıl ile Göbek Eritme Hareketleri

Herkesin Merak Ettiği Soru: Yağ, Kasa Dönüşür mü?

18 YORUMLAR

  1. Bu egzersizlerden sonra diyet nasıl olmalı ki hem boy uzasın hemde protein ve diğer vitaminler konusunda risk olmasın tskr edrm

  2. Aga ilk gün belim çpk ağrıdı öncesinde esneme hareketleri yapayımmı acaba yoksa ilk gün diyemi?

  3. Selam millet ben 13 yaşındayım 7. sınıfa gidiyorum boyum 1.60 kilom ise 47 sizce normal mi???

  4. Kesinlikle etkili olur,fakat yemenize icmenizede dikkat etmek gerek ve psikolojik yonumuzunde farkinda olmaliyiz,2-gun deneyip aaa uzamiyorum demeyejeksin!ve bu makaleyi yazanlara cok tskr ederim sevdim👍

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!