Muscle & FitnessM&F HersBoy Uzatma Egzersizleri İle Santimlerle Oynayın

Boy Uzatma Egzersizleri İle Santimlerle Oynayın

Yazan Çiler Baykan

Yazı İçeriği ve Başlıkları

  1. Boy Kısalığı Sebepleri Nelerdir?
  2. Boy Uzatan Yiyecekler Var mıdır?
  3. Düzenli Boy Uzatma Egzersizleri Faydalı Olabilir
  4. Boy Uzatma Hareketleri Nelerdir?

Herkesin hayali, ‘biraz daha uzun olmak’. Ancak, kısa boy kavramının da değişken olduğunu bilmek gerek. Örneğin bir kişiye kısa boylu tanımı yapabilmek için, yaşadığı toplumun boy sıralamasında sondan %3‘lük kısımda yer alıyor olması gerekmektedir. Türkiye İstatistik Kurumu’na göre ülkemizde erkekler için 172.6 cm, kadınlar için ise 161.4 cm ideal boy olarak belirlenmiştir.

Boy Kısalığı Sebepleri Nelerdir?

  • Kronik hastalıklar
  • Raşitizm ve diğer kemik hastalıkları
  • Gebelik haftasına göre küçük (SGA) doğum
  • Genetik bozukluklar
  • Endokrin hastalıkları içerir.

Bu ve benzeri genetik faktörlerin ön planda olduğu sebepleri bir kenara bırakırsak; kendi çabamızla boy uzunluğuna katkıda bulunabileceğimizi söyleyebiliriz. Yapılan araştırmalara göre boy uzatmak sadece genetik faktörlerin insafına kalmış bir durum değil. Çevresel faktörlerin etkisi ile uzama çağından itibaren boy uzunluğuna 5-10 cm arasında ilave artış sağlayabiliyoruz. Bunu mümkün kılmak içinse düzenli egzersiz ve yeterli beslenme ile çevresel faktörlerin üstesinden gelinebilir. Boy uzatma yöntemleri ile devasa farklar yaratamasanız da birkaç santim kazanabilir; boy uzatan hareketler sayesinde dik bir duruş elde ederek olduğunuzdan uzun durmayı başarabilirsiniz.

Boy Uzatan Yiyecekler Var mıdır?

Boy uzatmak için çocukluk döneminden bu yana yeterli miktarda protein, karbonhidrat, yağ, sıvı, vitamin, minerali düzenli bir şekilde alınması gerekir.  Yani tek başına boy uzatan bir besin yoktur ancak dengeli bir beslenme kesinlikle boy uzatma konusunda etkilidir.

Yetersiz beslenme boy kısalığı sebeplerinden bir tanesidir. Kırmızı et, soya, sebze ve meyvelerin tüketimi alışkanlık haline getirilmelidir. Özellikle kalsiyum ve fosforun bol bulunduğu besinler tüketmenin gelişime artısının çok büyük olduğu belirlenmiştir. D vitaminin de kemik gelişimine etkisi fazladır. Günlük 15-20 dk arasında güneş ışınlarından faydalanmak gerekir. Besin olarak ise D vitamini en çok yumurta sarısı ve balık yağında bulunur. Süt ve süt ürünleri kalsiyum açısından zengindir ve özellikle gece yatarken içilen sütün büyüme hormonun salgılanmasına destek olduğu bilinmektedir.

Düzenli Boy Uzatma Egzersizleri Faydalı Olabilir

Spor hareketleri kemik uzamasına yardımcı olabilir. Zıplamanın temel olduğu aktivitelerin büyümeye uyarıcı etkileri daha fazladır. Bu nedenle ip atlama, basketbol, voleybol gibi sporların yapılması faydalı olacaktır. Spor dallarının yanında düzenli olarak yapılan egzersizler ile de boy uzamasına katkıda bulunmak mümkündür.

Boy Uzatma Hareketleri Nelerdir?

Yerde Yüzme

  • Yere yüz üstü uzanın
  • Ayak ve ellerinizi olabildiğince uzatın
  • Sağ ayağınızı kaldırdığınızda sol elinizi kaldırın
  • Sol ayağınızı kaldırdığınızda sağ elinizi kaldırın
  • Bu hareketi 3 set 12 tekrar şeklinde yapın

Kobra Duruşu

  • Yere yüz üstü uzanın
  • Parmaklarınızı karşıya bakacak şekilde ayarlayın
  • Kolunuzu gergin hale getirip omurganızı geriye doğru sıkıştırın ve başınızın yukarı baktığından emin olun
  • 15-30 sn arasında bu pozisyonda durun ve 3 set tekrar edin

Süper Esneme

  • Omurgamızın dik olduğuna emin olun
  • Kollarını olabildiğince uzatarak hava kaldırın
  • 5 sn boyunca uzamaya çalışın
  • 4 set tekrar edin.

Kase Pozisyonu

  • Yere yüz üstü uzanın
  • Tüm vücudunuzu gerin
  • Ellerinizi ve ayaklarınızı kırmadan geriye doğru uzatıp kase şekline gelmeye çalışın
  • Bu pozisyonda 4 sn durun
  • 4 set tekrar edin

Düz Bacak Yukarı

  • Elleriniz ensede yüz üstü uzanın
  • Ayaklarınızı iyice gerin
  • Tek ayağınızı kaldırıp 3 sn bekleyin
  • Diğer ayağınızı kaldırıp 3 bekleyin
  • Hareketi 4 set tekrar edin

Barda Asılmak

  • Bara iki elimizle sıkıca sarılıp, asılı kalın
  • 25 sn’nin üstünde durmaya çalışın
  • Günde 4 set uygulamaya gayret gösterin

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!