Bilek Sakatlıkları İçin Önlem Alın

İlerlemiş bilek sakatlıkları ortaya çıkmadan nasıl müdahale edebileceğinizi öğrenmek sizi bir doktor vizitesinden ve MR’dan kurtarabilir…

Vücut geliştirme yaparken bilek sakatlıkları eninde sonunda ortaya çıkabilir. Bir süreç sonucunda ortaya çıkan ve geri dönüşsüz hasar denilen rahatsızlıklar; yanlış, çok yoğun ya da çok sık antrenman yaptığınız için ortaya çıkabilir.

Bir ağrı şişkinliğe sebep olabilir ve devamlı hale gelebilir. Bu stres kırılmasının belirtisidir. ( Nice burpee hastalarında bile stres kırılması meydana geldiğini gördüm. Bunu aklınızın bir köşesine yazın.) Eğer şüpheleriniz varsa, bir doktora görünebilirsiniz.

Alternatif olarak, sinir sıkıştıran sendromlar ( karpal tünel gibi) bilek ağrısına sebep olabilir. Karpal tünel sendromu el parmaklarınıza giden sinirleri etkiler. Elde uyuşma, karıncalanma ve hantallaşma gibi belirtileri vardır.

Bileğinizi sargıya alarak bilek eklemlerine yüklenen ve arka arkaya tekrar edilen hareketler de bazı semptomların ortaya çıkmasına neden olabilir.

Bileklerinizi Fit Tutmak İçin İpuçları

1. BİLEKLERİNİZİ ISITIN. Ellerinizi kenetleyerek ve bileklerinizi dairesel bir biçimde 20 kere döndürerek her antrenman başında bileklerinizi ısıtabilirsiniz.


2. DONDURUN. Bileğinizin ağrıyan yerlerine buzla masaj yapın.

3. TEKNİĞİNİZE DİKKAT EDİN. Bileklerinizi aşırı geren itme hareketleri bilek eklemlerinizde stres yaratır.

Bunu Deneyin: Sık sık tekrar eden bilek ağrılarını küçüksemeyin. Eğer bileğinizde hissizlik ya da karıncalanma varsa doktorunuza görünün.

Hazırlayan: Dr. Victor Prisk, Kurul Sertifikalı Ortopedik Cerrah.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla